kosten verzorgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

kosten verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 15:20

heeyy
gewoon even een vraagje maar hoeveel kost het als je een paard verzorgt
en je zou een bijdrage moeten geven en je mag alles met het paard doen behalve rijden?

Jes

Re: kosten verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:04

Ik vind dat dat gratis moet zijn, zeker als je niet mag rijden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:05

Als je niet mag rijden vind ik ook dat het gratis moet zijn :-)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:50

en als er een een bijdrage moet zijn? hoeveel ong?:$

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:51

dan zou ik een ander paard zoeken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:51

0 euro. Als je alleen maar een paard kunt verzorgen, dan vind ik dat dat gratis moet :)

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:52

vuurneon schreef:
0 euro. Als je alleen maar een paard kunt verzorgen, dan vind ik dat dat gratis moet :)

mee eens!

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:53

het ligt er heel erg aan of het paard op een pensionstal staat en de kosten daarvan moeten worden gerekend of hij dag en nacht buiten op de wei staat dat scheelt heel veel.
aleen is het idd wel een beetje vreemd dat je moet meebetalen als je niet mag rijden. is het een weidepaard dan zal het niet veel geld moeten zijn, kun je dat niet het beste met de eigenaren overleggen?
ik heb zelf veel paarden verzorgd, allenmaal gratis, maar als het echt je enige oplossing is?...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:13

Maakt niet uit waar het paard staat, als je alleen mag verzorgen help je de eigenaar/het paard terwijl je er bijvoorbeeld geen rijden voor terug krijgt, dan vind ik het niet gepast te moeten betalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:18

Eerlijk gezegd vind ik het ook onzin om te betalen om te verzorgen, want wat mag je dan "allemaal" behalve rijden ?
Poetsen ?
Wei en stal schoonmaken ??

Als je de eigenaar helpt, vind ik eigenlijk dat je ook wel een keer mag rijden, dan gaat alles met gesloten beurzen, tenzij je natuurlijk helemaal niet KAN rijden en les krijgt of je dermate jong bent dat de eigenaresse het meer als oppassen ziet als je bij de paarden bent ...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:20

Haha vast heel veel bokkers hier die hun paard graag ter beschikking stellen om lekker te borstelen etc.

Maar zoals de rest al zegt.. niks voor betalen.. Gratis anders ander paard zoeken..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:20

Uh, dan zou ik heel snel een ander paard gaan zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:21

Makkelijk verdienen wat dat betreft; heb ik een lekker schoon paard, terwijl ik ervoor betaald krijg en er zelf op weg kan rijden :D
Kijken of ik dat eens kan invoeren bij de verzorgster... :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:24

Shirley schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het ook onzin om te betalen om te verzorgen, want wat mag je dan "allemaal" behalve rijden ?
Poetsen ?
Wei en stal schoonmaken ??

Als je de eigenaar helpt, vind ik eigenlijk dat je ook wel een keer mag rijden, dan gaat alles met gesloten beurzen, tenzij je natuurlijk helemaal niet KAN rijden en les krijgt of je dermate jong bent dat de eigenaresse het meer als oppassen ziet als je bij de paarden bent ...

Als iemand je paard verzorgt ben je niet verplicht om degene te laten rijden,onzin!!Er kunnen genoeg redenen zijn voor de eigenaar om de verzorger niet te laten rijden.
Wel is het natuurlijk zo dat er van te voren dingen afgesproken moeten worden...

Betalen voor het knuffelen en trutten met een paard is belachelijk :o Geen eigenaar zou daar om mogen vragen (therapeutische doelen natuurlijk uitgesloten)
TS als jij iemand zijn paardje wat extra aandacht geeft en er fijn mee knuffeld,borsteld en weide/stal schoonmaakt dan mag die eigenaar daar niets voor rekenen.Je neemt extra werk uit handen waardoor de eigenaar meer tijd heeft voor andere zaken.

