Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), waar ik een half jaar heb gereden, hier weet ik weinig meer van. Daarna heb ik 5 jaar bij een andere manege gereden, eerst bij de pony's en een paar jaar later bij de paarden. De pony-instructrice was niet byzonder slecht, maar ook niet goed. Ik heb van haar wel heel goed geleerd om op het goede been licht te rijden, daar hamerde ze elke les op!
Maar op mijn voorover zitten werd alleen commentaar gegeven en geen oplossingen. Bij de paarden had ik les van iemand anders, zij was zelf verder in de sport als het ponymens. Het viel haar op hoeveel mensen uit de ponylessen die zij nu in de les kreeg nauwelijks konden doorzitten... Ik sla nu even 2 maneges over, maar bij de laatste manege heb ik ruim 3 jaar gereden en daar werd er pas goed naar mijn houding gekeken en werd er ook echt iets aan gedaan! je kon ook heel goed het verschil zien tussen mensen die daar hadden leren rijden en mensen die ergens anders waren begonnen. De mensen die er al vanaf het begin rijden zitten veel beter! Cowgirl schreef:Ik wil niemand aanvallen met dit topic.
Maar wat me af en toe verbaasd is de houding van vele ruiters.
Opgetrokken knieen, vooroverzitten, handen vastzetten aan het zadel en niet naar voren kijken.
Aangezien bijna iedereen wel les heeft of heeft gehad vraag ik me zwaar af hoe het met het lesgeven gesteld is in nederland.
Wordt er dan alleen maar gekeken hoe het paard loopt?
. Toen ik begon met rijden is daar eigenlijk nooit opgelet. Na een jaar of 6 ben ik verhuisd en naar een andere manege gegaan. Dus kreeg ik wel 100 x in de les te horen, recht op, op je zitbeenknobbels zitten, schouders recht, tieten naar voren enz enz. Na een tijdje drilles zat ik aardig recht op en netjes recht.

houding erin.
Cowgirl schreef:
Maar wat me af en toe verbaasd is de houding van vele ruiters.
Wordt er dan alleen maar gekeken hoe het paard loopt?