Ik ben een beetje aan het rondkijken wat ik deze winter het best met m'n stal kan doen. M'n paard maakt vaak een flinke bende van zijn stal en plast gewoon waar hij staat op het moment dat hij moet plassen

Vorige week donderdag heb ik er een pak zaagsel ingegooid en daar op een baaltje stro. Dit lijkt tot nu toe nog goed te gaan, ik haal er elke dag de mest uit en af en toe de natte plekken op het moment dat ze écht heel nat worden, dit om het bed zo dik mogelijk te houden en stro te besparen.
Nou heeft de staleigenaar op dit moment geen zaagsel meer, hij kan het inkopen voor €8,- per pak (550L geloof ik). Dit vind ik opzich best aan de prijs, vooral omdat er dus nog een baal stro á €5,- overheen gaat.
Toen ik wat op internet rond zat te kijken zag ik dat vlas een stuk goedkoper is, maar is dit ook te gebruiken in combinatie met stro? Ik heb hem namelijk graag op stro staan, dan kan hij altijd wat rond scharrelen opzoek naar een verdwaalt sprietje hooi, het is lekker isolerend in de winter en de staleigenaar heeft dit áltijd beschikbaar.
Mijn vraag is dus of vlas net zo goed werkt als zaagsel om onder het stro te leggen? Neemt dit net zoveel vocht op en kan ik dit gewoon een tijdje laten liggen als ik er dagelijks een plakje stro bij leg? Heb ik dan genoeg aan alleen dagelijks de mest weghalen en zo af en toe de natte plekken er uit?
Voor de duidelijkheid: paard staat nog steeds overdag in de wei en staat vanaf het eind van de middag/begin avond op stal en gaat 's ochtends het land weer in.
Groetjes Ella