Wat vinden jullie van deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat vinden jullie van deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:07

Ik hoorde laatst van iemand die haar paard heeft staan zoals ik nu omschrijf:
Paard staat 24/7 buiten, heeft eventueel een stal waar het paard in kan staan.
De vaste, buitenomheining is van prikkeldraad en hoe de weides onderling verdeeld zijn van gewoon stroomdraad.
Ze hebben genoeg weidemaatjes en veel is mogelijk qua indeling, momenteel staat haar paard op strookbegrazing.
Water word bijgevuld en als het nodig is hooi ook, onbeperkt, nu hoeft zij ook niet veel aan stalling te betalen omdat het kennissen van haar zijn.
Hele vriendelijke mensen en veel is mogelijk, maar ze hebben niet echt veel verstand van paarden, is ook particulier.

Ik was nou toch even benieuwd wat jullie hiervan vinden omdat ik zelf Vind dat het heel goed klinkt behalve dan het prikkeldraad, wees aardig en onderbouw je mening.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Wat vinden jullie van deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:11

Klinkt inderdaad niet verkeerd. Misschien kun je (als je er wilt gaan staan) een optie geven voor het prikkeldraad. Eventueel zelf (en evt samen met andere pensionklanten) aanbieden een stroom draad er voor te zetten of te vervangen. :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:14

mijn paarden zou ik zeker niet achter prikkeldraad willen hebben staan. Dus voor ik zou komen zou dit vervangen moeten zijn. Zou daar best bij willen helpen als dat nodig mocht zijn.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:16

friesiszwart schreef:
mijn paarden zou ik zeker niet achter prikkeldraad willen hebben staan. Dus voor ik zou komen zou dit vervangen moeten zijn. Zou daar best bij willen helpen als dat nodig mocht zijn.

Zo zie ik het ook. Maar ik zou het niet willen wanneer het prikkeldraad bleef staan (ook niet achter draad o.i.d.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:17

Ja daar zat ik ook aan te denken, weet ook niet of die mensen dat willen natuurlijk maar voorstellen kan altijd.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:20

Annickkii schreef:
Ja daar zat ik ook aan te denken, weet ook niet of die mensen dat willen natuurlijk maar voorstellen kan altijd.

Ja, zeker. Als je voorstelt dat je evt. een handje wil helpen dan kan het nog een gezellige dag worden waarin je elkaar meteen een beetje leert kennen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:21

Tsja klink exact zoals bij mijn pony's.
Soms lastig maar bij ons is alles incl de verdeling nog van prikkeldraad.
Ik zeg heel eerlijk er is nog nooit iets mis gegaan met 1 van de pony's!
Alleen met een dolle stier die er doorheen rende maar das een ander verhaal.
Tuurlijk brengt het meer risico met zich mee maarja.. dat is met heel veel dingen.
Enige nadeel is wel dat er soms een deken blijft hangen, maar die draagt hoogstens een enkeling.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:22

Eh, prikkeldraad is toch verboden als paardenwei omheining?

vuurneon

Ik heb ook prikkeldraad als buitenomheining (1 zijde maar, de rest is sloot), bevalt mij super want ik heb paarden die door het draad heen gaan (en als je dus alleen schrikdraad hebt bij de buitenomheining dan staan ze zo op een drukke weg. Voor prikkeldraad hebben ze ontzag, maar dus wel met een klap stroom ervoor via schrikdraad, want ik wil ze niet in het prikkeldraad hebben natuurlijk!).
De binnenomheining is net als de situatie zoals de ts het omschrijft ook van draad. En heb strookbegrazing :j

Lijkt wel op mijn situatie, alleen moet ik helaas zelf voeren. Dus het klinkt super als er voor het prikkeldraad stroomdraden kunnen komen zodat ze niet kunnen hangen etc in het prikkeldraad.

vuurneon

GamblersCup schreef:
Eh, prikkeldraad is toch verboden als paardenwei omheining?

Goddank van niet! :)
Anders had ik nu een probleem :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:23

Nee officiel nog niet geloof ik maar ik geloof wel dat het eraan zat te komen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:23

Ik hoop dat dat snel gebeurt, levensgevaarlijk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:25

GamblersCup schreef:

Tsja ik denk dat dat meer persoonlijk is.
Ik vind het prima zo, gebeuren geen ongelukken niks.
Behalve met mijzelf die er overheen probeerde te springen en bleef haken en er middenin belande :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:26

GamblersCup schreef:

Ligt eraan hoe je het inricht. Zoals ik het heb is het echt niet levensgevaarlijk :) levensgevaarlijk zou zijn als ik een omheining van alleen schrikdraad zou nemen, of hout. Helaas...
Maar gelukkig heeft niet iedereen zo'n houdini in de wei staan!
Puur prikkeldraad zonder iets ervoor vind ik wel levensgevaarlijk, paarden gaan er makkelijk op hangen om bij het groene gras aan de overkant te kunnen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-09-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:27

prikkeldraad....oei......geeft zeer nare wonden.....met maar al te vaak onherstelbare schade......
voor mij zou het zijn prikkeldraad....NOOIT....ook niet aan 1 kant....

