zit met veel interesse jullie bok-verhalen te lezen. Misschien kunnen julllie ons op weg helpen.
Mijn man en ik zitten erover te denken om een pony voor onze zoon te kopen. De stalling waar ik ging informeren over prijzen en die ik jaren geleden al erg mooi vond bleek niet alleen plaats te hebben maar ook nog binnenkort een mooie pony mogelijk te verkoop te hebben.
Nu heb ik een aantal vragen
1. onze zoon is 145 cm lang en weegt 45 kg. Kan hij met goed fatsoen op een pony met een schofthoogte van 128 cm (geen rank slank paardje maar meer een stoer stevig paardje), of moeten we naar een grotere pony uitkijken?
2. wat zijn eigenlijk de bijkomende kosten? Wij moeten hier bij de stalling 150 euro per maand betalen voor voer en stalling . Paardje, pony dus, staat in een zeer nette stal, met binnen en buitenbak en paddocks en ruime pony weide. Ze zetten dan de paarden wel voor je buiten en binnen en voeden de paarden. Jij moet alleen staluitmesten en paardje vertroetelen natuurlijk

maar ik kan me voorstellen dat je een aantal keren per jaar bijkomende kosten hebt (gebit reiniging (?) , hoefsmid, dierenarts. Ik heb geen idee. Wie o wie maakt ons wijzer, of bestaan daar boeken over? Zelf heb ik altijd paard gereden op een manege, dus nooit stilgestaan bij de bijkomende kosten........................(afspraken over voer etc kan je maken: zij voeren wat jij wilt evenals stalbedekking)
3. zijn er nog aanvullende zaken