Hulp gevraagt doel en redenen huisvesting.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje911

Hulp gevraagt doel en redenen huisvesting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:53

Hallo bokkers.

ik moet voor een school verslag ook een kopje doen met Definite van huisvesting en doel/ redenen huisvesting.
ik loop hier op het moment helemaal op vast ( heb internet al afgezocht maar kom niets tegen).
Daarom de vraag wat zouden jullie hier neerzetten?

bij voorbaat bedankt.

Groetjes Roos

p.s sorry als het hier verkeerd staat.

edit:
hier wat ik nu al heb
Definitie van huisvesting
De definitie van huisvesting is het belangrijkste aspect voor het welzijn van de dieren het bied een vertrouwde omgeving waarin het dier kan leven.

Doel en redenen van huisvesting
• Droog en warm onderkomen.
door Shirley :
bescherming tegen weer.
bescherming tegen vijanden.
Laatst bijgewerkt door Roosje911 op 01-01-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:57

Getemd. Tis niet de bedoeling dat wij jouw huiswerk gaan doen.

Roosje911

Re: Hulp gevraagt doel en redenen huisvesting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:00

snap dat het zo wordt gezien maar loop echt vast op dit onderwerp.
de rest van de onderwerpen zijn al voltooid maar over dit onderwerp is niks te vinden

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:01

Gaat het om een specifiek dier of dieren in het algemeen? Probeer zelf te bedenken waaraan je denkt als je het woord huisvesting hoort, en geef daarvan een omschrijving. Dus wat is het en hoe ziet het eruit? Doel/reden huisvesting waarom heeft dat dier een huis nodig? Hoop dat je hier wat mee kan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:04

Kom eerst maar met wat je zelf hebt en eventueel kunnen we het dan nog aanvullen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:04

Aan huisvesting kun je denken in de vorm van een stal ( paard ) , hok ( konijn ) maar ook een eigen huisje ( slak ) en met doel /reden : bescherming tegen het weer of vijanden ... zoiets misschien ?

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:07

it_it-me en IndianLady hebben Pb.
stuur zo ook 1 naar shirley

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:15

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:24

Ik denk dat je je af moet vragen waarom jijzelf graag een dak boven je hoofd wilt? :')
Daarbij moet je letten op je spelling en grammatica. In je post klopt al het een en ander niet.

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:26

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat je je af moet vragen waarom jijzelf graag een dak boven je hoofd wilt? :')
Daarbij moet je letten op je spelling en grammatica. In je post klopt al het een en ander niet.

dankjewel voor de tip
de grammatica doe ik altijd als mn verslag klaar is helemaal eerst scan erover en daarna ga ik nog even samen met mn moeder langs de DT woorden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:30

Suzanne F. schreef:

Eerste zin zou ik juist niet doen...
Dieren zijn geen mensen, die hebben geen bed nodig, geen bank, geen verwarming, geen kleding.
De meeste paarden redden het prima met hun eigen vacht. Die vacht is water afstotend en isolerend.
Waarom dan een stal met dikke laag stro en een deken om ze lekker warm en droog te houden?
Uiteraard zijn er paarden die een deken nodig hebben, maar dat is zo'n 20% van het gros.

Die stal etc hebben we bedacht voor ons eigen gemak... en onze eigen denkwijze.

2e zin zou ik idd wel doen, maar ik ben daar zelf ook geen ster in :')

TS: denk vanuit een dier, kijk naar hoe een dier in zijn natuurlijke leefwijze zou leven en probeer dat als leidraad te houden. Natuurlijk kan het niet 100% hetzelfde zijn, maar hoe dichter het daarbij staat hoe beter natuurlijk. Voor het dier dan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:56

Ook wij hebben huisvesting nodig ter bescherming tegen de elementen. Net als dieren. Tegen weersinvloeden en tegen natuurlijke vijanden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:59

Suzanne F. schreef:
Ook wij hebben huisvesting nodig ter bescherming tegen de elementen. Net als dieren. Tegen weersinvloeden en tegen natuurlijke vijanden.

