ik ben vrij nieuw op bokt maar volg wel al een tijdje mee. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de keuze van mijn nieuwe stal. Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen twee stallen. Ik zal de voor en nadelen even op een rijtje zetten. Wat voor mij het belangrijkste is:
-Voldoende ruwvoer/krachtvoer
-Alle dagen zo lang mogelijk weidegang (aangezien ik in de week op kamers zit)
-Nette stal
-Berijdbare (buiten)bak, of een op afstand
-redelijke prijs
Stal 1
+6 Nette stallen, op zaagsel goed gevulde propere stallen. Elke dag uitmesten
+ruwvoer zoveel als ik wil, krachtvoer in overleg (2x per dag)
+paard wordt buitengezet zolang ik wil, met extreme natte dagen zoals nu af en toe een halve dag
-piste voor de moment erg nat
+plannen zijn er om te laten draineren in het voorjaar
+ik ben de enigste pensionklant, de mensen zelf rijden drie keer per week naar een binnenpiste om te trainen, hier zou ik mee mogen gaan
-de stallen (2,90x4m)zijn met betonnen muren, de paarden kunnen elkaar wel over elkaar zien maar de buurman niet. Dit vind ik een groot nadeel
+mensen zijn altijd aanwezig, is aan hun woning en had tijdens de ontmoeting het idee dat veel bespreekbaar was
+225 euro alles inbegrepen
Stal 2
+5 stallen met buitenluik en contact met buurman.
-In de stal lag amper vlas, echt een verwaarloosbaar laagje. Eronder lagen wel rubbermatten, daarom verklaarde de eigenares dat er minder in moest
+Grote weides, paarden komen elke dag buiten in groep. Weides staan vol gras
+Voldoende ruwvoer (eigen oogst) en krachtvoer bespreekbaar (2x per dag)
-Kleine piste die nat lag, niet veel mogelijkheid in de buurt te gaan rijden. Eigenares zit in een vereniging waar wel veel mogelijkheden zijn om te rijden, helaas kan ik hier geen lid van worden door tijdgebrek met mijn studies
-De stallen zijn bij mensen thuis en ik kan enkel binnen als hun poort open is. Dus als de mensen zelf niet thuis zijn kan ik niet binnen. Dit lijkt me erg lastig
+200 euro alles inbegrepen
Wat me tegenhoud bij stal een zijn die betonnen muren en bij stal twee dat ik niet altijd toegang heb tot mijn eigen paard.. Ik hoop dat jullie met denderende argumenten komen om voor een stal te kiezen!

Alvast bedankt