Welke prijs vragen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Welke prijs vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:25

Wat vinden jullie een reeele prijs dat ik kan vragen voor het volgende:

Een fjord van een bekende bij mij "stallen"

Hij komt bij mijn andere paarden, het hele jaar door buiten.
De zomer op de wei, in de winter achter huis met een inloopstal.
Ik voer en verzorg de paarden.

Ik wil een prijs maken incl hooi, excl hoefsmid, wormkuur enz.

Wat vinden jullie wat ik per maand moet kunnen vragen?

dancer_

Re: Welke prijs vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:29

Wat zijn de prijzen in de omgeving?

_nvds

Re: Welke prijs vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:31

125 zomer , 175 winter?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:32

Ik heb geen idee... Er is op het eiland heel weinig plek te vinden voor een paard, weinig stallen, en eigenlijk ook volgensmij vooral in de winter moeilijk een wei te vinden voor je paard..

Maar ik hoef er niet op te verdienen en het is een goede bekende dus ik wil er ook geen mega prijs voor vragen

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:32

Is er ook een bak aanwezig of kan je ergens in de buurt in een bak rijden?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:33

Als je geen winst wil maken, zou ik gewoon kijken hoeveel je kwijt zou zijn (qua voer e.d.) en daar dan een redelijke prijs van maken.. Denk zo rond de 150?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:33

_nvds schreef:
125 zomer , 175 winter?

Hmm dit lijkt me erg veel toch? Voor alleen een wei met een inloopstalletje? In de inloop staan ze amper, en deze heeft alleen rubber matten, dus vlas/zaagsel hoef ik niet te kopen

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:33

Splendesco schreef:
Is er ook een bak aanwezig of kan je ergens in de buurt in een bak rijden?

De overburen hebben een bak waar we in mogen rijden, maar dat is dus niet van ons dus dat kun je er niet bijrekenen

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:34

dancer_ schreef:
Als je geen winst wil maken, zou ik gewoon kijken hoeveel je kwijt zou zijn (qua voer e.d.) en daar dan een redelijke prijs van maken.. Denk zo rond de 150?

Ja maar ik vind dit zo moeilijk in te schatten, ik heb geen idee voor hoe veel geld een fjord aan kuil opeet

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:35

Lijkt mij 75 tot 100 euro een normale prijs.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:35

dancer_ schreef:

Ja maar ik vind dit zo moeilijk in te schatten, ik heb geen idee voor hoe veel geld een fjord aan kuil opeet

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:37

Oké dus ze hebben zomer's wei en 's winters uitloop stal en krijgen alleen kuil te eten.
Staan verder dus niet op stro oid en er is geen bak aanwezig maar wel verderop.
Dan zou ik zo rond de €75 a €100 wel een nette prijs vinden.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:39

Uitrekenen wat je kwijt bent per maand aan hooi, evt stro, krachtvoer. Ik zou er persoonlijk wel iets bij rekenen ivm je onderhoud land/stal. Hoeveel kuil/hooi gebruik je nu en voor hoeveel paarden? Wat kost een baal?
Laatst bijgewerkt door vickers op 10-11-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariekyy

En eventueel kan je afspreken dat ze bijv. 75 euro betaald aan stallingkosten en dat jullie dan de hooi/kuil kosten delen.

keona

100,- per mnd mooie en nette prijs inc hooi en dan ook nog mogen rijden in de bak bij jullie buren

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:40

Ooh ja maar als je geen bak heb ofzo.. bij mij is hier iemand die heeft ook alleen gras en uitloopt stal die vraagt 50 euro..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:43

Ons paard denk ik kun je vergelijken qua eten en zo met een fjord (we hebben merens). Wij zitten erg goedkoop onder de zelfde condities als waar jouw vriendin je paard mag stallen. Wij betalen paard € 125,-- waarbji wel gezegd moet worden dat onze container stal door ons zelf is aangeschaft. Dus als je die kosten ook nog moet maken zou je daar iets extra's voor kunnen vragen. Ik betaal wel zelf ons voer en ik denk dat wij in de zomer € 17,-- voer gebruiken en in de winter als het koud is € 50,--. Wij hebben wel een bak om te rijden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 10-11-12 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:43

Ik heb hier een fjord in de opfok gehad, ook tegen kostprijs. Ze stond hier voor € 60,- p.m. incl. ontwormen. Dat was wel heel krap, zeker toen de hooiprijzen omhoog gingen.

