Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kabwan schreef:Misschien kun je een halve meter van de weirand een paal in de grond graven en het waterbakje daar aan bevestigen. Dan verleng je de slang met een halve meter. Vind je het eng en ben je bang dat ze ergens achter komen, dan doe je het 1,5 meter in de wei een paal graven en graaf je het extra stuk slang onder de grond.
NiFallor schreef:Wat fijn dat je er achter gekomen bent joh! Het is echt hartstikke vervelend voor je paard.
Je kunt ter hoogte van de waterbak het schrikdraad isoleren (buis eromheen), of het schrikdraad daar net iets anders leiden zodat het ver genoeg van de waterbak afloopt (meer buiten het hekwerk). Of de waterbak net iets verder naar binnen plaatsen, dus iets verder van de omheining (en het schrikdraad) af.
Edit: zie nu dat iemand een houten plaat noemt. Dat lijkt me een doeltreffende en de meest eenvoudige oplossing.
KirstenVosje schreef:Een vlecht maken kan prima hoor, het wordt zelfs aangeraden aan mensen die lange manen willen kweken
Prisjee91 schreef:Je zou een hengsten vlecht kunnen maken... Dat waait niet ergens heen!
Koper schreef:Graaf een grote kuil in je paddock, groot en breed genoeg dat hij zich vult met grondwater. Kunnen ze niet alleen uit drinken maar ook leuk in spelen én wanneer het in de zomer droog is staan ze tenminste ook af en toe in de modder met hun hoeven.
Jellebie schreef:NiFallor schreef:Wat fijn dat je er achter gekomen bent joh! Het is echt hartstikke vervelend voor je paard.
Je kunt ter hoogte van de waterbak het schrikdraad isoleren (buis eromheen), of het schrikdraad daar net iets anders leiden zodat het ver genoeg van de waterbak afloopt (meer buiten het hekwerk). Of de waterbak net iets verder naar binnen plaatsen, dus iets verder van de omheining (en het schrikdraad) af.
Edit: zie nu dat iemand een houten plaat noemt. Dat lijkt me een doeltreffende en de meest eenvoudige oplossing.
Het schrikdraad isoleren vind ik een hele goede!! Dat ga ik even verder uitzouken.
Ik denk dat als ik de waterbak iets van de omheining afplaats hij er alsnog tegen aankomt. Hij heeft manen tot zijn knieen....
Jellebie schreef:KirstenVosje schreef:Een vlecht maken kan prima hoor, het wordt zelfs aangeraden aan mensen die lange manen willen kweken
Ik heb het nu in 6 vlechten zitten, maar dan waait het er dus alsnog tegen aan, een optie is inderdaad een hengstenvlecht zoals hier onder staatPrisjee91 schreef:Je zou een hengsten vlecht kunnen maken... Dat waait niet ergens heen!
maar ik heb gehoord dat het juist niet goed is voor de manen om je paard altijd met een hengstenvlecht te laten staat omdat met het hoofd naar beneden doen de manen dan breken. Ik haal de vlechten er 1 keer in de twee weken uit