Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Bij bouwlampen heb ik het idee dat die op hogere palen moeten staan (minimaal 8 meter hoog?), en dan komt er weer extra vervoerskosten bij wat ook flink gaat oplopen, omdat we langer dan 5 meter dus niet zelf mogen vervoeren..
Michellette, hoe hoog staat deze?
ikke schreef:Shanna schreef:
Let een beetje op bij SON-T lampen; die worden ook gebruikt in de wietteelt........
Michellette schreef:Wij gebruiken al jaren in de winter één lamp van 400 watt (zogenaamde gasontladingslamp met een lichtopbrengst van meer dan 1000 watt) voor de bak van 20 x 40 meter.
Sjarett schreef:Waarom het wiel opnieuw uitvinden..... Gewoon lantaarnpalen zetten, die geven mooi licht en schijnen niet in je ogen.
Ik had er vier om de bak en dat was genoeg. Bij A en C en twee op de lange zijde.
Wij hadden het zo gemaakt dat de lamp bij A apart aan en uit te zetten was. Ideaal als je alleen even wilde longeren.
linky schreef:Wij hebben de NUON gebeld, die vervangen jaarlijks heel veel lantaarnpalen. Niet omdat ze "af" zijn, maar omdat dat nou eenmaal zo hoort. die palen kun je kopen voor iets van € 25,= per stuk. Ze hebben ze ook nog gebracht...............................Er zitten 35 Watt lampen in, wij hebben 5 om de bak maar 4 was ook zat geweest. Mooi zacht licht, geen rare schaduwen.
Wel zelf ingraven.
Ikke, Philips gaat uit van een masthoogte van 9 meter, daar is lang niet iedere gemeente blij mee........................
ikke schreef:SuzanLarissa schreef:Wij hebben maar een lamp, op 20x40
gaat prima, met schaduwen valt het wel mee, maar we mogen gewoon niet meer licht
omdat er heel leuk nu een appartementen complex naast de bak staan
Kwestie van de juiste louvres aanbrengen........
Fendt936 schreef:Hallo ik rij thuis gewoon in een weiland, er wonen wel buren naast dus een hoge mast of lantaren paal is niet mogelijk. wel zou een paal van rond de 2 meter kunnen, het gaat mij erom dat ik in de wintermaanden s'avonds zou kunnen longeren of eventueel trainen op een volte (als ik hem maar kan trainen in het donker) wat voor een lamp zou ik daarvoor kunnen gebruiken?