Kosten mestcontainer huren en het legen daarvan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanaDeen

Kosten mestcontainer huren en het legen daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:23

Zoals de titel al zegt..

Wat betalen jullie voor het huren en het legen van een mestcontainer?

Hoeveel m3 is de container en hoeveel paarden staan er op stal?

En bij wie huren jullie die?

Hoe vaak moet de container geleegd worden?

Ik ben dus hard opzoek naar een container, maar de prijzen verschillen zo enorm, dat ik niet meer weer wat ik moet kiezen, is de huur van de container laag, dan is het legen enorm hoog en vice versa, opzich geen probleem, maar hoe vaak moet een container geleegd worden, hoe lang doe je er mee?

Vandaar al mij vragen :+

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:30

Zo te lezen nog geen reacties, maar hier ben ik ook benieuwd naar! Ik weet dat er rolcontainers te huur zijn voor particulieren, maar dat lijkt mij persoonlijk erg onpraktisch qua mest er in gooien met de kruiwagen (of rlt men de container voor de stal?).

Mootje1980

Re: Kosten mestcontainer huren en het legen daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:39

Ik weet het niet. Wij hebben een kleine stal (max 8 paarden) losse container van de milieu express (dacht ik). Ik weet wel dat bij ons de mestafvoer per paard 30 euro per maand berekend wordt en de eigenaar maakt daar geen onwijze winst op... Maar als je weinig mest hebt dan is het misschien wel mogelijk om bij een boerderij in de buurt te brengen. Eigenaar van mijn oude stal had een aanhanger staan en die bracht hij als hij vol was voor een schappelijk bedrag naar de boerderij van de buren... Verder kan ik je niet helpen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:44

Ik geloof dat wij voor een rolcontainer iets van €15,- per maand betalen (zijn wel een bedrijf, dus misschien scheelt dat). Mestafvoer kost idd rond de €30,- per maand, maar wij brengen het zelf weg.

Maar je hebt ook 6 kuubs containers, die kun je ingraven en dan afdekken met een zeiltje. Als je zoekt op internet, kun je die vaak wel ergens kopen. Alleen voor het ophalen van de mest zul je dan regelmatig nog kosten maken, maar dan knijpen ze de container gewoon leeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:52

Ik heb het een keer door een bedrijf laten doen, zij zetten de container (6 kuub of 9 kuub, dat ben ik ff kwijt) neer en kwamen die dan de dag erop ophalen. Zelf nog scheppen dus. Kostte me 400 Euro dus dat heb ik verder maar niet meer gedaan.
Rolcontainersysteem was 125 Euro per leging (min 1 keer per maand) maar die zat erg rap vol en ze hebben de container wel gebracht maar nooit meer geleegd of opgehaald :=

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 18:40

Ik heb de ideale oplossing nog niet gevonden. Wegens omstandigheden ook even gestopt met zoeken, maar volgens mij was de laatste waar ik contact mee had www.containermaat.nl eerdaags weer contact mee opnemen, nu het weer wat rustiger is op het thuisfront.

Iemand ervaring met containermaat?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:09

Ik heb er geen ervaring mee, maar welke regio zit je? Hier word het voor 80 euro weggehaald dan is het ongeveer 10/12m3. Ik hoor hier in de buurt wel vaak over fourages.nl

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:17

Hier heb ik een rolcontainer die voor 60,50€ incl btw word geleegd. Ik heb een shetlander en haflinger en leeg hem in de zomer zo om de twee/drie maanden en in de winter ( dan staan ze snachts op stal ) iedere maand. Een hoop geld maar ik kan het gelukkig kwijt.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:31

Ik schrik me rot van die prijzen hierboven. Vooral Mootje: 30 euro per paard per maand?
Goeiedag!
Als je de kans hebt moet je het bij iemand (een boer/stalhouder) in de buurt brengen, die het verkoopt aan een biovergister of zelf dat doet. Of het over eigen land uitrijdt.
Makkelijk praten misschien hier in 't Noorden, maar de hierboven genoemde prijzen vind ik shocking!

Zelfs heb ik geen auto of rijbewijs, dus ik rijd de mest dagelijks afwisselend naar 2 stalhouderijen verderop en dan mag het daar op de mesthoop.
Bij 1 er van (aan de overkant) staan mijn 2 grote paarden), ik betaal voor het weiand, dus dat zit er bij in.
De 2 Shetten staan achter mijn huis komt elke dag 1 kruiwagen met een kop op vanaf.
De een rijdt het over het eigen land uit, de ander betaalt )paardenhouderij) per KAR (kar op wielen) en niet per gewicht.
Uiteraard heb je met de samenstelling te maken, dus, je zorgt dat er geen rotzooi in zit. En je loopt elke dag met een of twee keer een krui, nu ja, houdt je ook fit toch?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:46

@ Terpetijn : Ik zou het ook graag zelf naar een boer oid willen brengen. Helaas zijn er hier in Amsterdam niet zoveel boeren en is er al een overschot aan mest. Ik ben dus allang blij dat dit bedrijf het op wilt komen halen. :-)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:54

Ai, de Randstad dus.... ja, heb ook zeer vele jaren daar gewoond, dat is een serieus probleem: weinig land, weinig ruimte, en alles 30% duurder... ik hoop dat je goede tips krijgt van mensen die daar ook zitten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:14

Zit er bij jullie geen loonwerker die het komt halen ??

