knotjes in Holland style

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

knotjes in Holland style

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:28

Hee allemaal!

ik heb binnenkort een wedstrijd waar je in kostuum mag komen, aangezien ik niet in Nederland woon lijkt het me wel leuk om in '''Holland Style'' te gaan :D

dus ik ben helemaal enthousiast om het paardje helemaal te versieren haha (voelt heel nostalgisch dit)

ik heb al een paar leuke ideeën en ik dacht ook aan om z'n manen gewoon te knotten en dan met rood wit blauw lint erdoor heen ofzo

maar ik vraag me alleen af hoe, aangezien hij gewoon een sportcoupe heeft worden de vlechtjes niet zo lang natuurlijkd us vraag me af of het blijft zitten en überhaupt hoe je dat netjes doet! of dan de uiteinde van de lintjes niet boven het knotje gaan uisteken ofzo..

ik kon er niks over op internet vinden! dus ik ben op zoek naar tips van jullie!

het leek me ook leuk om op een of andere manier die linten in z'n staart te verwerken, maar heb ook geen idee hoe dat mooi te krijgen :P

met gekleurde haarspray spuiten is geen optie! paard kan er wel tegen maar vind het toch niet zo'n fijn idee, en lastig uit te wassen natuurlijk...

als jullie andere ideeën hebben laat maar weten!!

Firebug

Re: knotjes in Holland style

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:31

Misschien gewoon vlechtjes maken en die knotten, maar in de vlechtjes kun je dan met elke streng een gekleurd lintje meevlechten. Zo kun je dat in de staart ook doen

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:32

nadjajump schreef:
Misschien gewoon vlechtjes maken en die knotten, maar in de vlechtjes kun je dan met elke streng een gekleurd lintje meevlechten. Zo kun je dat in de staart ook doen

Precies wat ik zeggen wou :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:33

Er zijn volgens mij wel rood-wit-blauwe strikjes te vinden voor de manen. Of is dat niet wat je zoekt? Ik heb zelf bij een opkooptoko rood/wit/blauw pailettenband gekocht (om, nu in in Canada woon, eens op een shabrak te naaien).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:34

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:34

ja dat dacht ik ook! maar ik vroeg me af of die lintjes er dan niet bovenuit gaan steken ofzo?

@hippologic: haha zou ook een leuk idee zijn :D ik woon alleen in Zwitserland denk niet dat ze dat hier hebben ;) en ik wil lieverr niet apart rood wit en blauwe knotjes maken want dan lijkt het meer op de vlag van Frankrijk :P en aangezien de grens hier een kwartier vandaan is is dat een beetje gek haha

bedankt voor de snelle reacties al allemaal!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:35

ik zie je link nu pas hippologic! ik zal eens een kijkje nemen.. hoop dat ze dan ook hier leveren!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:36

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:37

Ik zie nu pas dat je in Zwitserland zit... Of een Nederlander langs een stoffen/garnituren winkel sturen. Is in elke zaak volgens mij wel te krijgen. In een envelopje en klaar!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:37

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:41

ja ik heb op de site gekeken en ik vond er leuke dingen bij zitten!! ze leveren helaas alleen in Europa, :(

en ik vind het dan ook en beetje onzin om zowat 5 euro verzendkosten te gaan betalen op een bestelling van 2 of 3 euro hihi :P
btw kunnen brieven of pakketjes vanuit Nederland er wel eens 3 weken over doen om hier te komen ivm met de strenge douane en controle enzo!

die strikjes zijn inderdaad ook leuk! maar denk dat voor epplejeck hetzelfde geldt..

bedankt voor de reacties toch nog :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:02

Ik denk dat ik in jouw geval een oranje lintje mee zou vlechten.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:09

Misschien kun je de knotten versieren met wol, zoals ze doen bij het Groninger stamboek en volgens mij ook bij de Ardenner trekpaarden. Je hebt dan alleen bolletjes "wol" nodig in de juiste kleuren, dat is daar vast ook wel te krijgen?

Ik weet zelf niet precies hoe het moet, maar bokkers Uums en Nimber, die beide in de Groninger paarden zitten, weten je dat dat vast wel te vertellen. Misschien kun je daar een pb-tje aan wagen.

