Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Nav het "hoe lang staat jouw paard buiten" topic vroeg ik me het volgende af:
Voor mensen die op een manege/pension staan:
Hoeveel paarden staan er? Ongeveer 45
Hoeveel paddocks zijn er? Weet ik niet precies maar er zijn paddocks voor 4 paarden en padocks voor 1 paard.
Hoe groot zijn deze? Grote paddocks 30 x 50 ongeveer en kleine paddocks ongeveer 10 x 20 denk ik.
Hoe lang kan/mag je een paddock gebruiken? Het hele jaar door zomers van 8 - 8 en winters van 8 - 4
Tancreda4 schreef:Iedereen heeft zijn/haar eigen paddock, mag je zelf bepalen hoelang ze daarop staan. Allen eigenlijk gewoon van sochtends vroeg tot savonds laat, en ook een hoop staan ook dag en nacht. Veel mensen hebben een combinatie van een groot paard & shetlander in hun paddock, of delen een paddock. Er zijn maar een paar waar enkel 1 paard in staat, de rest staat allemaal dubbel. Dit is een van de weinig (al dan niet enige) stal die ik zo ken; je eigen paddock waar jezelf verantwoordelijk voor bent en zelf kan bepalen hoelang ze buiten staan. Ideaal, want op deze manier kan mijn paard gewoon 24/7 buiten blijven eventueel (maar die gaat met nat weer snachts naar binnen). De grootte weet ik eigenlijk niet, ze zijn niet enorm. Maar altijd alles beter dan op stal staan![]()
http://img.photobucket.com/albums/v177/ ... C04245.jpg