Ik heb al een paar maanden mijn oog op een heel leuke pony. Ze is 4,5-5 jaar, en 1m43 groot.
Eigenlijk is ze te klein voor me, hieronder een foto:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/395312_4187489722272_1564008878_n.jpg
Ikzelf ben 1m73, niet mager, maar ik ben tegenover op de foto weer al 5 kg kwijtgespeeld.
Deze pony is de pony van mijn dromen. Hoe ik dat weet? Ik hoorde van de eigenaar dat ze mogelijk verkocht werd, en ik heb gehuild tot de mogelijke kopers er waren, die niet geïnteresseerd in haar waren

Als ik deze pony zou kopen, kan ze bij mij in de buurt op een wei staan, waar nog een shet en een halve tinker staan. De tinker is zadelmak, maar is al jaren niet meer op gereden. Deze mag ik ook opnieuw terug vertrouwen bijgeven dmv. grondwerk en wandelen, en onder begeleiding van mijn instructice erop.
MAAR, vele zeggen me dat ik best nog pas op de pony op de foto, weer andere zeggen me dat ik vééls te groot ben, dus dat ik een paard moet kopen.
Voor mij geen probleem, maar dan moet ze op een stal komen te staan, want de shet in die wei is klaarblijkelijk bang voor alles groter dan 1m55...
En dan is geld het probleem.. Bij de wei zou ik niet hoeven te werken, maar bij de privestal wel.
Niet dat ik vies ben van werken. In de week heb ik geen tijd. Ik kom om 18:30 terug van school, en dan zou ik naar pony gaan en dan snel huiswerk en bed in. In het weekend kan ik inderdaad werken. Liever zou ik rusten, omdat ik elke dag om half 6 naar school moet vertrekken over opoffering voor je school en studie gesproken
Nu wil ik graag jullie advies.
Niet gaan zeuren over "heb je wel genoeg geld om de pony een volwaardig bestaan/DA/hoefsmid/noem maar op te geven, want dat is er. Ze zou gratis op die wei kunnen staan.
Bedankt om te lezen!