Penny meisjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Penny meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:37

Hallo!
Ik heb 2 verzorg shetlanders.
Al heel lang.
Maar ineens komen er telkens 2 ''penny meisjes'' van ong 10 jaar.
Ze denken dat ze alles beter kunnen.
Maar ze slaan de shetjes.
En het ergste is nog, die meisjes mogen vaker komen dan ik van de eigenaar.
En ik verzorg ze al meer dan 2 jaar.

Ik wil de eigenaar even goed duidelijk maken dat die ''meisjes'' niet goed zijn voor die pony's en ik ze verder wil verzorgen.
Maar hoe moet ik dat zeggen?

Ook maken ze mijn spullen stuk
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 09-11-12 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Re: Het blijven de mijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:39

Ga eens heel goed in gesprek met de eigenaar over dat!
En als de eigenaar het niet gelooft dat de meisjes de shetjes slaan , filmpje maken? Of eens heel duidelijk uitleggen dat je je pony NIET mag slaan.

Ook als ze jou spullen slopen , hun de kosten laten betalen . Zijn ze gek geworden beetje jou spullen kapot maken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:43

Ja ik had hele duure peesjes van 75 euro, kwam ik daar alle riempjes kapot.
Nou ze moeten we gewoon geknipt hebben.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:46

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:49

Je bent 13 en het zijn verzorgpony's, ik ben van mening dat jij daar niks mee te maken hebt wat de eigenaar wilt. ;) Daarbij als ik een penny-meisje had rondlopen als dat jij je hier voordoet, kon je per direct vertrekken. Wees dankbaar dat je uberhaupt mag gaan. ;)

Dat ze je spullen kapotmaken is een ander verhaal, daar kun je wel de eigenaar op aanspreken en de twee meisjes in kwestie. Misschien een optie om je spullen mee te nemen?\

Edit: Eventueel kun je in de kwestie kapotte spullen je ouders even om raad vragen, die staan iets sterker dan jij.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-11-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:49

SindyKaya schreef:
Ja ik had hele duure peesjes van 75 euro, kwam ik daar alle riempjes kapot.
Nou ze moeten we gewoon geknipt hebben.

Vraag aan de eigenaar het telefoon nummer van de ouders van de meisjes. Laat jou ouders hun even daarover bellen

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:51

Spullen meenemen, ze zelf er op aanspreken en filmen ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:51

KBTP schreef:
Je bent 13 en het zijn verzorgpony's, ik ben van mening dat jij daar niks mee te maken hebt wat de eigenaar wilt. ;) Daarbij als ik een penny-meisje had rondlopen als dat jij je hier voordoet, kon je per direct vertrekken. Wees dankbaar dat je uberhaupt mag gaan. ;)

Dat ze je spullen kapotmaken is een ander verhaal, daar kun je wel de eigenaar op aanspreken en de twee meisjes in kwestie. Misschien een optie om je spullen mee te nemen?\

Edit: Eventueel kun je in de kwestie kapotte spullen je ouders even om raad vragen, die staan iets sterker dan jij.

De eigenaren zijn hele goede kennissen van mijn ouders.
En daarom vind ik het ook raar want ze wouden alleen dat ik de pony's verzorgde..

Froemel

Re: Penny meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:53

Alle spullen van shetjes mee naar huis nemen en alleen meenemen wat je nodig hebt?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:54

Ja dat kan eventueel wel, maar van die spullen vind ik nog niet zo erg.
Maar ze slaan die pony's on terect, en dat vind ik gewoon zielig..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:59

Dat is verder jou probleem niet, jij kunt het zeker zielig vinden maar dat is het pakkie-an van de eigenaar. ;) Dan moet hij of zij beter toezicht houden op de verzorging.

Kennis of niet, als hij beslist dat hun meerdere keren mogen komen heb jij daar niks bij in te brengen ben ik bang. Het blijven zijn dieren uiteindelijk.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:03

Bedankt voor je mening maar zoals er staat vraag ik niet om een mening
Ik wil de eigenaar even goed duidelijk maken dat die ''meisjes'' niet goed zijn voor die pony's en ik ze verder wil verzorgen.
Maar hoe moet ik dat zeggen?

