Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Als je die grote balen in metselverband opstapelt, zullen ze niet zo maar omwaaien.
Denk trouwens dat je beter foliepakken kuilvoer daarvoor kunt gebruiken, die zijn zwaarder.
marymary2 schreef:ja er zitten wel wat haken en ogen aan. was niet van plan het dak ook van strobalen te maken, dat lijkt mij ook wel link. zit nu te denken aan grastapijt als muren. Is stevig materiaal en een stuk goedkoper en makkelijker te maken. Ik blijf brainstormen. Ik vind gewoon dat de paarden uit de wind moeten kunnen staan. Dus als het waait en regent, staan ze toch droog:-) Die rotgemeente ook, zou zo graag een mooie inloopstal maken.
Myca schreef:Ik vind het wel een goed idee om van grote balen stro een muur te maken. Het scheelt al enorm als de paarden uit de wind kunnen gaan staan. Grote balen zullen niet gauw omver geduwd worden en anders kan je er ook nog met paaltjes schrikdraad omheen spannen. Als je alleen kleine baaltjes kan gebruiken moet je het sterk maken door de vorm en alles in verband leggen.
Het dak zal lastiger worden, met een flinke najaarsstorm zullen veel zeiltjes stuk of weg waaien. Dan moet je echt een stevig zeil gebruiken en bij alle ogen goed vast zetten.
Er zijn ook tenten te koop, mag je die niet van de gemeente plaatsen?
[ Afbeelding ]
Die zou je nog kunnen verstoppen achter muren van stro.
Of zoiets, die zijn niet zo duur:
[ Afbeelding ]
loulou schreef:ik heb wel eens een foto gezien van waarbij met dennenbomen ofzo een schuilmogelijkheid was gemaakt.
de bomen waren in en cirkel geplaatst en boven bij elkaar gebonden. ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
verder zou je ook een windscherm kunnen maken van gevlochten wilgentakken
marymary2 schreef:loulou schreef:ik heb wel eens een foto gezien van waarbij met dennenbomen ofzo een schuilmogelijkheid was gemaakt.
de bomen waren in en cirkel geplaatst en boven bij elkaar gebonden. ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
verder zou je ook een windscherm kunnen maken van gevlochten wilgentakken
dat klinkt ook leuk met die bomen. ik heb voorin in het land ook een 2 muren van wilgentakken. Ik denk dat ik dit achterin ook ga doen. Alleen zijn er nu geen wilgentakken. Ik heb nu 2 muren gemaakt van grastapijt. Ik heb dit aan stokken gemaakt en aan palen vast gemaakt. Kunnen ze in ieder geval uit de wind staan.