Voor vast zou ik 100 euro per maand vragen, ongeacht het jaargetijde. Zo kom je niet te kort en kun je wat speling houden.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:47

vickers schreef:
Uitrekenen wat je kwijt bent per maand aan hooi, evt stro, krachtvoer. Ik zou er persoonlijk wel iets bij rekenen ivm je onderhoud land/stal. Hoeveel kuil/hooi gebruik je nu en voor hoeveel paarden? Wat kost een baal?

Ik heb zelf voor 1 fries en 1 shet 10 balen gekocht voor 45 euro per stuk, en volgensmij moet ik dat wel de winter redden met een fjord erbij..
Laatst bijgewerkt door wereld op 10-11-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:48

keona schreef:
100,- per mnd mooie en nette prijs inc hooi en dan ook nog mogen rijden in de bak bij jullie buren

De bak van de buren kan ik echt niet mee laten wegen hoor, zij kent die buren beter als ik, dus zonder dat ze haar paard bij mij zou hebben mag zij die bak ook gebruiken..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:49

_nvds schreef:
Ooh ja maar als je geen bak heb ofzo.. bij mij is hier iemand die heeft ook alleen gras en uitloopt stal die vraagt 50 euro..

En zit bij die 50 euro ook het voer bij de prijs in? Dan lijkt me niet uit te kunnen voor 50 euro

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:49

_nvds schreef:

En zit bij die 50 euro ook het voer bij de prijs in? Dan lijkt me niet uit te kunnen voor 50 euro

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:50

Ik zeg ook rond de 100,- je doet ook het "werk" dus vindt dat wel een nette prijs heb je ook wat extra mocht het nodig zijn maar ik gok aan hooi alleen al zul je zeker 50,- kwijt bent dus. Eventueel meer hooi in de winter als zomer maar zo heb je een vaste prijs en kun je wat compenseren. Wat in de zomer "teveel" betaald wordt heb je dus in de winter extra.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 13:52

Tigra_ schreef:
Ik zeg ook rond de 100,- je doet ook het "werk" dus vindt dat wel een nette prijs heb je ook wat extra mocht het nodig zijn maar ik gok aan hooi alleen al zul je zeker 50,- kwijt bent dus. Eventueel meer hooi in de winter als zomer maar zo heb je een vaste prijs en kun je wat compenseren. Wat in de zomer "teveel" betaald wordt heb je dus in de winter extra.

Ja idd, dat is wel zo.. Er komen natuurlijk altijd extra kosten bij zoals een duur fijnmazighooinet waar ze uit eten en zulke dingen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:01

wereld schreef:
Tigra_ schreef:

Ja idd, dat is wel zo.. Er komen natuurlijk altijd extra kosten bij zoals een duur fijnmazighooinet waar ze uit eten en zulke dingen..

Inderdaad en dan kun je beter ruim inschatten dan dat je nu gaat bereken precies kwijt te zijn en alleen dat te rekenen als er dan nog extra bij komt moet je het ofwel uit eigen zak betalen of weer met de eigenaar overleggen. Beter gewoon vaste prijs en heb je wat extra want je geeft toch meestal meer uit als verwacht en om dan over een paar maanden te zeggen het is toch te krap de prijs gaat omhoog zullen ze dat "vervelender" vinden dan wanneer je nu gewoon de prijs ruim vast zet.
Hier ook zo ik betaal gewoon hele jaar door zelfde prijs maar in de zomer verbruikt mijn paard heel wat minder hooi. In de winter gaat ze 's nachts op stal, minder gras dus meer hooi + daarbij het stro valt het toch te compenseren en fijner voor mij om gewoon vast bedrag te betalen en niet zomer en winter anders want dat zit je ook weer mee wanneer het in moet gaan dat de prijs omhoog gaat want vaak ligt het ook aan het weer of je meer hooi bij voeren bv.