Hallo bokkers! Misschien dan jullie mij kunnen helpen! Ik heb sinds kort een graaskorf voor mijn pony omdat ze te dik is. Maar als ik m omdoe reageer ze nog vreemd door heel de tijd te briesen. Als ze naar het gras gaat kan ze op een of andere manier niks binnen krijgen. Weet iemand hier iets op?
Mijn shets deden in het begin ook niks anders dan briesen (en rollen en schuren aan de drinkbak en kwaad in een hoekje staan en zielig hinniken naar iedereen die langs kwam), ook kostte het eten in het begin veel moeite, maar daar leren ze snel genoeg mee om gaan!
Je pony pony moet er gewoon echt aan wennen! Misschien eerst bijvoorbeeld een ochtendje omdoen en dat dan een paar dagen, en dan steeds een beetje langer. Je pony gaat er dan vanzelf wel aan wennen!
Drinken lukt zeker! Je moet alleen niet in de buurt staan als ze hun neus weer uit de bak halen, want dan spuit het water aan alle kanten weer naar buiten :-P
Die van mij hebben hun muilkorf gelijk hele dagen opgekregen, maar toen kwamen ze 's nachts nog wel naar binnen en kregen ze hooi, met die muilkorf krijgen ze natuurlijk wel ineens een stuk minder voeding binnen. Ze kunnen trouwens beter op wat langer gras staan met de muilkorf om, dat eet wat makkelijker, maar da's natuurlijk helemaal aan jezelf om dat te beslissen (weet natuurlijk ook niet of dat mogelijk is)
Gewoon opbouwen. Paar uurtjes om laten, niet te snel eraf halen omdat je denkt dat dat zielig is. Ze moet gewoon even wennen aan dat gevoel en zich erbij neerleggen dat het ding er niet af kan.
Bij ons is het echt heel kaal. Maar ze krijgen er elke dag een stukje bij, nog laat ik m om omdat hij hoefbevangen is geweest en ik dat risico niet nog een keer wil lopen.
Dat risico zou ik ook niet nemen! De mijne zat er dicht tegenaan mar gelukkig niet verder dan dat. Ze staat me nu overigens geïrriteerd aan te gapen
loempia93
Geplaatst: 30-09-12 15:21
Gewoon lekker laten zitten! Komt echt wel goed. Pony bij ons op de wei had na een uurtje door dat hij gewoon kon eten. Maar dat is natuurlijk voor elk paard verschillend.
Je zult inderdaad wel wat commentaar naar je hoofd geslingerd krijgen. Je wilt niet weten waarvoor wij allemaal al zijn uitgemaakt. Probeer je er niks van aan te trekken, het is het beste voor je pony en jij hebt er verstand van en voorbijgangers niet
Pff in de paardenwereld maakt het niet uit hoe je iets doet, er is altijd wel iemand die het schandalig vindt. Niets van aantrekken dus. Tenzij je echt schandalige dingen doet natuurlijk.
Britt_S
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 15:38
Ja gelukkig weet ik wel wat de bedoeling erachter is er kwamen er zes 2 t paard die het zieligen vonden Ik wil alleen het beste voor mijn pony
Ja pony went wel. Duurt altijd even. Maar nu heb ik een vraagje voor de mensen die hem ook hele dagen om hebben. Hoe lang doen jullie met een graaskorf en hoe zijn de tanden van jullie paard ( welke graaskorf hebben jullie) Stal genoot heeft hem bij een shet om maar nu is ze naar een zomer er helemaal door heen gesleten en haar voorhanden toch behoorlijk versleten zag ik. Hebben jullie dit ook?
linky
Geplaatst: 01-10-12 09:39
wij hebben twee paarden met graaskorf lopen, de eerste dag was het lachen, j weet niet wat ze uitgehaald hebben om dat ding kwijt te raken! nu staan ze er gewoon mee te eten, weten wel dat het toch niet helpt. Trek je niks van kritiek aan, beter een graaskorf dan een zieke pony!