Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bojangles888 schreef:bedankt voor de oplossingen
maar de plek waar hij staat is dit allemaal niet mogelijk
hij staat namelijk op een manege waar ze voor hem zelf de stroom op het draad hoger gezet hebben
ben dus op zoek naar andere oplossingen
Sunny schreef:wij scheren onder het halster helemaal kaal, tot op de huid, dan op die plek een ijzerdraadje om het halster heen, dat dan weer als een soort antenne overeind staat. Meestal proberen ze eerst met het hoofdje er onderdoor te gaan, bij een flink volle bos manen voelen ze geen stroom. Nu krijgen ze alvast een flinke klap stroom op het hoofd.. Bij ons helpt het.. Klinkt zielig, maar een doodgereden paard is zieliger.
capopjekop schreef:Of er doorheen te lopen als het water laag staatDat hebben die van mij een keer gedaan. Sindsdien om alle sloten stroomdraad heen. Weet je ook dat ze er niet zomaar invallen als ze proberen te drinken oid.
LoveUggs schreef:Kan je geen stuk land krijgen/huren op je stal, dan aangrenst aan een slootje? Mijn verzorg paard, heeft een enorme weide samen met zijn vriendje. Helemaal achterin, is een andere wei, met wat jaarlingen en veulens, en ik denk dat er zo'n 2 meter tussen onze wei en die van de veulens zit. Onze wei is afgesloten met een hek. Gewoon een metalen hek, en die van de veulens begint daarmee. En als ze daar langs komen, is dit niet zo'n groot probleem aangezien het 2 weides bij elkaar zijn...
En aan beide kanten van onze wei, hebben we een slootje, met daarnaast weer een stuk wei dat ook van ons is. Ook met aan de zijkant een sloot. En dan hebben we enkel nog 3 metalen hekken waar we de paarden mee in en uit het land halen. Zo heb je nooit geen last van ontsnapte paarden hoor.... En de kant van de wei waar de sloot langs loopt die grenst aan een golfbaan, daar staan nog stroomhekken langs en thats it... Tenzij je paard zo slim is om over de sloot te springen.........