ik heb mijn shetlander veulen bij iemand op de wei gezet. maar nu willen we van het zomer de wei opnieuw inrichten. Er staan 3 shetlanders( 2 merrie's van 4 en 6 en mijn hengstje van 7 maand). De wei is 50 x 250 meter er staat een stal op van 7 bij 3 (die staat rechts voor in de wei)
iemand een leuk idee hoe we deze wei kunnen inrichten?
Is niet erg voor dat veulen, een horde, hij leert zo wel dingen uit de natuur kennen (als je later gaat uitijden...) Gewoon een stuk (gezaagde) boom, wel dik, ze mogen hem niet makkelijk verplaatsen, al is dat wél een leuke bezigheid voor ze!
Wilgentakken, een grote ronde 'kuil' maken (waar swinters het water in loop, szomers hebben ze iets dat de vlakte breekt. Paarden hier krijgen bepaalde boomstammen om van te eten, vinden ze lekker en is goed voor ze (weet enkel niet welke bomen, even googlen?)
Ik zou voor een paddock paredise gaan. Het idee hierachter is dat je een pad rond de weides aanlegt. Dan probeer je om de paarden dmv o.a. eten te motiveren om zoveel mogelijk over het pad heen en weer te lopen.
Even voor de goede orde, je beseft wel dat je hengstje met een maandje al vruchtbaar kan zijn, en hij bij de merries loopt? Dus dat als je de merries niet nog dikker wil krijgen, je daar even iets op moet verzinnen?
utixo ik heb met de eigenaar van de merrie's en de wei ook de afspraak dat als die een jaar is hij gecastereerd moet worden... En dekt hij voor de tijd? ja dan hebben we een baby erbij XD
nou ik heb de afspraak dat hij gecastereerd word als die 1 jaar is. Ik hou de pony natuurlijk goed in de gaten maar hij gaat nou echt nog niet dekken hoor....
nou euhmmmm ja... en hij luistert heel goed hoor. als ik tegen mijn pony zeg dat die dat niet mag doet hij dat echt niet hoor...
vuurneon
Geplaatst: 19-01-13 22:20
montiej schreef:
nou euhmmmm ja... en hij luistert heel goed hoor. als ik tegen mijn pony zeg dat die dat niet mag doet hij dat echt niet hoor...
Lieverd, tegen hormonen kun je niet tegen praten dat doet moeder natuur al! Neem aan dat je op jouw leeftijd al wel de bloemetjes en de bijtjes praat hebt meegekregen