Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Droogste stuk weide afzetten en de blub de blub laten, paardjes lekker naar buiten. Bij ons is het ook niet mooi droog maar naar buiten gaan ze elke dag, dan maar volgend jaar opnieuw inzaaien.
Cowgirl schreef:Ja het is zielig en nog eens super ongezond ook.
Een paard is er op gebouwd om veel te bewegen en als hij dat niet kan kan hij van alles krijgen:
Koliek, 'stalondeugden' , ze worden heet met rijden dus meer kans op verzwikkingen/peesscheuren, ze worden depressief, HKO, artrose, rotstraal etc etc.
dressuur518 schreef:ze staan nu in de wei, maar we deden het eigelijk niet om dat een kennis van ons het er met ons over had dat het heel slecht is voor de spieren van oude paarden als ze koud worden ook is mijn paard geschoren dun en 18 (dun komt waarschijnlijk door gebit wordt onder handen genomen) omdat we dus dachten dat het slecht voor hem was om met deze omstandigheden buiten te staan zetten we hem vaak binnen, wel gingen ze met stallen uitmesten de bak in en met rijden of longeren. maar nu brengen jullie me op andere ideeen, ik heb nu nog vakantie en net de paarden in de wei gezet, en haal ze er weer uit als het donker wordt. maar als ik straks weer naar school ga wordt dat wat lastiger, maar ik ga proberen te regelen dat ze inieder geval 2 a 3 uurtjes per dag de wei in kunnen en als het straks weer droog is de hele dag.
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
dressuur518 schreef:ze staan nu in de wei, maar we deden het eigelijk niet om dat een kennis van ons het er met ons over had dat het heel slecht is voor de spieren van oude paarden als ze koud worden ook is mijn paard geschoren dun en 18 (dun komt waarschijnlijk door gebit wordt onder handen genomen) omdat we dus dachten dat het slecht voor hem was om met deze omstandigheden buiten te staan zetten we hem vaak binnen, wel gingen ze met stallen uitmesten de bak in en met rijden of longeren. maar nu brengen jullie me op andere ideeen, ik heb nu nog vakantie en net de paarden in de wei gezet, en haal ze er weer uit als het donker wordt. maar als ik straks weer naar school ga wordt dat wat lastiger, maar ik ga proberen te regelen dat ze inieder geval 2 a 3 uurtjes per dag de wei in kunnen en als het straks weer droog is de hele dag.
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
dressuur518 schreef:hoi allemaal,
de afgelopen weken is bij ons de wei zo nat, onze twee pony`s zijn geschoren en dus kunnen ze niet op de wei. wel worden ze 4 keer per week gereden, en twee keer gelongeerd (half uur a 3 kwartier). met normale weers omstandigheden gaan ze wel overdag op de wei, nou is de vraag is dit zielig?
en wat zouden jullie anders doen?
alvast bedankt!