Ik heb een betonnen mesput waar 10/12 m3 in gaat. Die wordt hooguit 2x per jaar geleegd (soms per 2 jaar 3x). Kost me 75 euro per keer.
Die loonwerker gooit het op een stuk bestrating en laat het verder composteren en verkoopt het dan weer als grondverhoging/verrijking. Bijv. door de maisbodem of aan grote tuinen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:15

Ja in omgeving Randstad zitten ook best wel veel tuinders, dit moet toch goedkoper kunnen, je moet net de juiste bronnen kennen.
Ook als je maar 1-2 paarden hebt (loonwerkers rijden liever voor grote hoeveelheden per keer) moet dit somehow te regelen zijn! Aanhaken bij andere paardeneigenaren/manege/stalhouderij in de buurt?
Je mest mag bij je zelf overigens ook niet op de grond liggen, maar op waterdichte mestplaat/kar/wagen whatever.
Maar dat zul je wel weten.
Als je in de Randstad in de buurt van Wassenaar/Duindigt zit is er misschien makkelijker iets te regelen met een "mestophaler"?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:40

Wij gebruiken de paardenmest in onze ligboxen van de koeien. Dit is mest op basis van strokorrels, zaagsel en vlas. Mijn man haalt het zelfs bij 4 particulier elke maand op voor een kleine vergoeding van hun kant. Wellicht is er een boer bij jullie in de buurt te vinden die het ook als bodembedekking in de koeienstal gebruikt? Beslist de moeite waard om te kijken, want ze zijn er erg blij mee. Je moet dan wel zorgen dat de mest "schoon" is, dus geen zand, haren of tuinafval erdoor.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:56

Ik zal eens even gaan rondkijken. Mijn paarden staan zelf op een tuincomplex hier halen tuinders wel eens een zakje mest op maar dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk. Wij kregen zelfs laatst een email van een manege in de buurt of ons tuincomplex mest wilde hebben. Misschien eens even in de omgeving landsmeer etc. kijken of daar wellicht nog wat boeren zijn die er interesse in hebben.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:46

DanaDeen schreef:
Ik heb de ideale oplossing nog niet gevonden. Wegens omstandigheden ook even gestopt met zoeken, maar volgens mij was de laatste waar ik contact mee had http://www.containermaat.nl eerdaags weer contact mee opnemen, nu het weer wat rustiger is op het thuisfront.

Iemand ervaring met containermaat?

Dat zijn geen gekke prijzen en is inc. afvoer zo te lezen en 6 maand huur. Ik heb navraag gedaan bij oa van leeuwen en daar zit ik per jaar voor alleen de huur van de container al aan 400,- ex btw. De afvoer kost 200,- ex btw per leging voor een 6 kuubs container.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 11:30

Ik ben er nog niet verder op ingegaan, dus ik weet nog niet precies hoe en wat, iets zegt mij dat het nooit kan kloppen, gezien andere met hun prijzen veel hoger liggen. Vanaf volgende week weer wat meer tijd, dus dan kan ik daar mooi even achterna bellen en er in duiken...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:27

Hier in onze gemeente kost het legen van de kleine grijze container €4,49. Omdat wij met ons afval hier echt tekort aan hebben met de 2-wekelijkse leging, hebben we een grote rolcontainer. Deze container wordt je gratis ter beschikking gesteld en het legen hiervan kost €7,50. Ik kan je zeggen dat hier enorm veel inpast en je kunt hem op maandag en vrijdag laten legen wanneer jij dat wilt! Wellicht is dit voor sommigen ook te overwegen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:35

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:45

DanaDeen schreef:
Ik ben er nog niet verder op ingegaan, dus ik weet nog niet precies hoe en wat, iets zegt mij dat het nooit kan kloppen, gezien andere met hun prijzen veel hoger liggen. Vanaf volgende week weer wat meer tijd, dus dan kan ik daar mooi even achterna bellen en er in duiken...

Ik kan er geen gekke zaken aan ontdekken, behalve idd de lage prijs en dat je de container voor 6 maand huurt. Staat alleen niet of ze de container met een autokraan op elke gewenste plek kunnen plaatsen, ik vermoed dat het dan gewoon een afzetbak is (kunnen ze bijv. niet over een heg heen plaatsen oid) .

Dit klinkt toch wel erg goed, vanavond thuis eens even overleggen...

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:36

Heb ook eens op die site gekeken...

Het lijkt er idd op dat het een prijs is voor 6 maand huur, incl afvoeren... Klinkt bijna te mooi om waar te zijn...

Ik doe het nu in de groene container voor gft afval... Daar doen ze nu niet moeilijk over, dus dat laat ik even zo..;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:05

Setteli schreef:
Misschien is dit een idee.

http://www.stablestabile.nl

Een beetje idyllisch :=
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Misschien handig om ook eens na tegaan hoeveel m3 mest één paard geeft per week. Helemaal wanneer ze op stro staan. 6/9 m3 is echt niet zo groot...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:40

Kaja schreef:
Setteli schreef:
Misschien is dit een idee.

http://www.stablestabile.nl

Een beetje idyllisch :=
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Misschien handig om ook eens na tegaan hoeveel m3 mest één paard geeft per week. Helemaal wanneer ze op stro staan. 6/9 m3 is echt niet zo groot...

Volgens mij is de gedachtengang dat je hier de houtkorrels van af neemt en zij halen de mest dan gratis op. Van houtkorrels zal je ongetwijfeld minder mest hebben dan van stro

marskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:44

als je een volkstuincomplex in de buurt hebt kun je het daar misschien kwijt, paardemest is erg goed onder de aardbeien maar ook de rest van de groente doet het er goed op. in amsterdam zou je ook Beelen Sloopwerken kunnen proberen, zij hebben hengelbakkies van 6 m3. wij doen het hier op de noord veluwe veel maar Amsterdam is net even iets te gek. Groeten Marskamp Marle.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:55

Marskamp, jullie verhuren zelf geen mestcontainers aan particulieren?