Privéstal en paard of weide en pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Privéstal en paard of weide en pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:42

Excuseer me als dit verkeerd staat :o

Ik heb al een paar maanden mijn oog op een heel leuke pony. Ze is 4,5-5 jaar, en 1m43 groot.
Eigenlijk is ze te klein voor me, hieronder een foto:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/395312_4187489722272_1564008878_n.jpg
Ikzelf ben 1m73, niet mager, maar ik ben tegenover op de foto weer al 5 kg kwijtgespeeld.

Deze pony is de pony van mijn dromen. Hoe ik dat weet? Ik hoorde van de eigenaar dat ze mogelijk verkocht werd, en ik heb gehuild tot de mogelijke kopers er waren, die niet geïnteresseerd in haar waren :+

Als ik deze pony zou kopen, kan ze bij mij in de buurt op een wei staan, waar nog een shet en een halve tinker staan. De tinker is zadelmak, maar is al jaren niet meer op gereden. Deze mag ik ook opnieuw terug vertrouwen bijgeven dmv. grondwerk en wandelen, en onder begeleiding van mijn instructice erop.

MAAR, vele zeggen me dat ik best nog pas op de pony op de foto, weer andere zeggen me dat ik vééls te groot ben, dus dat ik een paard moet kopen.
Voor mij geen probleem, maar dan moet ze op een stal komen te staan, want de shet in die wei is klaarblijkelijk bang voor alles groter dan 1m55...

En dan is geld het probleem.. Bij de wei zou ik niet hoeven te werken, maar bij de privestal wel.
Niet dat ik vies ben van werken. In de week heb ik geen tijd. Ik kom om 18:30 terug van school, en dan zou ik naar pony gaan en dan snel huiswerk en bed in. In het weekend kan ik inderdaad werken. Liever zou ik rusten, omdat ik elke dag om half 6 naar school moet vertrekken over opoffering voor je school en studie gesproken

Nu wil ik graag jullie advies.
Niet gaan zeuren over "heb je wel genoeg geld om de pony een volwaardig bestaan/DA/hoefsmid/noem maar op te geven, want dat is er. Ze zou gratis op die wei kunnen staan.

Bedankt om te lezen!

Laura_x_

Re: Privéstal en paard of weide en pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:44

Ik vind het best wel meevallen hoor, ik vind je niet te groot.
Als je nu al twijfelt zou ik het niet doen, hoe graag je ook wilt ;) School is ook erg belangrijk!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:47

Ik zou voor de pony gaan. Je past er nog best op :)

En een paard kopen waar je vervolgens geen tijd voor hebt... Tja, waarom zou je dat doen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:58

Laura_x_ schreef:
Ik vind het best wel meevallen hoor, ik vind je niet te groot.
Als je nu al twijfelt zou ik het niet doen, hoe graag je ook wilt ;) School is ook erg belangrijk!

Bedoel je twijfelen over of ik de pony zou kopen?

De enige reden waarom ik zou twijfelen is omdat zoveel mensen me zeggen dat ik te groot ben dat ik haar rug ga stukdoen etc... Ze zeggen dit volgens mij ook enkel omdat ze momenteel als manegepaard gebruikt wordt en erg geliefd is. Maar het meisje dat veel op haar rijdt, is nog 5 cm groter als mij, maar zij past best volgens hun? >;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:19

Volgens mij heb je een lang boven lichaam en verkijken ze zich daar op. Tenminste, zo lijkt het op de foto's ;) Haar rug stuk maken? Hoe komen ze daar dan bij? Ik vind je echt niet te groot hoor.

Nee, ik bedoel vanwege de twijfel van jou. Je zegt dat het nu al moeilijk wordt om het te combineren. Dan zou ik nog even een paar jaartjes wachten en je studie op de eerste plaats zetten.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:32

Ik denk dat als je wat meer om het paard ipv boven het paard leert/gaat zitten toont het al heel anders. Ik denk dat je dan nog prima op de pony kan mits je niet van plan bent mega aan te komen ;)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:37

Zul je nog veel groter worden? Want als je er nu nog wel prima op past en over twee jaar niet meer.... (nou denk ik niet dat jij nog heel veel zult groeien, maar ik kan het mis hebben!)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:39

Ik vind je persoonlijk niet mooi passen op de pony, ik zou voor een paard gaan.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:42

lailapri schreef:
Ik denk dat als je wat meer om het paard ipv boven het paard leert/gaat zitten toont het al heel anders. Ik denk dat je dan nog prima op de pony kan mits je niet van plan bent mega aan te komen ;)

De oefening was benen lang maken en met lange teugel proberen een versnelling trager te gaan.. Omdat ze erg snel wilt gaan altijd.

Overigens ga ik niet meer groeien, hoogstens een halve cm nog (heb het laten checken dmv groeischijven op m'n 13 omdat ik zo klein was.)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:43

Laura_x_ schreef:
Volgens mij heb je een lang boven lichaam en verkijken ze zich daar op. Tenminste, zo lijkt het op de foto's ;) Haar rug stuk maken? Hoe komen ze daar dan bij? Ik vind je echt niet te groot hoor.

