H2O bag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

H2O bag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 10:03

Ik wil dit product toch wel even aanprijzen zeg! Wat een super uitvinding en wat stom dat ik hier nooit eerder aan gedacht heb!

Echt een aanrader voor alle mensen die het sjouwen met emmers, het uitglijden over bevroren plasjes "verloren" water en het gemorste water van de kraan naar de buitendeur zat zijn!!
Wij hebben een gardena koppeling op de keuken kraan gemaakt, vandaar kan een tuinslang à 1,5m naar buiten, zo de zak in! Werkt super! 5-7 minuutjes wachten tot hij vol is en het is maar 1x heen en weer lopen naar je waterbak, zonder geklieder en gestuntel.

Dit maakt het zorgen voor 4 paarden in de winter die 24/7 buiten staan zo veel makkelijker.

Jibbel

Re: H2O bag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:18

Nou, jouw topic komt als geroepen!!

Gisteren bleek ineens dat wij een waterprobleem hebben, omdat het water wat uit de sloot kwam gewoon bagger was en er geen normale emmer water uit te halen was. Moest dus meteen denken aan deze zak en was er voor aan het rondkijken.

Super om jouw ervaring te lezen!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:19

Ik gebruik het ding al jaren! Kan echt.niet meer.zonder zeker nu mijn eigen pony het hele jaar buiten staat ben ik blij dat ze ze.bij ons op stal hebben liggen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:20

Heb er ook al eens aan gedacht ( en mee in mijn handen gestaan ... ) maar hoe handig is het ?
Moet je dan niet die hele kruiwagen met 80 kilo water optillen om het eruit te krijgen, of is er een ander handig trucje ?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:23

Volgens mij leg je de zak gewoon in de kruiwagen, draai je de dop erop als hij vol zit en dan loop je heen waar je heen moet, dop eraf, kruiwagen 'kiepen' als het ware en dan loopt het water zo in de emmer. Je hoeft dus niet met die zak te sjouwen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:30

Nee, dat snap ik, maar het omhoog tillen van die gevulde kruiwagen ( vergelijk leegkiepen bij de mesthoop ) is ook niet echt licht en komt dat straaltje er nou werkelijk zo netjes uit als op het plaatje :D ?

Zie dan een hoop geflubber en geknoei voor me, met een lege waterzak EN een lege waterbak :))

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:32

Ik heb er ook een, wat een ellende ding is dat zeg!
Er is na 5x gebruiken ook al een klein gaatje in gekomen.. nee ik hoef er geen een meer.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:33

Ik vind het ideaal. De kruiwagens lekken bij ons. Of t vliegt over de rand heen. Ben blij met de waterzak. (al zitten er wel al gaten in bij ons)

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:36

vind t ook een hele handige uitvinding. behalve als die vol is is die vrij zwaar om bult op over een znadpad te rijden. en je moet goed zorgen dat je de zak goed tot boven aan in de kruiwagen legt met vullen & idd dat de aparden niet in de buurt komen om hapjes te nemen.
maar ik vind het zeker ook een succes!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 10:38

Het straaltje is inderdaad net zo netjes als op het plaatje, wij hebben ook tot noch toe niks geen gaatjes ed. in de zak zitten. Gewoon zorgen dat er geen haken in het plastick of scherpe dingen in je kruiwagen zitten.

Wij hebben grote specie kuipen, dus we zetten de beugel om het wiel van de kruiwagen ertegenaan en kiepen hem zo leeg, niks geen gehannes. Voor ons dan.
Ik vin het echt een uitkomst!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:39

Afgelopen zomer heb ik er ook een gekocht en het werkt super. Wel moet je een niet al te diepe kruiwagen ervoor gebruiken en bij het legen van de zak de kruiwagen niet te hoog op tillen, want dan kan de zak er uitglijden. Het is niet zwaar tillen, want als de zak echt vol is hoef je de kruiwagen maar iets op te tillen en dan loopt het water er zo uit.

Ohja, het scheelt wel als je een goede kruiwagen hebt. Zelf gebruikte ik er een die bij de wielen niet helemaal lekker liep en dan is het wel wat zwaarder.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:44

Wij hebben het ook op stal, echt ideaal! We gebruiken het om de pony's water te geven die 24/7 buiten staan en waar je een stuk door het land voor moet lopen. Dat hobbelt nogal, dus met zo'n zak is het echt ideaal omdat je niet kan morsen.

Wij leggen hem gewoon in de kruiwagen, vullen hem met water, dop erop en rijden hem naar de waterbak. Daar kantel je de kruiwagen(je moet er even een handigheidje in krijgen) en kan je zo de waterbak vullen. Ik doe hem nooit helemaal vol want dat is wel een beetje onhandig.

