lekkere snack voor na het werken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMEGAN___95

lekkere snack voor na het werken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:01

tja, om nou zo een 20 kilo zak muslie te kopen die ik nergens kwijt kan..
heb der al meerdere keren aan gedacht, maar ik vindt het gewoon onhandig.
want een zak van 5 kilo of iets dergelijks is nergens te vinden..
ja zakken van 1 kilo, maar dan koop je d'r 5 en dan zijn ze op en dan komt het er niet meer van!

maar toch wil ik mijn meisje kunnen belonen als ze lief gewerkt heeft natuurlijk!
dus ik neem vaak een appeltje of peertje of worteltje mee!
maar zijn er nog andere dingen? want dan kan ik een beetje variatie erin houden,
want worteltjes neem ik mee als we dat 's avonds eten & we eten natuurlijk niet elke avond worteltjes..
appeltjes neem ik mee als we er teveel hebben of ze niet eten, nou dat komt de laatste tijd ook steeds minder voor!

heeft iemand ideeën of tips?

Cynthiaaapje

Re: lekkere snack voor na het werken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:04

Gewone paardensnoepjes? Bij ons in de buurt kan je trouwens van die emmers musli kopen.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:06

Snoepje krijgt ze al, maar die gebruik ik meer voor het oefenen met achterwaarts, in stilstand omlaag etc..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:10

Paarden hoeven niet te snacken. Als je toch iets wil geven, denk dan aan een stuk oud brood of een wortel

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:13

we hebben nooit oud brood, aangezien we thuis amper brood hebben...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:18

Je zou ook je meuslie thuis kunnen zetten en elke keer een klein emmertje met wat meuslie mee kunnen nemen.
Zo deed ik dat vroeger ook ,vaak omdat mijn meuslie vaak gepikt werd. Had namelijk geen slot op mijn ton :') ..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:19

Koop een pak vitaminekoeken van Pavo bijv.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:20

helaas niet hier in de buurt te koop!

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:21

Peanutbutter schreef:
Je zou ook je meuslie thuis kunnen zetten en elke keer een klein emmertje met wat meuslie mee kunnen nemen.
Zo deed ik dat vroeger ook ,vaak omdat mijn meuslie vaak gepikt werd. Had namelijk geen slot op mijn ton :') ..

ik kan thuis nergens muslie kwijt,
mijn schuur is niet waterdicht & in huis mag het niet! :(

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:25

Geef maar lekker een plukje hooi, als je geen wortel of appel mee hebt is veel gezonder!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:26

Mijn schuur is ook niet waterdicht. Ik heb meerdere voertonnen met brok, muesli en zemelen staan. Elke dag neem ik 3 emmertjes mee naar stal: 1 met brok voor 's ochtends en 1 met brok 's avonds en dan krijgt hij na het werk nog een emmertje muesli en zemelen. Misschien dat je de muesli in een ton kunt doen? Bij aveve kosten deze rond de €10 en zijn goed water-en muisdicht. Of een zak wortelen halen van €3 bij aveve en deze voeren.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:26

Je paard hoeft elk niet elke keer iets te krijgen.
Zorg dat ze hooi heeft als ze na het werken in stal komt, dan zijn ze al lang gelukkig.
Af en toe een worteltje of een koekje is meer dan voldoenden.
Als je ze elke keer iets geeft, gaan ze dit ook verwachten, heb je een keertje niet bij, is je paard teleurgesteld. Hij snapt niet wrm jij de gewoonte doorbreekt.
Als je ze af en toe iets geeft, dan zijn ze daar gelukkig mee, maar ze verwachten niet elke keer iets te krijgen als ze jou zien.
Paarden constant snoepjes en extra's geven, daar krijg je alleen maar last mee en het paard is er niets mee.
Als ze overdag op de wei mogen (of 24/24) met lekker gras, het nodige hooi en een standaardbrok, dan heb je een gelukkig paard.
Daar kan een paard dat dag en nacht op stal moet staan die 10 koekjes/wortels per dag krijgt, niet tegen op.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:33

hooi krijgen ze gevoerd 2x per dag.. 's avonds en 's ochtends,
weidengang zit er op stal niet in! aangezien als de wei te doen is er de jaarlingen of veulens in staan!
en op andere momenten leeg blijft staan zodat hij redelijk netjes blijft!
ik probeer haar regelmatig 's avonds nog even in de paddock te zetten waar ze wat kuil kan knabbelen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:36

Dan denk ik dat je je paard vele malen gelukkiger maakt met een paardwaardige stal dan met een beloning.
En zeg nou niet dat dat ook niet kan... Je zult er alleen moeite voor moeten doen ;)

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:40

een paardwaardige stal?
ze heeft het geweldig naar haar zin,
toen ik der kocht kwam ze van het land af, ziek & zwaar vermagerd!
ze wou niets liever dan eruit!
en als ik nu met haar ergens bij een stukje land ga staan is ze er binnen een half uur klaar mee,
ook in de paddock is ze na een uur klaar.. dan staat ze me te roepen dat ze terug naar binnen wil!