Nee, ik bedoel vanwege de twijfel van jou. Je zegt dat het nu al moeilijk wordt om het te combineren. Dan zou ik nog even een paar jaartjes wachten en je studie op de eerste plaats zetten.

Het combineren gaat vooral als ik een paard op een privéstal zou zetten. Er is in 10 km geen plaats meer, en dan zou ik dus een uur moeten fietsen, en dus 2 uur per dag, terwijl ik al zo weinig tijd heb..
Voor de pony zou ik wel voldoende tijd hebben, is 10 min stappen/2 min fietsen van bij me thuis.
Maar daar mag dus geen paard staan..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:45

Buffelo schreef:
Ik vind je persoonlijk niet mooi passen op de pony, ik zou voor een paard gaan.

kan je me ook zeggen waarom je me niet vind passen?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:46

Omdat ik vind dat je boven lichaam niet past, bedoel het niet vervelend maar ik denk dat je misschien mooier zou zitten op een paard.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:48

Wat ik nog wou zeggen is dat het paard waar je nu op zit wat klein oogt

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:49

Buffelo schreef:
Wat ik nog wou zeggen is dat het paard waar je nu op zit wat klein oogt onder jou

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:51

Buffelo schreef:
Buffelo schreef:
Wat ik nog wou zeggen is dat het paard waar je nu op zit wat klein oogt onder jou

T'is dan ook een pony :+
Zou het helpen als ik zoek achter andere foto's van ons?
Jammer genoeg is onze stal nooit vol met mensen, dus ik heb niet heel veel foto's van ons.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:52

Buffelo schreef:
Omdat ik vind dat je boven lichaam niet past, bedoel het niet vervelend maar ik denk dat je misschien mooier zou zitten op een paard.

Oh, oke! dat begrijp ik wel. Maar dan vraag ik me af waarom dat andere meisje dat groter is als mij, dan wel wordt aanzien als "passend"?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:54

Geen van beide.

Je bent veel te druk met school en vrij lang van huis, wacht maar liever tot je klaar bent met school en dan kijk je hoeveel tijd je hebt en of je het kan bekostigen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:55

Als jij denkt dat het kan, zou ik er voor gaan! Wie heeft er ooit gezegd dat er een bepaalde lengte bij een bepaalde pony hoort? Als jij je er goed bij voelt moet je het doen.. Kan jou het schelen wat anderen er van vinden, volgens mij ben je ook vrij slank, dus gewicht is geen probleem, werk met je intructrice aan je houding en je komt al een heel eind! Succes ermee ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:57

Ragdollcat schreef:
Geen van beide.

Je bent veel te druk met school en vrij lang van huis, wacht maar liever tot je klaar bent met school en dan kijk je hoeveel tijd je hebt en of je het kan bekostigen.

Spijtig toch dat je niet kan lezen. Ik zou pony zeker kunnen betalen, geen probleem, enkel paard zou duur zijn, omdat de dichtsbijzijnde stalling me 400 euro vraagt voor een stapmolen, solarium en binnenpiste met spiegels waar ik niets aan heb. En dan zou ik moeten gaan werken voor geld voor paard, maar ik zou liever uitrusten in het weekend. Paard sluit aan bij studies, doe nl. plant-, dier- en milieutechnieken, optie dier.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:57

De pony is nu nog jong en zal waarschijnlijk nog een paar cm groeien. Ik vind het er niet heel raar uitzien die foto.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:58

Omdat dan het plaatje misschien beter "past" het is misschien ook wel een klein beetje "smaak" wat vind je wel en wat niet, iedereen kan daar een ander beeld bij hebben.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:58

Debbie00 schreef:
De pony is nu nog jong en zal waarschijnlijk nog een paar cm groeien. Ik vind het er niet heel raar uitzien die foto.

Dankje! Ze is ook laatst opgemeten op haar 2, dan zal ze dus nu ook groter zijn..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:00

Je wilt uitrusten in het weekend en je bent lang van huis, alleen al daarom zou ik het niet doen.

En je zet er zelf neer, en dan is het er nog het geld probleem.......... dan zou ik het al helemaal niet doen.

Alleen als het op die wei zou staan dan heb je wel wat geld voor de dierenarts enzo, nou dan heb je het gewoon niet, want als de wei niet gratis was had je het niet, en geloof me dierenarts is niet bepaald goedkoop mocht je dier wat hebben.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-09-12 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:01

In Januari kan je de ponymeter laten komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot ze nu is.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 20:03

Ragdollcat schreef:
Je wilt uitrusten in het weekend en je bent lang van huis, alleen al daarom zou ik het niet doen.

En je zet er zelf neer, en dan is het er nog het geld probleem.......... dan zou ik het al helemaal niet doen.

Ik denk dat je me niet echt begrijpt qua werk, ik wil niet om 6u opstaan, wat niet wilt zeggen dat ik niet naar haar heenga.
Ze zou om de week mee naar school komen.
Het geld probleem is er enkel als ik een paard zou kopen. 400/maand extra waar ik zelf nog alles moet aankopen, maar ze strooien wel op en geven je paard voer, vind ik duur. Wat niet wilt zeggen dat er geen geld opzij staat voor de dierenarts ed.