Welke natuurlijke vijanden?
De verwilderde stalkat?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:22

Muggen :oo

Ik heb net nog een aanvullinkje gestuurd, TS, zo is ook bijvoorbeeld een wei met schuilstal een vorm van huisvesting waarbij deze ook dient als (gedeeltelijke) voedselvoorziening :Y)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:24

_Sim_ schreef:
Getemd. Tis niet de bedoeling dat wij jouw huiswerk gaan doen.

Joh overdrijf niet zo. Als jij haar huiswerk niet wilt 'doen' dan reageer je toch gewoon niet? Ze vraagt gewoon om hulp, niks mis mee.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:30

Anoli schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom dan een stal met dikke laag stro en een deken om ze lekker warm en droog te houden?

Een laag stro zodat wanneer het paard gaat liggen het niet op het koude beton / de koude stenen ligt en zo dus geen 'aanslag' op de spieren krijgt.. Een laag stro is in de stal dus wel 'belangrijk'. Ook omdat bijvoorbeeld een ruin of hengst meestal niet gaat plassen op het beton/de stenen en het ophouden slecht is voor de blaas. :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:46

Anoli schreef:
Welke natuurlijke vijanden?
De verwilderde stalkat?

Vroegah toen we nog in berenvelletjes rondliepen hadden we die bescherming wel nodig. Tegen holenberen en grote stalkatten. :')
En om ons warm te houden. Vuurtje stoken in een grot enzo. :j :')

En daarbij is het in onze huidige maatschappij ook niet echt veilig om met je spaargeld onder een brug te gaan liggen. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:25

_Ekenna schreef:
Anoli schreef:
Een laag stro zodat wanneer het paard gaat liggen het niet op het koude beton / de koude stenen ligt en zo dus geen 'aanslag' op de spieren krijgt.. Een laag stro is in de stal dus wel 'belangrijk'. Ook omdat bijvoorbeeld een ruin of hengst meestal niet gaat plassen op het beton/de stenen en het ophouden slecht is voor de blaas. :-)

Wat dacht je van een mooie uitloopstal met zandpaddock? Niks ligt zo lekker als zand, vraag mijn paard maar. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:53

Dat zal best zo zijn, maar niet iedereen heeft daar beschikking tot. :-)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:06

Ik denk dat het bijna altijd wel mogelijk is. Als je er maar echt voor gaat.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:24

Dan zou ik elke dag op mn fietsje zo'n 30 km moeten fietsen naar de dichtstbijzijndste stal die dat heeft? Om dan nog maar niet te spreken of ik het betalen kan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:28

Hier is ook nergens een pensionstal die zoiets aanbied, dus heb ik het zelf maar aangelegd. Dan maar geen hippe setjes, maar wel een gelukkig paard.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:34

Ja en als je naar nou geen mogelijkheid voor hebt?
Ik kan het me even niet veroorloven om een stuk grond te kopen, is ook niet de goedkoopste regio hier en er een stal op te bouwen. En ik heb ook geen hippe setjes voor mn paard hoor. :')
2 dekjes, 1 paar zwarte pees en kogelbeschermers voor het springen, geen oor netje en geen merkkleding voor mij. Daar moeten we het maar mee doen. :')
Dus vind dat je wel erg snel de conclusie trekt dat dat bijna altijd wel mogelijk is.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:37

Ik heb ook geen stuk grond gekocht hoor, maar ik denk dat mensen de kosten van 24/7 buiten gigantisch overschatten op de een of andere manier.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:44

Oh, ik denk dat ik je verkeerd begreep. Jij stalt je paard 24/7 buiten op een stal met een schuilstal als ik het goed begrijp?
Dat kan ook op mijn stal, maar dat wil ik liever niet, omdat ik regelmatig heb gehoord dat paarden zo snel en makkelijk gestolen worden. Ook is hij geschoren voor de sport en dat vind ik toch ook niet zo lekker 's nachts buiten. Maar anders is het inderdaad een ideale oplossing en zou voor mij 100 euro per maand goedkoper zijn. :)