Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
want dat werk en de klusjes en rondploeteren in de modder in de winter gaat soms echt tegensteken 
).
Ik zal even nadenken hoe wij het hebben.
Voor een stal zonder rijbak komen we alleen aan kosten al erg hoog uit en dan denk ik nog helemaal niet aan arbeidskosten of er ook maar iets op verdienen. Maar wij voeren dan ook wel duur en kunnen door ons kleine aantal paarden (3 tot 4) niet groot inkopen.
En dan hebben we onze omheining van het oude huis zelfs hergebruikt!
Dus als jij Boy aan huis wil, dan moet je dat vooral doen. Denk dat jij er realistisch in kan zijn, maar veel mensen vergissen zich vooral in het werk dat er bij komt kijken. Wij hebben bijv. ook geen stromend water bij de stallen of in de wei, dus het is een heel gesjouw met emmers. Wordt helemaal leuk als het gaat vriezen.
Daarnaast heb ik ook het werk aan bv het onderhoud van de omheining of de stal, de paddock freezen,....
, dat scheelt ook
) en wij gooiden alles in een aanhangwagen, 3 zeilen erover (tegen stank) en dan zodra hij vol was wegbrengen naar de mestbult van een boer. 
wij hebben dik 6000m2 bij huis liggen en we kunnen er eventueel nog wat bij kopen en ik heb bij mijn ouders nog 1,5 hectare waar ik gebruik van kan maken.
_Lorette_ schreef:Wij woonden ook met paarden in de bebouwde kom (25 buren rondom) en wij gooiden alles in een aanhangwagen, 3 zeilen erover (tegen stank) en dan zodra hij vol was wegbrengen naar de mestbult van een boer.