Mijn shet stond voorheen rond deze tijd strak geschoren onder een deken op stal.
Dit haar heb ik ervoor gekozen om het eens een winter te proberen haar buiten te houden.
Pony doet het prima, maar ik loop toch tegen wat puntjes aan, met name door de weeks.
Ik kom dan pas 's avonds op stal, als het al donker is (leuk als je nachtblind bent

Na diverse klappen van de stroomdraad gehad te hebben en 6 keer onderuit gegleden te zijn in de modder bij de ingang heb ik dan toch op de tast mijn pony kunnen vinden... Halster om, vastgrijpend aan de pony richting hek, weer 4 klappen stroom omdat ik de draad pak ipv het handvat, en jawel, pony is uit de wei.
Ik loop de stal in en zie dat pony een soort van wandelende natte baal modder is (ze wist vast dat ik kwam en heeft nog even lekker liggen rollen

Poetsen is dus geen optie.
Dan maar naar de paddock om even twintig minuutjes te clickeren, pony weer naar de wei, zelfde protocol als eerder beschreven, hooi geven, en alweer klaar...
Als ze droog is, en ik haar in het tuig zet, lijkt ze wel een soort rollade met al dat haar

Ok, bovenstaand us natuurlijk een tikkie overdreven (hoewel dat van de draad aardig klopt

Maar hoe doen jullie dat met buiten paarden?
Om nu elke keer voor een half uurtje naar stal te gaan is heel erg wennen....