ik heb een haflinger en mijn vader heeft de stal gemaakt, de stal is van hout. is dit wel goed voor het paard? een houten stal? of kunnen ze daar ziek van worden? de stal is 3 bij 3 meter!
Als ze er aan gaan lopen eten, kan je het hout behandelen, zodat hij er niet van gaat eten. Er staan legio paarden in een houten stal. Dus volgens mij kan het geen kwaad. Plaats anders eens een foto? Wel vakwerk dat je vader dat zo in elkaar bouwt! Petje af!
Mijn paardjes hebben ook een houten stal en ze leven nog steeds Alleen gaan ze er wel aan knagen als ik ze opsluit, ze vervelen zich als ze opgesloten worden, dus hier staan de deuren altijd open.
Onze shetters hebben een schuilstal van hout, daar staan ze regelmatig zelf in. Kan prima hoor! Ze schuren er alleen lekker aan
Wally_1998
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-12 13:16
oke, mijn paardje had vroeger ook een liksteen.. maar die ging toen kapot omdat die er zo mee aan het spelen was.. dus hebben we die niet meer, zijn er nog andere opties?
Een liksteen zou ik toch wel zeker ophangen. Ze hebben ook zout nodig en dan moeten ze daar wel aan kunnen komen. Als ze ermee gaat spelen zal ze zich vast vervelen. Hoe lang staat ze op stal als ik vragen mag?
Mijn paarden hebben ook een inloopstal. Gaat prima. Op een gegevens moment hebben ze een beetje aan de randjes geknaagd, en daar was anti bijt spul speciaal daarvoor erop gedaan en toen was dat over..
Wally_1998
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-12 14:43
capopjekop schreef:
Ik bedoel per dag
ooh haha sorry. nou hij staat snachts in de stal en over dag op de wei. wei: van 8:00 tot 19:00 en voor de rest op stal. ook rijden we natuurrlijk dan ook nog overdag. maar als hij op stal staat heeft hij biks en hooi dus kan die gewoon eten. gr puckje10
Wally_1998
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-12 14:44
Agossie schreef:
Puck, ik denk dat ze bedoelde hoelang je pony op de dag in de stal staat. Bijvoorbeeld: 10 uurtjes op stal en de rest op het weiland. Snap je?
Wel super dat je pap een stal heeft gebouwd hoor! Knap en héél lief!!
en we gaan elke dag er 7x naar toe en verder staat hij op de wei te grazen dus ongezellig heeft hij het ook niet :0
vuurneon
Geplaatst: 25-10-12 14:53
puckje10 schreef:
o oke. maar mijn paard kan prima zonder een ander paard staan
Nee, dat is niet waar. Paarden zijn kuddedieren en hebben elkaar nodig om gelukkig te zien. Ze moeten elkaar kunnen kriebelen. Paard kan mij best missen, maar zijn vriendje niet. Mens is geen vervanging voor een paardenvriend.