Nu staat ze op een weitje van ongeveer 3500 m². Er staat gras maar grotendeel schietbossen.
Het is een ontzettend slimme merrie die constant op zoek is naar uitdagingen en als ze die niet vind dan breekt ze uit.
Het is dus belangrijk dat ze achter een goed stevige draad staat. (tips hierover mag!)
De weide was eerst afgemaakt met 3 draden op een hoogte van ongeveer 1.20m. Dit met draad die op enkele plaatsen aan elkaar gemaakt is. Nu is de merrie zo slim dat ze aan de draad gaat voelen of luisteren waar ze hem hoort tikken. Zwakken plekken worden meteen herkent en daardoor breekt ze dus ook uit. Er zitten daar ook redelijk veel dazen waar ze gek van wordt dus iemand misschien daarover tips zonder dat ik ze met deken moet zetten of moet inspuiten?
Mijn bedoeling is nu een omgeving te creëren dat later als 'speelplaats' kan dienen als ze terug bij andere paarden kan.
ik had zelf al een plan uitgestippeld maar dat zou hier en daar nog wat bijgeschaafd moeten worden en ook misschien tips over soort materiaal dat ik best kan gebruiken.
Mijn plannetje

Even wat uitleg:
Het groene zijn dus 2 kleine aparte weitjes waarvan er telkens maar 1tje open is op bepaalde uren van de dag. Dit om te voorkomen dat het met regenweer 1 modder wordt.
Vanvoor aan de poort staat dan haar drinkbak omdat ik die dagelijks opnieuw vul en zo dus niet telkens naar de achterkant moet.
Haar drinkbak is gewoon een rubbere kuip aangezien ze er wel eens in durft gaan staan en zo de plastieke kuipen stuk deed.
Helemaal rechts staat een soort krappaal. 4 trainbils tegen elkaar in de grond bevestigd met lange en korte borstels aan zodat ze kan krabben als ze jeuk heeft van de dazen.

Vanachter staan dan van die hele kleine bolletjes voordroog waar ze constant van kan knabbelen.
In het midden van de weide is een plas water en daarrond allemaal modder. (dit heeft ze zelf gemaakt en rolt ze dagelijks in) deze plas mag dus netjes blijven aangezien ze hem heel graag heeft

Op de weide zelf plaats ik dan een kegel en een jollybal om haar wat bezig te kunnen houden.
Nu was ik ook aan het denken om ergens op haar weggetje een zeil te leggen wat stevig wordt gemaakt door trainbils erop en deels in de grond. Ze gaat heel graag op een zeil staan omdat het kraakt en ze vind dit dus blijkbaar enorm fijn

Iemand nog ideetjes? Of misschien hoe ik dingen beter kan maken?
Alvast bedankt!