Manen knippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:03

Hoi hoi bokkers !! :)

Ik heb me er gisteren eens aan gewaagd om de schaar te zetten in de manen en de staart van mijn merrie :D
De staart ging heel vlotjes (uiteraard) en die ziet er nu veel gezonder uit zonder de droge punten eraan. Maar de manen zijn een ander paar mouwen geweest... Het was namelijk nogal scheefjes :+
Toch ben ik relatief tevreden, aangezien het mijn eerste "knip-beurt" was die ik uitvoerde :) En zo slecht ziet het er achteraf bekeken ook niet uit eigenlijk. Ik ben al lang blij dat de droge punten eruit zijn, want de manen zien er nu stukken gezonder uit en ze kammen makkelijker door :)

Maar nu was mijn vraag eigenlijk: Hoe knippen jullie de manen van je paard recht ?? :)
Hebben jullie daar een methode voor ?? Laten jullie het doen door een 'professional' ?? Of knippen jullie gewoon op het gevoel ??

Groetjes
Lisa

mirm

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:06

Ik knip ze nooit. Doe of manen trekken, of snijden. Dan krijg je een veel natuurlijkere look.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:07

heb je rechtopstaande manen of hangende manen?

Een van mijn pony's heeft ze rechtop, die zet ik vast, manen goed nat maken en al rechtop zetten met 2 handen, dan een mooie boog erin knippen, nog een keer nat en opnieuw rechtop, uitstekende delen eruit en de volgende dag na het drogen nog een keer droog de uitstekende haren eraf knippen. Die heeft wel een flinke bos.

Hangende manen heb ik voor het eerst gedaan gister maar die trek ik eigenlijk liever.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:09

:D ik had het kunnen doen!!! Altijd als ik heb geknipt, knipt mijn vriend nog een keer na. Ik kan het echt niet recht krijgen :(
Ik zag laatst iemand de manen eerst nat maken, dan kammen en dan knippen. Maar die manen liggen aan de andere kant, waardoor je makkelijk met rechts van beneden naar boven kan knippen. Die van mij liggen aan de verkeerde kant om van beneden naar boven te knippen.
Ik ben dus ook wel heel benieuwd hoe anderen het doen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:12

nat maken en naar de andere kant hangen en dan knippen :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:13

Polly schreef:

Dat blijft toch niet liggen? Zijn manen hangen echt allemaal aan zijn rechterkant...niet eens 1 plukje denkt erover om aan de andere kant te gaan hangen ;)

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:15

als ik het recht wil doe ik altijd mijn kammetje door z'n manen en naar beneden halen en dan precies op het punt waar ik het wil knippen knip ik het af, enz tot nu toe is het altijd nog recht gegaan. :))

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:15

Mijn merrie heeft hangende manen :)
En alvast bedankt voor de tips.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:17

Dieselpaard schreef:
Polly schreef:

Dat blijft toch niet liggen? Zijn manen hangen echt allemaal aan zijn rechterkant...niet eens 1 plukje denkt erover om aan de andere kant te gaan hangen ;)

bij mij wel :+
ik bedoel niet vochtig maar echt goed nat maken :)
Laatst bijgewerkt door Polly op 12-08-12 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Ik trek het strak naar beneden met een manenkam, dan knip ik de eerste pluk. Bij de tweede pluk manen trek ik een deel van de eerste pluk met de manenkam mee zodat ik weet waar ik moet afknippen. Als het er uiteindelijk nog niet mooi uitziet knip ik her en der nog wat bij.

PaulineLala

Soms kan je ook nog een beetje op je gevoel afgaan , ik heb vaak dan knip ik het en dan is het toch iets langer dan de rest , precies dat ene plukje knip je dan voorzichtig iets korter af en dan oliebol TE KORT en dan moet je de rest ook weer bij punten ... |o

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:20

PaulineLala schreef:
Soms kan je ook nog een beetje op je gevoel afgaan , ik heb vaak dan knip ik het en dan is het toch iets langer dan de rest , precies dat ene plukje knip je dan voorzichtig iets korter af en dan oliebol TE KORT en dan moet je de rest ook weer bij punten ... |o

Hmn... Ik herken dit ergens van... 8)7

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:20

PaulineLala schreef:

_O- overkomt mij ook!!!\
Ik heb nu 1 plukje korter dan de rest en ik ga het niet meer afknippen, want het wordt alleen maar erger....t groeit vanzelf bij ;)

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:22

Dieselpaard schreef:
PaulineLala schreef:

_O- overkomt mij ook!!!\
Ik heb nu 1 plukje korter dan de rest en ik ga het niet meer afknippen, want het wordt alleen maar erger....t groeit vanzelf bij ;)

Haha inderdaad , laat ik me dat ook maar is voorstellen gewoon laten hangen dat stomme plukje! :Y)

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:23

hahahah meer mensen hebben dus dat Oliebolerige dilemma? <<) :j

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:24

PaulineLala schreef:
Haha inderdaad , laat ik me dat ook maar is voorstellen gewoon laten hangen dat stomme plukje! :Y)

Ik ben te perfectionistisch om het zo te laten... 1 stukje te kort of te lang en ik wordt werkelijk waar gek en gefrustreerd |o
:')

Benitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:25

Bij mijn ruin zijn de manen net zo kort dat ze overeind staan. Ik hou er altijd een centimeter bij om te zien of ik dezelfde lengte aanhoud

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:26

xLIESSSx schreef:
PaulineLala schreef:

Ik ben te perfectionistisch om het zo te laten... 1 stukje te kort of te lang en ik wordt werkelijk waar gek en gefrustreerd |o
:')

En dan??? ga je door tot het gelijk is? Ook als je manen dan....laten we zeggen...ongeveer 10 cm lang zijn?

wilmatj

normaal trek ik de manen van een paard, wordt net iets mooier.
maar mijn paarden hebben dunnen manen en dat wordt er egt niet mooier op als je dat trekt.
dus die knip ik.
ik knip eerst de lengte die ik wil.
dan kam het door elkaar en daarna weer recht.
en dan knip ik het recht.

dag erna knip ik het even bij. :j

Dieselpaard

Benitaa schreef:
Bij mijn ruin zijn de manen net zo kort dat ze overeind staan. Ik hou er altijd een centimeter bij om te zien of ik dezelfde lengte aanhoud

:= jij bent heel erg perfectionistisch!!!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:28

Dieselpaard schreef:
En dan??? ga je door tot het gelijk is? Ook als je manen dan....laten we zeggen...ongeveer 10 cm lang zijn?

Geen idee eigenlijk xD
Heb ik vroeger wel eens gehad met een barbiepop :+

Het was mijn eerste keer dat ik geknipt heb gisteren en gelukkig was het nog relatief recht, dus ik hoefde niet echt gelijk te blijven knippen... Maar ik denk dat ik, wanneer ik het scheef vind, ik er gewoon iemand bij zou roepen om het recht te knippen ipv steeds zelf recht te proberen knippen :D
Want van frustratie en ergernis ga je nu niet bepaald rechter gaan knippen hé :+

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:31

achja een keertje scheef is ook geen ramp

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:27

Ik knip de manen ook, makkelijker en sneller....
Laatst mijn twee jarige voor het eerst de manen geknipt, ook een stukje verkeerd dus uiteindelijk iets korter dan de bedoeling was :+
Zij heeft ook hele dikke manen dus een deel ging vervolgens rechtop staan :P

DemiCruijff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:30

Ik zou nooit de manen knippen, maar gewoon trekken dat gaat een stuk beter. ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:32

Mogen we misschien een foto zien? Vind ik leuk om te zien.. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Zelf trek ik altijd.