Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:09

Wie heeft er tips om mijn omheining terug te krijgen?
Ik had enkele jaren een weiland gehuurd,maar omdat de stal afgebroken moest worden,heb ik dat weiland opgezegd.De paarden hadden dan geen enkel stukje schuilgelegenheid meer,en dat kan je een dier niet aan doen.
Per 1 okt. zou het weiland gehuurt worden door iemand anders,die ik ook ken,maar geen contact mee heb of wil.Ik had dus ruim 2 mnd. de tijd om alles weg te halen,of ze moesten het over nemen.Maar de financiële situatie was er niet,en in termijnen begin ik nooit meer aan.
Toen hoorde ik opeens via,via dat haar paarden er al eerder stonden [ergens in aug.].
Mijn omheining zou ik dus gaan ophalen,want ze had zelf al palen,draad enz. gekocht.
De 1ste afspraak was er niemand,mijn palen stonden nog in de grond en mijn isolatoren zaten ook nog allemaal in de palen,ook in haar palen.Er stonden enkele nieuwe palen van haar,maar het grootste gedeelte is van mij.
Weer een 2de afspraak gemaakt,weer een aanhanger geleent en we zouden in de middag alles ophalen.Alles lag klaar werd er gezegd.Toen ik vroeg of ook de isolatoren erbij lagen,was het:nee die moeten we er nog uit draaien en dan gelijk nieuwe erin draaien.
Ja sorry maar ik ga geen uren staan wachten daar tot ze alle isolatoren erin gedraait hadden.
Dus weer niets op kunnen halen,mijn palen stonden ook nog steeds in de grond.
Je kan toch niet zomaar iemands omheining gebruiken? en wel zeggen dat álles klaar zou liggen?

Weet iemand een manier om alles terug te krijgen?
Ik kan niet zomaar alles eruit halen,dan lopen die paarden over de weg.
Alles laten overnemen is geen optie,het geld is er niet.

Vjestagirl

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:11

De afspraak maken wanneer je het op komt halen, en zeggen dat je het dan ook daadwerkelijk uit de grond haalt. Dus niet netjes gaan staan wachten tot zij een keer klaar is, maar gewoon beginnen en doorwerken. Desnoods zet ze haar paarden zo lang vast.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:11

Ultimatum stelle en anders toch maar een dagje de tijd nemen om te kijken hoe zij alle isolatoren omwisselt denk ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:13

Een afspraak maken is al moeilijk,ik moet met haar tijden rekening houden.
Zij maakte toen een afspraak en ik moest me daar maar aan aanpassen.
Dat doe ik nu dus niet meer.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:14

tsja klinkt grof maar gewoon zeggen
volgende week kom ik alles halen .
als ze de spullen nog niet heeft geregeld tsja niet jouw probleem,
paarden zet maar aan een boom vast en hup je spullen meenemen ,
kan het niet op een normale manier dan maar zo ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:16

Dan een ultimatum geven: je zegt dat je (noem een datum over 2 weken) je heining op komt halen, ongeacht wat er op dat moment in het land loopt. Vertel haar dat je de paarden aanbind als ze los komen te lopen.
Rij er de avond van te voren even langs en kijk wat ze eraan gedaan heeft. Is dat niets, dan rij je 's morgens langs de welkoop en haal je voor €10,- een paar halstertjes en touwtjes, en bind je daarmee de paarden aan het hek als je begint met weghalen. Je stuurt haar een smsje dat haar paarden vast staan, en dat jij het hek weghaalt.

Wat ze er dan mee doet is aan haar.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:20

Je hebt verschillende opties

Geef haar de optie het over te nemen voor een nette prijs ben je klaar met het gezeur ;)
Je ruilt jou materiaal voor die van haar (tenminste bv alleen de isolatoren).
Wat vriendelijker zou zijn dat jij een middag op offert om haar te helpen de zooi over te zetten en aan het eind kun jij je materiaal ook mee nemen.
Wat minder vriendelijk geef haar een ultimatum van een week en geef dan aan dat anders jij alles er uit draait met of zonder paarden.

Wees wat harder, ze heeft lang genoeg de tijd gehad.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:21

Zou idd doen wat Vjestagirl paardjes aan het hek knopen, en jou spullen ophalen.
Anders krijg je het nooit terug.
En als je dan bezig gaat zul je zien dat mevrouw er wel is.

Wat ik alleen niet snap aan het verhaal, ze kan jou de spullen niet betalen, hoe kan ze dan nieuw neerzetten? Of het ik iets gemist?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:24

Dat zeggen er meer little_birdy,maar ik ben zo niet.Helaas weet ze dat ook,en wat als er iets gebeurt met die paarden? dan ben ik verantwoordelijk toch? ik haal tenslotte de omheining weg daar.
Er staan ook paardjes van iemand anders bij,en dat meisje kan er niets aan doen dat het zo gaat.

