Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Hier staat er 1 onder een regendeken ivm nattigheid (vacht niet goed waterdicht), teveel afvallen en het ook niet gaan liggen als paddock niet 100% droog is. Met deken ligt hij gewoon en blijft hij netjes op gewicht. Kijk dus naar je paard, als die duidelijk gewoon wil liggen, goed op temperatuur blijft en verder happy is zo is een deken niet nodig. Kies je er wel voor kan het zijn dat je de deken beter op kan laten tot het voorjaar.
Vulling bovenop een geheel ontwikkelde wintervacht is vragen om zwetend paard, zeker met deze temperaturen en een beschutte plek. Heb je niet anders dan is 100gr/fleecevoering zat.
deess schreef:een ongevoerde regendeken is nu wel iets te koud verwacht ik, de vacht wordt dan platgelegd en kan dan niet zn gewone werking doen en ik denk dat hij het dan te koud kan krijgen. een voering moet er nu wel in zitten dan. ik heb een nieuw paard op stal wat tot 2 week terug gewoon dag en nacht buiten stond, ze heeft regenschurft van het vele water en heeft het met een dikke winterdeken op helemaal niet warmdus ik zou indd een deken op doen, en een 200 of 300 grams dan
succes groetjes deess