Goedkope stal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Goedkope stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:35

Hallo allomaal,

Ik heb gisteren een paard gezocht en deze is al geschoren, hij is ook niet anders gewend dan in de stal te staan..
Nu heb ik thuis een wei met een schuilstalletje, maar ik wil hem dat niet zo maar aandoen, dus heb ik besloten een stal te kopen/bouwen. Wij zijn heel handig dus dat is geen probleem, het moet vooral heeeeel goedkoop zijn, aangezien het maar een oplossing is voor een jaar, daarna wordt er sowieso een nieuwe grote stal gebouwd..
Liefst voor twee paarden, niet zo zeer omdat er een tweede komt, maar ..

Nu heb ik een ply wood container gezien , tweedehands voor 1250 euro..
Ben ik op zich geen fan van, maar hij zal er alleen in staan waardoor hij toch 6 x 2,5 m heeft..
Heeft er iemand een andere oplossing inclusief prijzen? Dus houten constructie of panelen of ???

Groetjes

Vjestagirl

Re: Goedkope stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:37

Een tuinhuisje wat je zelf geschiktmaakt? Geen idee wat dat kost hoor.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:38

Ik denk dat de container toch het "goedkoopst" gaat worden.

Je kan wel zelf iets gaan bouwen, maar als je een beetje iets fatsoenlijks en stevigs wilt hebben, zit je ook al aan snel 800 euro; dan nog eens de uren die erin gaan zitten.

Misschien dat je in de buurt kan kijken naar iemand die nog een stal over heeft? Als het toch voor tijdelijk is..

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:38

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:39

Misschien moet je gewoon goed op Marktplaats gaan kijken!

Denk dat je daar best wel wat kan vinden!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:40

goed nieuws dat het paard eindelijk naar buiten mag/kan !!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:40

Ik denk dat hij meer heeft aan een medepaard en een deken dan aan een stal... vooral dat medepaard, al is het maar een shet. Dus als je toch een investering gaat doen, doe dan de beste.

Maar wie ben ik :+

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:41

Kan je jij schuilstal niet ombouwen tot volwaardige stal? Ik stel me bij schuilstal een dak voor op 4 poten, daar dan drie volle platen tegen en aan de vierde kant een deur steken?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:43

Zit even iets heel doms te bedenken.

Bij een container zit er al een bodem in, dat is als je gaat bouwen vaak niet. Dus dan moet je of een deel betegelen of iets dergelijks. Weet niet hoe droog de grond is waar je woont, maar anders heb je straks een heerlijke laag modder onder je schone bedje ;)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:45

Koper; hij komt met 4 andere paarden te staan hoor, echter zijn die gewend om buiten te staan, al sinds veulen af, hij niet, en ik ga echt geen geschoren stal paard in de winter 24/24 buiten zetten!
Dus ik wil nu gewoon een tijdelijke oplossing zodat hij wel overdag langzaam kan wennen!

De schuilstal is heel lomp gebouwd: lees vanachter maar 1m80 hoog, van voor wel 2m40, maar daar ligt ook geen bodem in, zoals Lianne86 al zegt, dus dan denk ik dat de container net iets luxerder is.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:46

waarom jezelf op kosten jagen? Je wil iets voor een jaar omdat je dan een grote stal wil bouwen.. Waarom dan niet het geld wat je nu in een "noodoplossing" wil stoppen gelijk in die stal stoppen en gelijk aan die stal beginnen, scheelt toch kosten denk ik dan

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:48

Ben trouwens op marktplaats aan het kijken naar eeen tweedehands stal, maar kan echt amper iets vinden :(

Saszuidema: misschien omdat ik het volledige geld nu nog niet heb?
De stal die ik wil bouwen zal zo'n 15.000 euro kosten, incl paddock dan..
Is toch een klein verschilletje :+

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:51

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:52

Je zou al een betonnen bodem kunnen gieten (op de juiste plaats voor later) en er dan dit op zetten: http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... -huur.html
Kan je huren ook zo'n zaken, ze staan dan toch droog en min of meer uit de wind dus zal toch al ietsje warmer zijn.

ps: volgens mij gaat 1 enkele stal buiten nooit echt warm blijven in de winter.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:54

3x3 is klein en dan is de prijs nog heel duur ;) en vraag me af hoe het dan met de bodem zit.

Maar even stom rekensommetje he? (Weet niet waar je woont en hoe duur daar stallen zijn) maar voor 1250,- kun je hem ook een maand of 5 op een pensionstal zetten, geen moeilijk gedoe, bespaart jou zelf ook weer voer/bodembedekking etc. 2 plaatsen is niet ideaal, maar dan zit je straks niet met een container waar je weer vanaf moet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:55

Waarom kijk je niet naar een 2e hands tuinhuis en een partij gratis af te halen grijze 30x30 tegels

Tuinhuisje kun je prima aanpassen.
Staat ook een partij steigerhout op voor een prikkie dat en een paar palen en een dakje ben je al een heel eind.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:56

Als je zorgt dat je 3 wanden van je schuilstal dichtmaakt en een vaste vloer (stoeptegels) in legt ben je ook klaar..

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:57

Dankjewel allemaal voor het meedenken!
Op pension: das ook een idee, maar stel nu dat er door onvoorziene omstandigheden het toch 2 jaar zal duren, dan tsja..
De container zou ik opzich altijd nog kunnen gebruiken, verliest niet echt veel waarde, maar denk dat een tweedehands tuinhuis zeker een goed idee is!

Mijn schuilstal vind ik vrij laag om een paard in te zetten eigenlijk..

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:00

ik heb nog een container met 2 boxen maar je zou zelfs het tussen schut van de 2 stallen er uit kunnen slopen en dan heb je 1 hele grote stal. en er zit ook nog een hokje in voor je spullen! voor nog meer vragen kan je natuurlijk even een pbtje sturen! :) en met de prijs kunnen we altijd nog onderhandelen :) maar dat moet ik dan even met mijn ouders over hebben maar de mogelijkheid is er wel, dus misschien is dit wat of niet?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:06

Dat hoeft geen nadeel te zijn ;) als je paardje gewoon vanaf de zomer in de groep zet, dan zijn ze het zo gewend hoor. Denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn. (Nu hem buiten gaan gooien 24/7 wel) maar als je hem volgend jaar niet scheert, vanaf het "mooie" weer al buiten laat staan... Denk niet dat het dan een probleem is.

Containers zijn wel waardevast ja, en als je hem toch altijd nog kunt gebruiken....

Zijn tuinhuisjes wel stevig genoeg vraag ik me af? Weet niet hoe het met jouw nieuwe paard ziet, maar die van mij kon nog al eens te keer gaan in zijn stal als de rest buitenstond en hij binnen.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:08

De stevigheid van tuinhuisjes ben ik ook wat anstig voor idd..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:10

En de container kun je anders eventueel altijd nog als extra "schuilstal"gebruiken in de wei of reserve stal gebruiken (mocht een paard ziek zijn, of mocht je hem een nachtje binnen willen hebben om wat voor reden dan ook...)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:12

Das waar, maar ik vind een paardencontainer meestal zo onvriendelijk.. Het is smal he, alhoewel 6 x 2,5 voor een paard wel ruim is, enkel smal :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:15

Je hebt ook wat bredere volgens mij? (Kan me niet voorstellen dat die wij toen hadden maar 2,5 was...)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:16

Je kunt zo'n contrainer of stallen ook huren...
Echter zou ik een paard niet zonder ander paard neerzetten. Blijft toch een kuddedier.