@HTM
Ik dacht ook dat ze alles nieuw gekocht had [dat zei ze me],dus palen enzo,maar ze heeft alleen nieuw koord en een paar palen nieuw.Ze dacht ook dat de palen aan de linkerkant van de gemeente waren.
Ook wil ze er persé zelf bij zijn als ik alles ophaal,maar ik wil geen contact met haar,hoef haar ook liever niet te zien.
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-09-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:25

Misschien heb ik het gemist, maar waarom moet zij jouw omheining eruit halen? Is toch een kwestie van even bellen (dan en dan haal ik mijn omheining eruit), gaan, en ophalen die hap?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:28

Mavelle schreef:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom moet zij jouw omheining eruit halen? Is toch een kwestie van even bellen (dan en dan haal ik mijn omheining eruit), gaan, en ophalen die hap?

Ik zou zelf alles eruit halen,met de 1ste afspraak.Maar toen was er niemand en stond alles nog in de grond.Ze zij toen dat zij alles eruit zou halen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:30

nou simpel dan be je haar geef je een ultimatum
en dan haal je alles weg niet jouw probleem dat hun ze laks zijn

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:30

Tja als je niet wat harder kan zijn krijg je nooit je spullen terug. Overigens is de eigenaar te allen tijde verantwoordelijk voor zijn/haar paarden.

Als iemand mijn weide open zet ben ik nog steeds verantwoordelijk (bijvoorbeeld).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:33

Ik kan de paarden daar nergens aan vast zetten,er is geen hek,geen bomen,niets.
Ik kan er niet heen om zelf alles uit de grond te halen,want dan is er geen omheining meer.
Dat kán ik gewoon niet maken.
Zou de politie hier iets mee doen als ik aangifte zou doen? het is nu toch diefstal?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:34

4 prikpaaltjes meenemen en wat stukjes lint?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:36

Vjestagirl schreef:
4 prikpaaltjes meenemen en wat stukjes lint?

Dat zou wel kunnen ja,ben dan wel die prikpaaltjes en lint kwijt,maar das geen ramp.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:38

}:) }:) }:) }:) van haar kun je niet op aan...als t aan haar ligt gebeurt er niks. Is iemand die een duwtje nodig heeft.....ga helemaal mee met
Vjestagirl.....kun je niet iemand meenemen. Ms voor de andere eigenaars t even op papier zetten wat er gaat gebeuren. Willen die het niet overnemen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:39

Mochten de boven gaande opties niet werken zou ik haar een brief opstellen (heb je rechtsbijstand ?? )
Die bij de ingang hangen en of naar haar huis adres sturen.

In die brief geef je haar een een ultimatum mocht ze niet kunnen voldoen aan die ultimatum dat je dan gerechtelijke stappen gaat ondernemen en de kosten hiervan gaat verhalen op haar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:40

Je kan ze idd ook op een klein stukje laten staan, kun je het grootste gedeelte iig. meenemen.
Maar ik zou gewoon een ultimatum stellen, zekker niet te lang, straks heb je niks en je hebt ook weinig bewijzen denk ik dus ik zou actie ondernemen.
De politie zal gewoon zeggen dat je wat moet afspreken, die komt pas als er gewonden vallen denk ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:41

Bewijzen heb ik wel hoor,ik heb alle aankoop bonnen nog van de palen,het koord en de isolatoren.
Ik heb geen rechtsbijstand.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

Ben het met de anderen eens. Gewoon netjes nog een keer bellen, desnoods een brief ofzo dat je bewijs hebt dat je al meerdere malen geprobeerd hebt iets te regelen, reageren ze niet, gewoon palen ophalen, hun paarden dus moeten ze ook zorgen dat hun alles voor elkaar hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

En als je nu eens iemand anders ernaartoe laat gaan op een moment dat zij er wel is? Dan hoef jij haar niet te zien, kunnen de palen uit de grond en kan ze zelf zien hoe ze het uitzoekt. Ik zou toch echt iets harder optreden, dit is misbruik maken van jouw goedheid...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:43

volgens mij hebben deze mensen ook haarfijn in de gaten hoe jij in mekaar steekt en maken daarhandig misbruik van....

dus of nu je rug even recht houden, of ze gewoon de spullen laten houden....

want een tussenweg met dit soort types is er vaak niet....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:44

gohya schreef:
Bewijzen heb ik wel hoor,ik heb alle aankoop bonnen nog van de palen,het koord en de isolatoren.
Ik heb geen rechtsbijstand.

Ja, maar het kan best de afspraak zijn dat jij dat hebt gekocht zodat je in ruil gratis mocht staan, bijv.
Mensen kunnen heel goed liegen als het om zulke dingen gaat daarom denk ik dat je het zo snel mogelijk moet regelen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:46

Ik ga [alweer] een aanhanger regelen,zodra ik weet op welke dag ik die kan lenen,zal ik haar smsen.
Geef haar dan de dag en tijd door,en als ze er dan niet is,heeft ze pech.Dan haal ik toch alles eruit en zet wel een klein stukje af met prikpalen voor die paardjes [er staat ook een veulen].

@sigrid1182
Ze weet idd hoe ik in elkaar zit,ben veel te goed,mja kan daar niets aan veranderen,het is mijn karakter.

@
MirandaFuego
Ik ken de eigenaar heel goed en die weet ook dat ik alles zelf nieuw had gekocht.
Ik heb daar ook niet gratis gestaan,betaalde gewoon huur.
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-09-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt