hulp gevraagd, welk bedrag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiie

hulp gevraagd, welk bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 00:24

hallo allemaal,

ik heb een vraagje. (als het hier verkeerd staat excuus, wist zo niet 123 waar ik het moest plaatsen!)
ik ben benaderd door de eigenaresse van mijn bijrijdpaard of ik binnenkort een dag op hun huis en dieren wil passen.
dit houdt in dat ik daar van 's ochtends 10 tot 's avonds 10 aanwezig ben. de bedoeling is dat ik de paarden voer en verzorg, de honden en de rest van de dieren.
nu heeft ze mij gevraagd wat ze mij voor bedrag moet geven, alleen heb ik dit nog nooit gedaan en weet dus ook niet wat ''normaal'' is. heeft iemand enig idee?

bedankt alvast!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:27

ehm 35 , 40 euro is misschien wel netjes.

WhySoWhite

weet niet of je voor het rijden betaald?
Anders zou ik gewoon die ene dag voor niets op passen :D

Patriciavt

Als het slechts om een dag gaat, zou ik persoonlijk er niets voor vragen :)
Heerlijk even een plekkie voor jezelf, met de paarden en de andere dieren bezig zijn, heerlijk!

Als het om dagen of weken gaat, ja dan kan ik het me voorstellen dat je er een vergoeding voor krijgt, maar zou dit meer zien als een soort van wederdienst, jij hebt toch plezier met een paard van hun? :)

Of zeg ik nou iets heel raars? :P

Jamiie

Re: hulp gevraagd, welk bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 00:33

nou, er zit wel een verhaal aan vast. :)
ik betaal daar niet. maar ik rijdt daar ook niet meer.. het paard wat ik voor hun reed, hebben we in maart in laten slapen.;( andere paard waar ik mee verder zou gaan is nu niet meer berijdbaar. dus ik kom daar eigenlijk alleen af en toe nog om bij te kletsen aangezien het heel goed klikt tussen ons. :) wist niet dat het evt. van belang zou zijn, vandaar dat ik het niet vermeld heb in mijn OS.

het betekend dus ook omdat er verwacht wordt dat ik daar van 10 tot 10 ben, dat ik niks thuis kan doen. heb ook een eigen huishouden etc. :) ik vindt het absoluut niet erg om daar te zijn! voel me vereerd dat ik gevraagd ben. ze wou me zelf graag geld ervoor geven en ik moest maar verzinnen welk bedrag. :Y) haha lekker is dat he?! :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:33

Zou persoonlijk ook geen geld ervoor vragen voor 1 dag.
Zou het zelf leuker vinden als ik een doos chocolade zou krijgen of iets als dank, maar meer zou ik niet nodig vinden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:34

Mooie bos bloemen en een fles drank of een doos chocolade.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 01:23

bedankt voor jullie tips.
maar mijn vraag was wat voor een bedrag. :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:26

Niets dus.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:30

Als ik het zo hoor zijn het dus gewoon vrienden van je, dan doe je dat toch voor niets lijkt me? Krijg je als bedankje allicht wel een bos bloemen oid.

Maar waarom wil ze dat je daar van 10 tot 10 bent? Dieren voeren, uitlaten ed kost je toch niet een hele dag? Die dieren zijn toch ook weleens alleen als zij gaat werken of op visite gaat?

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 01:47

ik kan tussendoor wel even af en toe weg.. de paarden hebben 5 voerbeurten op een dag. hun gaan eigenlijk ook nooit echt 'samen' een hele dag weg door de dieren. :) er is bijna altijd wel iemand thuis.. en als ze weggaan huren ze iemand in. maar ze hebben liever mij en ze staan er eigenlijk op om mij te betalen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:48

Niks vragen, zeggen dat je er niks voor hoeft. Als ze dan uit zichzelf nog wat geeft, dan moeten ze dat natuurlijk zelf weten :)

Dit zou ik iig doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:55

5 voerbeurten? Komen die paarden niet buiten dan?

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 02:35

tuurlijk komen die paarden wel buiten... staan in principe hele dag buiten.. alleen niet op gras. aangezien paard erg koliekgevoelig is. daarom ook die 5 voerbeurten.

kan het nu graag weer ontopic gaan? :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 02:45

Dan zeg je toch dat je er niets voor hoeft, maar als ze erop staan kunnen ze zelf wat verzinnen?

Ik snap het hele probleem niet zo.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 02:52

Een babysitter kost zo ongeveer 4 euro per uur, een kattenoppas(niet aan huis)rekent rond de 5-10 euro per dag.

In jouw situatie pas je niet op een kind maar op een "kudde" dieren en je doet dit bij iemand aan huis. Een "proffesional" zal hier meer dan 100 euro voor rekenen.

Aangezien het bekenden van je zijn zou je natuurlijk een vriendenprijsje kunnen hanteren. Ik denk dat een vergoeding van 30-50 euro wel schappelijk is voor een hele dag oppassen en verzorgen.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 03:27

dankjewel Saroanda! daar heb ik wat aan. :j

ik wacht nog even wat andere reacties af.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 06:26

Ik zou mezelf helemaal rotschrikken als ik die mensen was en jij wilde 50 euro. Ik zie t meer als een vriendendienst.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 06:30

Zou geen geld vragen is toch gewoon een vriendendienst, ik zou zegen een goed gevulde koelkast voor die dag. Dat je kan lunchen avond/eten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 06:47

Ik zou zegggen 20 euro, als het per de geld moet zijn.

Heb je zelf niks wat binnenkort aan je huis moet gebeuren? Dan kan je een wederdienst voorstellen, dat voelt voor mij in deze situatie het beste.

"ik doe het graag en met plezier voor jullie en ik wil daar geen geld voor. Maar zouden jullie dan over twee weken met mijn tuin/behang/lekke band/zolder opruimen/of iets dergelijks willen helpen?"

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:22

Ik heb het een paar weken terug ook een dag gedaan maar echt niet dat ik er geld voor vraag hoor, stond een lekkere lunch voor me klaar en als ze dan perse wat willen geven dan moeten ze dat zelf maar zien. Ik geniet er ook van nml.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:35

Jamiie schreef:
ik kan tussendoor wel even af en toe weg.. de paarden hebben 5 voerbeurten op een dag. hun gaan eigenlijk ook nooit echt 'samen' een hele dag weg door de dieren. :) er is bijna altijd wel iemand thuis.. en als ze weggaan huren ze iemand in. maar ze hebben liever mij en ze staan er eigenlijk op om mij te betalen.

Als ze weggaan huren ze iemand in. Waarom vraag je niet wat ze dan betalen en bepaal adhv het antwoord jouw "betaling".

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:40

Niets.. vooral niet als het vrienden zijn en het maar om een dag gaat.

Misschien 5 euro voor een pizza :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:54

Meestal is een euro of 5 per echt werkend uur normaal. Je gaat niet echt 12 uur werken. Eerder de helft. Zou het opeen euro of 25/30 houden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:33

Veulen84 schreef:
Meestal is een euro of 5 per echt werkend uur normaal. Je gaat niet echt 12 uur werken. Eerder de helft. Zou het opeen euro of 25/30 houden.

Zat ik ook aan te denken. Neem aan dat je het ook graag doet dus ik zou ook niet de hoofdprijs vragen je moet misschien wel 12 uur aanwezig zijn maar echt werken hoef je niet. Ik denk dat een klein bedragje wel op z'n plaats is.
Mochten hun 25 euro te laag vinden geven ze je misschien nog wat extra. Maar dat is dan aan hun zelf.