ik kan me geen beter stal wensen!
er wordt super gevoerd, altijd het beste voer en stro en kuil aanwezig!
goede zorg en hulp ten alle tijden!
en niet te vergeten is de sfeer gezellig..
mij krijg je daar niet weg met één of ander gedoe dat een paard op het land moet staan,
want alle paarden die bij ons op het land staan zijn er binnen een uur klaar mee en staan ze bij het hek te drangen..
ik heb op 3 verschillende stallen gestaan in de afgelopen 1,5 jaar!
de eerste twee met veel weidegang, en bij beide was ze NIET gelukkig.
pas vanaf de laatste stal, nu mijn huidige stal, merk ik dat ze gelukkig is en op kracht aan het komen is
Laatst bijgewerkt door xMEGAN___95 op 09-10-12 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:53

xMEGAN___95 schreef:

??? -O-

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:56

Jetta schreef:
xMEGAN___95 schreef:

??? -O-

hahaha, nou kijk mijn ouders werken heel veel,
en 's ochtends eten ik en mijn mama altijd cruesli,
en mijn vader eet pas op het werk!
en vaak is er per week 1 zak bolletjes ofzo,
wij zijn thuis niet echt grote eters, aangezien m'n ouders altijd op werk zijn & ik op school of bij paard :9
snap je?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:59

xMEGAN___95 schreef:
mij krijg je daar niet weg met één of ander gedoe dat een paard op het land moet staan,
want alle paarden die bij ons op het land staan zijn er binnen een uur klaar mee en staan ze bij het hek te drangen..

Dat is gewoontevorming. Aangezien paarden gewoontedieren zijn, is het een kwestie van wennen en niet op reageren als ze staan te gillen.

Uh...ik ben ook altijd aan het werk of bij mijn paard,mijn dochter werkt of studeert of is bij het paard, mijn man werkt of sport...maar er wordt toch maar mooi elke dag vers brood gebakken. En ja, we eten ook muesli, maar goed....
Koop een zak peen, heb je elke dag iets lekkers voor na het werk voor je paard.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:01

Dat wilde ik net zeggen.
Logisch dat ze dat niet willen.
Stel ze sluiten jou een jaar lang op in je kamer en je mag er alleen uit om wat te eten.
Na dat jaar wordt je afgezet in Amsterdam en moet je je plan trekken.
Dan ga jij toch ook niet op je gemak zijn ???
Maar krijg jij eerst de tijd om te wennen, dan leer je ermee omgaan.
Met die paarden is dat precies hetzelfde.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 09:01

Jetta schreef:
xMEGAN___95 schreef:

Dat is gewoontevorming. Aangezien paarden gewoontedieren zijn, is het een kwestie van wennen en niet op reageren als ze staan te gillen.

ze heeft hiervoor op stallen gestaan waar ze halve dagen en zelfs hele dagen op het land stond, ook hier deed ze dit,
ze was niet gelukkig op het land!
of ze nou alleen of in een groep stond, zij was altijd de eerste die bij het hek stond te stuiteren, in het begin genegeerd, had geen zin..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:04

wortel of appel (koop je er 1 als je gaat rijden)

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 09:06

dus ga denk gewoon paar wortelen appeltjes en peertjes op stal leggen zodat ze na t harde werken beloond kan worden :):)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:18

Idd neem dan iets van een wortel of een appel. Als je dan toch perse wat wilt geven dan is dat gezonder dan brood lijkt me.

Verder denk ik dat je je paard idd meer beloont met meer naar buiten kunnen. Er is ook nog een tussenweg tussen zwaar en verwaarloost op de wei of veel binnenstaan en goed verzorgd worden. Als de paarden het niet gewend zijn zullen ze idd graag weer naar binnen willen, zeker als ze dan weer gevoerd worden. Paarden zijn gewoontedieren en zullen daar dus ook naar leven. Staat je paard alleen in de paddock? Want alleen is ook maar saai, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn zodra mijn kuil op is.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 09:24

capopjekop schreef:
Idd neem dan iets van een wortel of een appel. Als je dan toch perse wat wilt geven dan is dat gezonder dan brood lijkt me.

Verder denk ik dat je je paard idd meer beloont met meer naar buiten kunnen. Er is ook nog een tussenweg tussen zwaar en verwaarloost op de wei of veel binnenstaan en goed verzorgd worden. Als de paarden het niet gewend zijn zullen ze idd graag weer naar binnen willen, zeker als ze dan weer gevoerd worden. Paarden zijn gewoontedieren en zullen daar dus ook naar leven. Staat je paard alleen in de paddock? Want alleen is ook maar saai, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn zodra mijn kuil op is.

ze staat idd alleen omdat ik op een stal met hoge sportpaarden sta, en de paddocken eigenlijk te klein zijn voor 2 of meer..
alleen de jaarlingen en 2 jarige staan gezamenlijk in de paddock!
vaak als ze buiten staat kom ik even met haar spelen, ( rondjes lopen, wegrennen en gek doen )
voor de rest vindt ze het heerlijk om af en toe even buiten te staan, maar ik heb niet het idee dat ze meer naar buiten wilt, want als ik haar stal deur open laat staan of ze staat los en ik loop even weg dan blijft ze staan tot ik weer terug kom?