Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kattebeest schreef:de poll effe afwachten en nog wat reacties afwachten voor nog mogelijke invalshoeken.
runningkawa schreef:Of 3 x je rechter arm uit de kom gooien, word je links ook erg makkelijk .
Natuurlijk niet de oplossing, maar ik merk wel dat ik daardoor beter ben gaan rijden, want wat al gezegt werd, trainen je linker arm eens.
Bv al met je paard poetsen, poets ook met links.
Maak links ook handig.
) dat begon echt lastig te worden, en ben daar goed op gaan trainen, rechterhand ( veel! ) minder gaan gebruiken, en linker hand iets meer. Nu is ze eigenlijk op beide teugels goed gelijk en is het meer natuurlijk dat Kim het op rechts 'moeilijker' heeft dan op links, dan dat het er bij mij aan ligt dat ik rechts ben.

Ik denk dat een hoop mensen inderdaad moeite hebben met hun "andere"hand, omdat ze daar minder controle over hebben. Wat ik ook wel eens gehoord heb, is dat de meeste paarden links- of rechtshandig zijn (of voetig?) omdat ze altijd aan de zelfde kant van hun moeder lopen ... en dat de meeste paarden dus links hun moeilijke kant hebben, net zoals mensen (dus dat het niet komt doordat de mensen links hun moeilijke kant hebben), misschien dat iemand hier iets meer van weet ?