Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Gewoon goed de huid droog stappen. Paard z'n vacht hoeft niet helemaal droog te zijn zolang de huid droog is zou het geen probleem moeten zijn. Het is je VZ en hoe vaak ga je er zelf naartoe? Want dekens betekent ook eventueel dekens wisselen met de temperatuur/weeromstandigheden mee. En tja wil je daar een eigenaar mee opzadelen als het gaat regenen er een regendeken op te leggen of bij erg koude winternachten een extra dekentje eronder.
marionblo schreef:Je zou aan de onderkant van de hals een (brede) streep kunnen wegscheren, evt langs de buik en de flank als dat niet genoeg is. dan kan hij beter zijn warmte kwijt en hoeft toch geen deken.
Er zijn hier wel topics over geweest waar je scheerpatronen kan vinden.
AmberBeauty schreef:Tigra_ schreef:Gewoon goed de huid droog stappen. Paard z'n vacht hoeft niet helemaal droog te zijn zolang de huid droog is zou het geen probleem moeten zijn. Het is je VZ en hoe vaak ga je er zelf naartoe? Want dekens betekent ook eventueel dekens wisselen met de temperatuur/weeromstandigheden mee. En tja wil je daar een eigenaar mee opzadelen als het gaat regenen er een regendeken op te leggen of bij erg koude winternachten een extra dekentje eronder.
Dat gedeelte van de eigenaar ermee opzadelen is natuurlijk ook wel weer waar (had ik nog niet bedacht). Ik doe het meeste in de verzorging wel zelf, maar als ik nou een weekje ziek ben dat zit ik wel... Hoe weet ik dat de huid droog is al de vacht erboven nat is?
Luf_Midnight schreef:hier wel iemand die ze shet scheert en onder dek heeft staan.
echter ben ik wel 2x per dag op stal dus dekens wisselen is voor mij geen probleem.
ik vind scheren fijner, omdat ik merk dat me pony winterdag met er dikke vacht echt niet aan het werk, en is erg lastig als ze wat gaat zweten want dan vind ze het jeuken.
xSCWx schreef:Ik scheer een streep aan de zijkant van de hals.
Als ze gezweet heeft laat ik haar lekker rollen in de bak, dat neemt al een hoop zweet op.