Geen enkel geldbedrag dus...E0,- :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:27

0 euro.
Ik vind het sowieso onzin dat bijrijders/verzorgers moeten betalen aan de eigenaar.
Ik rijd sinds 2 maanden voor iemand 1 keer in de week een paard en ga daar ook echt niet voor betalen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:29

Ts; je hebt eigen paarden, ben je zelf van plan om een verzorgster erbij te nemen voor de extra inkomsten? Of heb je voor jezelf een verzorgpony gevonden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:29

Tinky12, ik zeg dat ik dat vind, niet dat het verplicht is !

Zelf vind ik het namelijk juist alleen maar leuk als andere mensjes ook plezier hebben met mijn pony's.
En al zou een verzorgster er niet om vragen, dan zou ik het zelfs aanbieden :j
Laatst bijgewerkt door Shirley op 25-11-12 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:30

Ik vind het sowieso idiotie om geld te vragen voor de verzorging van jouw paard door een ander.. Je bent er als eigenaar toch wel weer even mooi mee geholpen, of je paard nu (stom voorbeeld) voor 800.- superdeluxe volpension staat of niet.. Eigenaar kiest er toch zelf voor om zijn paard zo te huisvesten?

Heb zelf ook een verzorgster voor wiebe.. Zij hoeft mij ook niet te betalen voor t verzorgen en rijden, zij doet hem 3x per week, 1x op mijn koopavond en de andere 2 keren zodat ik ook mijn huishouden kan bestieren en nog tijd heb voor mijn sociale contacten..

Het enige wat haar wel wordt gevraagd is (op eigen kosten) 1x per week les te nemen bij mijn instructrice.. Dit zodat we wiebe beiden op dezelfde manier (blijven) rijden.. En daarbij wordt ze er zelf ook beter van..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:33

Ik heb geen verzorgster nodig maar als iemand héél graag mijn paard zou willen verzorgen zou ik er geen geld voor vragen. Maar als ik er wel geld voor zou vragen, zou iemand wat mij betreft de boom in kunnen als diegene zou zeggen dat ik het niet mag vragen. Dan toch lekker niet?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:01

okee bedankt allemaal voor de reacties was niet voor mijzelf maar voor vriendin! ik wist het ook niet helemaal zeker dus dacht ik vraag wel even op bokt naar jullie meningen ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:02

Jes schreef:
Ik vind dat dat gratis moet zijn, zeker als je niet mag rijden.

Eens.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:18

Gewoon gratis je rijdt er niet op.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:24

ik rijd op mijn verzorgpaardje nu 4 jaar en heb de eerste 3,5 jaar niks hoeven te betalen. Helaas is 2012 het jaar van de credietcrisis geweest en is het bedrijf van de eigenaar failliet gegaan. hierdoor heeft zij mij gevraagd of ik een kleine bijdrage wil leveren zodat het paard in ieder geval kan blijven. dit doe ik natuurlijk gewoon zodat ik lekker op me lieve paardje kan blijven rijden. ik betaal nu 50 per maand, maar ik mag dan ook elke dag rijden als ik wil en ik mag met hem doen wat ik wil.

maar ik vind wel, als je niet mag rijden en alleen lekker mag borstelen dan zou ik er niet voor willen betalen.

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:25

gratis natuurlijk! je rijd er niet op dus als er geld gevraagt wordt dan betaal jij zeg maar voor iets waar stalhulpen enzo voor betaald worden

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:29

Lisaterburg schreef:
ik rijd op mijn verzorgpaardje nu 4 jaar en heb de eerste 3,5 jaar niks hoeven te betalen. Helaas is 2012 het jaar van de credietcrisis geweest en is het bedrijf van de eigenaar failliet gegaan. hierdoor heeft zij mij gevraagd of ik een kleine bijdrage wil leveren zodat het paard in ieder geval kan blijven. dit doe ik natuurlijk gewoon zodat ik lekker op me lieve paardje kan blijven rijden. ik betaal nu 50 per maand, maar ik mag dan ook elke dag rijden als ik wil en ik mag met hem doen wat ik wil.

maar ik vind wel, als je niet mag rijden en alleen lekker mag borstelen dan zou ik er niet voor willen betalen.

in dat geval (met toestemming van jullie beiden) vind ik het wat anders..