Dat vraag ik

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:05

Dat heb jij niet duidelijk te maken, het zijn zijn paarden en hij heeft toezicht te houden op de paarden. ;) Als jij dat gaat aankaarten klinkt het als klikken. Hij zal vast denken dat jij ze probeert weg te jagen, ook hij zal merken dat jij het niet leuk vind dat je minder mag komen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:06

Ik vind het terecht dat ZIJ het niet leuk vind dat ik minder mag komen.
Het zijn ten slotte mijn verzorg pony's als 3 jaar lang

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:08

Evengoed dat het JOU verzorgpony's zijn, zijn de paarden ook HUN verzorgpony's. Voor hetzelfde denken hun ook zo over jou. ;) Soms heb je wel dompers ja, dit is er een van. Misschien trekt het nog wel bij.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:10

Ik neem aan dat de eigenaar dat wel zou zeggen als er verzorgers bij kwamen >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:13

Het is misschien netjes om het te zeggen ja, dat terzijde. Maar hij/zij is het niet verplicht aan jou, het zijn de paarden van hem/haar. Dus uiteindelijk besluit de eigenaar wat er gebeurt rondom zijn paarden/pony's. ;)

Als hij morgen zou besluiten dat jij niet meer mag komen, kun jij daar vrij weinig aan veranderen. Als hij zou besluiten dat jullie allemaal moeten vertrekken, is daar ook niks aan te doen.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:19

Moest ik van jou zijn zou ik gewoon eens (op een vriendelijke manier) vragen aan de eigenaar of hij weet hoe de meisjes soms omgaan met zijn/haar pony's. Als hij zegt van niet kan je het hem gewoon eens zeggen en vragen of hij/zij eventueel een oogje in het zeil kan houden als deze meisjes bij de pony's zijn. Natuurlijk kan je niet verwachten dat deze meisjes niet meer bij de pony's mogen komen, maar ik denk ook niet dat je dit verwacht hé.
Ofwel kan je gewoon eens zeggen aan de meisjes dat het niet zo hoort en dat ze beter op een manier (die je hun dan voortoont ofzo) kunnen omgaan met de pony's (gewoon alles op een vriendelijke manier vertellen en op zo'n manier dat het lijkt dat je ze iets wil bijleren :j).

In verband met de kapotte spullen weet ik niet echt hoe je het zou kunnen aanpakken, maar inderdaad alles meenemen naar huis en enkel meebrengen wat je nodig hebt bij de pony's.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:21

wat KBTP zegt vindt ik volkomen onzin!
Ik zou juist super blij zijn met zo,n verzorgster als SINDYKAYA en ik zou juist blij zijn dat zei dat zal zeggen Ik heb ook een lange tijd terug een verzorgpony gehad en was daar zeg maar de hoofdverzorgster. er waren toen ook 2 meiden die die pony sloegen ik heb direct de eigenaresse gebeld! en de eigenaresse die meiden hun moeder, en de dag daarna moesten ze stoppen en mijn kapot gemaakte spullen terug betalen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:28

Ik zou het ook fijn vinden als ik een eigen paard had dat mijn verzorgster dit tegen mij zou zeggen.
ik zou op zijn minst meer toezicht gaan houden, en als het echt klopt ze eruit gooien + er voor proberen te zorgen samen met de ouders dat ze der spullen netjes terugbetaalt zou krijgen.

filmen zou ik aan de andere kant weer niet doen, krijg je misschien weer gezeur mee.

Misschien toch naar de eigenaar gaan en rustig uitleggen wat je hebt gezien, dat je hun ervan verdenkt je spullen kapot gemaakt te hebben.
en hoe jij erover denkt, wel netjes blijven.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:39

Ik ben het met toplinsey eens. Natuurlijk bepaald de eigenaar wat hij/zij uiteindelijk met de informatie doet maar je hebt zeker het recht (dat wordt waarschijnlijk ook van je verwacht) om te zeggen wat jij allemaal op stal ziet gebeuren. De TS gelijk naar beneden halen is vrij laag. Je kent haar niet en je hebt geen enkele reden om haar op die manier te benadelen. Waarom zou zij trouwens een pennymeisje zijn? Het is gewoon een meid die het leuk vindt om met paarden om te gaan en die hier een probleemstelling plaatst. Dan kan ik ook wel zeggen; kijk daar heb je weer zo'n pennymeisje die haar paard roze spuit, strikjes om gaat doen en een masker op doet. Even goed nadenken wat je zegt voordat je daadwerkelijk plaatst.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:07

KBTP schreef:
.

Hoho doe is effe rustig! TS heeft overduidelijk het beste met de pony's voor.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:09

Ja precies, wat is daar penny aan? ik zou t ook niks vinden als ik gewoon wéét dat de andere verzorgster van mijn bijrijdpaard t paard slaat.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:21

Ik zou hier zeker iets van zeggen vind het niet normaal dat de andere verzorgsters de pony's slaan.
Ook zeker wat van de spullen zeggen vind het niet meer al normaal om met spullen van andere netjes om te gaan hoop dat het vergoed word.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 23:38

Bedankt~
Mensen die me wel snappen