Als je het goed uitspoeld sou niet weten waarom niet
quintolover
Geplaatst: 11-11-12 20:04
Ja hoor geen problemen mee
Arabesk
Geplaatst: 11-11-12 20:04
Ja hoor, shampoo is shampoo, de rest zijn verkooppraatjes.
Als je er namelijk 'paard' voor zet, kun je er twee keer zo veel voor vragen
Ilona
Geplaatst: 11-11-12 20:05
Ik was altijd met mensen conditioner de staart van mijn paard, helpt prima!
xxCYNNxx
Geplaatst: 11-11-12 20:06
gebruik altijd mensenshampoo om paard te wassen. Milde babyshampoo voor lichaam en gewone voor de staart. Lichaam kan waarschijnlijk ook wel met gewone hoor, maar gebruik daar zelf liever een milde shampoo voor ivm vetlaag in de huid.
en idd zoals Arabesk zegt; al die speciale dieren shampoos zijn wel 3 keer zo duur als mensen shampoo
jahoor gebruik ik altijd, voor mijn haf gebruik ik zilvershampoo om der staart weer lekker wit te krijgen...gewoon eigen merk dus stuk goedkoper dan een paardenshampoo Gewoon zorgen dat je het goed uitspoelt maar dat is met alle shampoo zo!
Voor lichaam en staart gebruik ik Zwitzal (maar dat is voor mijn hormonen ) Voor de witte voetjes gebruik ik ook zilvershampoo, gewoon goed uitspoelen.
Het verschil zou hem moeten zitten in het ontvetten van het haar. Dit hoort bij paarden minder sterk te zijn dan bij mensen, omdat paarden het vettige harder nodig hebben dan mensen. Daarom wordt het vaak afgeraden. Ik denk alleen dat als je ze niet te vaak wast dat het wel meevalt, zeker voor de staart/manen. Ik vind anti-klit voor mensen vaak fijner om in de manen te doen
Ik gebruik tea tree shampoo, wel voor paarden maar de 2 in 1 shampoo van anderlon pakte ik voorheen altijd voor de staart; gelijk makkelijk doorkambaar
Sjolvir
Geplaatst: 11-11-12 22:15
Hier baby shampoo, voor lijf, zilvershampoo voor staart en manen (fjord moet je ook zit zien te krijgen) andrelon doet het ook goed. En in geval van staart met veel bagger, biotex (onderste stuk staart in emmer hangen). Onderste stuk staart gaat ook in de conditioner.
En heb van de action haar serum ipv cowboy magic, voor manen van mijn zwarte paard.
Ik gooi baby shampoo over het lijf, maar als ik de manen was gebruik ik rustig andere shampoo en die komt uiteraard ook op het lijf. En ik was als de baby shampoo op is ook wel vrolijk een heel paard met andrelon, of merk shampoo van de lidl of aldi of zo.