GamblersCup

Nee, niet persoonlijk. Over het algemeen is het een levensgevaarlijke omheining, als je paard daar in blijft hangen heb je 10 keer meer schade dan met een schriklint bijvoorbeeld. Het wordt niet voor niets verboden (ik dacht echt dat dat al zo was, maar goed, hier in DL krijg ik niet alles mee), dat zal dus z'n redenen hebben.

Maar goed, dat is de vraag niet. Ik ben wel heel benieuwd waarom TS wil weten wat we van de stalling denken. Uiteraard is het ideaal voor de paarden, altijd buiten!

Cynthiaaapje

Op prikeldraad na, klinkt het goed. Ook zal ik een bak fijn vinden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:28

Prikkeldraad kan wel erg lelijke verwondingen opleveren inderdaad...
Wij hebben Schrikdraad en het werkt goed :j

De rest klinkt goed TS

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:23

Ik zou er niet echt heel veel tegen hebben. Normaal bij goed afgezet prikkeldraad zou je ook niet overdreven wonden moeten krijgen gebeurt meestal als die niet op spanning staat. Mijne is er weleens doorheen gegaan daarvoor stond schriklint en daar achter het prikkeldraad ze is toen door beide heen gegaan, ze had niet echt hele erge wonden omdat de prikkeldraad draad strak stond en dus naar buiten toe is opgekruld. Dus het is wel belangrijk hoe de prikkeldraad geplaatst is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:20

Ik vraag me dit af omdat ik een discussie met die vriendin had over het prikkeldraad, niet dat ik er ernstig op tegen ben maar wel omdat het gevaarlijkere situaties kan hebben als gewoon draad, maar dat is geloof ik ook persoonsgebonden.
Nu is in dit geval alleen de vaste buitenomheining prikkeldraad (met stroom erop) en de rest niet.
Ze hebben daar geen bak, tegen een kleine vergoeding kan ze in de bak vd buren rijden, voor de rest alleen recreatief en voeren moet ze op zich ook zelf doen maar haar paard staat met hun (van de stalling)shetjes en twenter die hun meer voor de lol hebben dus als zij er is voert ze die van hun ook en andersom.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:21

Als prikkeldraad goed strak gespannen is is het niet echt gevaarlijk (als paard erdoor gaat dan knapt het zeg maar open, en schiet door de spanning van het paard weg. Daarnaast met een schrikdraad met goed stroom erop, gaan paarden er niet vlug doorgaan.
(en als paarden door een gladde draad of een schriklint gaan, dat spul snijdt ook, paard is evengoed rijp voor de slager dan)

Mijn paarden staan ook op een dergelijke stalling (gigantische schuilstal + betonplateau ervoor, kleinere schuilstal met kiezelpaddock (goed voor de hoeven die paddocks!), 6 hectare weiland, volledig omheind met schapendraad, en erboven en ervoor een goed gespannen prikkeldraad. 24/7 buiten, worden in de winter bijgevoerd, etc.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:57

De verhalen van straks gespannen prikkeldraad dat dat niet gevaarlijk is is voor mij nieuw, maar de onderbouwing van Duhelo klinkt logisch. :)

24/7 Weidegang met inloopstal is mijn 1e keus en als je met zn allen wat aan het prikkeldraad zou doen kom ik naar Twente verhuizen en bij jullie staan! :D Mits ze wel een rijbaan hebben dan... :P Zo'n stal heb ik hier in de buurt helaas nog niet gevonden...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:10

Judje schreef:
De verhalen van straks gespannen prikkeldraad dat dat niet gevaarlijk is is voor mij nieuw, maar de onderbouwing van Duhelo klinkt logisch. :)

24/7 Weidegang met inloopstal is mijn 1e keus en als je met zn allen wat aan het prikkeldraad zou doen kom ik naar Twente verhuizen en bij jullie staan! :D Mits ze wel een rijbaan hebben dan... :P Zo'n stal heb ik hier in de buurt helaas nog niet gevonden...

Pas op, prikkeldraad is wel gevaarlijk als ze erdoor gaan, maar in mijn ogen niet gevaarlijker dan stroomdraad, stroomlint of ijzerdraad ;)

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:20

Ik denk dat veel afhangt van hoeveel gras of hooi er voor de paarden is en of er veel gras aan de andere kant van de weide staat. Als de paarden op een schrale weide staan zonder bijgevoederd te worden (met hooi), en aan de andere kant staat lekker groen gras, dan zou ik het niet vertrouwen. Is er voldoende eten, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Tenminste niet over gewone prikkeldraad. Maar er staat stroom op? Dat is bij mijn weten dan weer wel verboden (in België toch)..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:27

Zelf heb ik mijn paarden ook aan huis gehad en gekozen voor schriklint met veel stroom erop, maar dat wel snel breekt wanneer ze vast komen te zitten. Dit geeft de kleinste kans op verwondingen.
Daarnaast heb ik meermalen VERSCHRIKKELIJKE foto's gezien van paarden die vastgezeten hebben in het schrikdraad en ben ik zulke verschrikkelijke foto's nog niet tegen gekomen van één van de andere drie die je opnoemt.