Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) (Hij eet trouwens alles op, behalven krullen.. dus vlas/stro is geen optie voor ons)
heb ook zo'n vreselijke smeerders op stal!
Ik ben nu een week geleden begonnen alleen de mest er (heel secuur) uit te scheppen en de natte plekken glad te trekken en te bedekken met een schone laag stro. Toen ik nog al het vieze eruit haalde, kon ik elke dag een hele plak van zo'n enorme baal stro erin gooien en dan nog stond hij de volgende dag op het beton
Met de winter voor de deur probeer ik dit nu. Hij heeft nu een veel warmere laag en bovenop is het toch droog. Ik begruik nu een halve plak per dag. Zo op het eerste gezicht lijkt het te gaan werken. Als dit toch niet gaat bevallen, ga ik denk ik over op matten met stro!
Annumarie schreef:Strokorrel is behoorlijk ideaal bij smeerkezen, eventueel met stalmatten eronder. Het is even duur in aanschaf maar daarna pluk je de vruchten: ik heb echt weinig werk en weinig rotzooi iedere dag en mijn ruin is ook een smeerkees. Ik hrb trouwens niet eens stalmatten.