Wat we voor de andere paarden doen als de automatische waterbakken het niet doen in de stal is een groene bak vullen met water(tot driekwart ongeveer) en dan daarmee alle boxen langs. Een paar emmers erbij en dan kan je het er zo uitscheppen en hoef je niet zo vaak heen en weer te lopen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:46

Toch het proberen waard dan ?
Momenteel sjouw ik me ook een bult met emmers om alles met de hand bij te vullen :(

Over twee dagen is de vorst weer weg, dan komt de slang weer naar buiten *\o/*

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:48

Molfre schreef:
Het straaltje is inderdaad net zo netjes als op het plaatje, wij hebben ook tot noch toe niks geen gaatjes ed. in de zak zitten. Gewoon zorgen dat er geen haken in het plastick of scherpe dingen in je kruiwagen zitten.

In onze kruiwagen zitten toch echt geen scherpe randjes, heb ik nog nagekeken..

Geef mij maar jerrycans, die zijn tenminste wat handzamer dan die zak die alle kanten opgaat wat hem uitkomt.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:52

Geen probleem! Werkt prima. Wij gebruiken 'm 's zomers voor de speciekuipen buiten en winters voor als het water er af is voor de speciekuipen in de boxen. Ideaal!!! Wel een beetje gevoelig voor gaatjes, maar met wat duc-tape is dit ook vrij eenvoudig verholpen ;-)
Maar jerrycans moet je toch zelf tillen? Lijkt mij niet echt fijn. De H2GO-bag blijft vrij mooi in de kruiwagen liggen. alleen het laatste restje moet je de zak even optillen, maar dan ie ie bijna leeg....

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:59

wij hebben ook al een paar jaar zo eeen zak. Ideaal! Ze gaan op den duur wel stuk, maar dan hebben ze hun geld wel opgebracht. Het water in de bakken kiepen gaat prima, mits de kruiwagen goed is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:05

Hier ook een tevreden gebruiker. Gebruik dat ding ook al jaren en voorheen kreeg ik ieder jaar met sinterklaas een nieuwe. Ik gebruikte een kruiwagen met resten beton dus die zak ging toen snel kapot. Toen heb ik vorig jaar een nieuwe kruiwagen gekregen en nu gaat mijn zak voor het 2e jaar mee. Voorheen gebruikte ik jerrycans, maar dat was toch een stuk zwaarder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:06

Zou er dan misschien ook verschil in kwaliteit zijn ?
Ik heb ze alleen maar gezien bij de Boerenbond voor ik meen, 18 euro ofzo ??

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:06

Heb er ook een gehad.
Even een tip, als je nou een kruiwagen hebt waar scherpe randjes in zitten. Leg er een oude fleece deken in. blijft je zak heel! Dit werkte echt fantastisch!
Zak is defect geraakt door ratten tandjes :(
Moet nog een nieuwe halen...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:31

hier ook een tevreden gebruiker, er zit wel hier en daar een gaatje in maar deze winter kan hij nog mee, volgend jaar maar een nieuwe halen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:32

Ik heb er nog een over als iemand geïnteresseerd is.. Stuur maar pb :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:34

Ik vind ze ook fijn. :) Maar ik heb al wel eens de volle zak per ongeluk uit de kruiwagen gekieperd (zelfs met matje moet ik nog erg oppassen) en die was wel erg zwaar om weer in de kruiwagen te tillen...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:48

Niezzz schreef:
Ik heb er ook een, wat een ellende ding is dat zeg!
Er is na 5x gebruiken ook al een klein gaatje in gekomen.. nee ik hoef er geen een meer.

Hier ook snel kleine gaatjes...dichtgetaped, dit helpt een beetje.
Ik blijf hem gebruiken tot die helemaal openbarst :D Hij lekt wel maar het blijft bij kleine gaatjes...no prob

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:49

Shirley schreef:
Zou er dan misschien ook verschil in kwaliteit zijn ?
Ik heb ze alleen maar gezien bij de Boerenbond voor ik meen, 18 euro ofzo ??

Heb er 4 jaar geleden 15 euro aan gegeven, zou kunnen dat die ondertussen weer duurder is

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:51

Ik heb er eentje gekregen voor mijn verjaardag; dat wilde ik graag.....leek me ook ideaal, maar ik ben niet zo blij meer.
Hij had met uitpakken al een sneetje erin, bovenin dus vooruit dan maar...
Maar ik kreeg de dop maar heel moeilijk los en nu had ik bij de 3e keer gebruiken de hele sluiting al in mijn handen.....pffffff