Goedkope oplossing en het staat echt heel leuk!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:27

Ja kan ook de drie plukken waarme je gaat vlechten rood-wit-blauw spuiten. Lijkt me ook een heel leuk effect hebben. Zeg maar 1 pluk rood, 1 pluk wit, 1 pluk blauw. :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:41

Laura01234 schreef:
ja ik heb op de site gekeken en ik vond er leuke dingen bij zitten!! ze leveren helaas alleen in Europa, :(

misschien een beetje blond hoor, maar Zwitserland ligt bij mijn weten in Europa!
Bedoel je niet dat ze alleen in de EU leveren ofzo? Want anders snap ik je opmerking totaal niet!

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:46

Je kan ook iets met een klederdracht doen; bijvoorbeeld Bunschoten-Spakenburg.
Je haar in een vlecht, de staart in een vlecht en de manen/ maantop in een vlecht
met eventueel gekleurde linten (rood/wit/blauw/oranje) erdoorheen..
Ik ben benieuwd wat je gaat doen: Post een foto met het eindresultaat.
Ik zou er nu al zin in hebben; zo'n leuk project!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 15:44

haha oke ik zal zeker een foto posten!! het is wel pas over 3 weken!!

jaa klederdracht is ook een leuk idee!! maar zou niet weten hoe := iemand toevallig weet hoe je zelf zo'n hoedje kan maken ofzo?? lijkt me ook best grappig!

Danseresje: Zwitserland is niet Europa!! het ligt er wel in ja, maar het wordt niet tot Europa (en de EU ook niet gerekend ;))

@michelle___: ik zei al in de openingspost dat ik liever niet wilde spuiten :P lijkt me een beetje moeilijk uitwassen en weet ook niet of de eigenaar (hij is niet van mij) daar heel blij mee is, ze is nogal voorzichtig haha!
nu krijg ik wel ineens een leuk idee, ik doe wel gewoon mijn eigen haar een vlecht zoals jij zegt sanne1221, en dan spuit ik die wel rood wit blauw als dat kan!!

moet alleen wel ff een goede winkel vinden waar ik dat allemaal kan halen!! haha

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:46

Een spuitbus heb je er na een sopje weer uit hoor. :) Tenzij het een wit paard is..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:49

ik zou oranje doen, ook duidelijk en handiger met vlechten. Staart kun je dan nog rood wit blauw doen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:53

Je hebt toch gewoon van dat spuitkrijt, dat moet er wel uit te krijgen zijn.
Die oranje sprays zou ik ook niet op mijn paard willen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:15

Laura01234 schreef:
Danseresje: Zwitserland is niet Europa!! het ligt er wel in ja, maar het wordt niet tot Europa (en de EU ook niet gerekend ;))

nou, ik begin me vertwijfeld af te vragen wat ik dan op school heb geleerd. Zwitserland ligt op het continent Europa en behoort daardoor bij het werelddeel of continent Europa. Echter, is het onafhankelijk van de EU, schengenverdrag of wat dan ook.
En ik denk dat daar de 'verwarring' zit. In Nederland heeft men het vaak over Europa als men het over de EU heeft, maar dit klopt dus niet. Want niet alle landen van Europa 'doen mee' in de Europese Unie.
Maar zoals ik het bedoel, behoort Zwitserland dus wel tot Europa en lijkt me, theoretisch gezien, dat het bedrijf wel naar Zwitserland zou moeten zenden.

Verder, om nog een beetje ontopic te gaan, ben ik heel benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking van je Holland Style!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:18

Vroeger werden knotten vaak omwikkeld met tape, misschien dat je ergens rood/wit/blauw (of anders oranje) tape kan vinden?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:25

Danseresje: klopt wat je zegt, maar hier gaat het topic niet over :} maar dat bedrijf verzend dus niet in landen buiten de EU om van dat verhaal af te zijn ;)

en ik ga echt niet op hem spuiten :+ zoals ik zeg is het paard niet van mij, en denk niet dat de eigenaresse daar heel blij mee zalzijn!

@blijheid: ja dat is ook in me opgekomen! maar vind zulke knotjes er echt niet uit zien hihi :P zo ook niet weten hoe ik ze moet maken!

ik denk dat ik inderdaad gewoon met rood wit blauw of orandje lint ga vlechten! ik ga het van het weekend maar alvast uitproberen,

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:27

Of je paard in rood-wit-blauw vlechten/bandageren en jij in oranje (als wimpel :D ) er boven op!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 13:10

haha jaa dat is ook een leuk idee!! alleen heeft mijn paard 4 benen en geen 3 hahaha

en ik heb geen rode bandages :+ zou ik vast wel van iemand kunnen lenen misschien...

ik heb wel oranje bandages, dat doe ik wel! mijn paard zelf is ook al een beetje oranje!! : [RIJ-ITP] Mijn nieuwe Toy Boy