verhuizen naar nieuwe stal en de wind van voren krijgen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jendemen25

verhuizen naar nieuwe stal en de wind van voren krijgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 23:38

ik sta nu ruim 1 jaar met m`n paard op een supersimpel stalletje op een boerderij. niets mis mee maar ik heb geen rijbak, geen licht in de winter en ik moet alles zelf doen behalve buiten en binnen zetten.
opzich prima te doen als je op school zit en in hetzelfde dorp woont en een bijbaantje hebt.

maar met een fulltime baan, net samenwonend en ook nog ander dingen leuk vind dan alleen paardrijden, vond ik een stal waat er:
uitgemest wordt
binnen en buiten gezet wordt
gevoerd
drollen uit de wei worden gehaald
een verlichte rijbak
en goede veilige omheining
elektrische drinkbakken enzovoort

nu heb ik 2 weken geleden m`n stal opgezegd en gewoon open en eerlijk alles vertelt en de reden want het zijn prima mensen en wil er verder ook een onenigheid over krijgen. dus ik vanavond heen geweest om alvast het een en ander mee te nemen en dan morgen het laatste en dan het belangrijkste het paard zelf natuurlijk :)

krijg ik me toch de wind van voren van de boerin!! hoe ik toch kon denken dat ik daar beter af was en dat ze eht een belachelijk idee vond en de reden raar vond. en dat ik me zo laat beïnvloeden door een stel meiden dat daar rond liep en bla bla bla.
ik stond perplex. het had geen enkele meerwaarde en helemaal boos werd ze!!

ik was er beduusd van en kreeg er een brok van in m`n keel, ik leek wel een puber van 14 jaar die niet meer wist wat ze moest zeggen, en in alles wat ik zei gaf ik haar gelijk (ook nog)
ik naar m`n nieuwe stal en het verhaal gedaan en ze wilden me meteen helpen met m`n spullen en m`n paard meenemen.
wat moet ik nou?? ik ga morgen een duinritje maken en op de terug weg zet ik m`n paard daar alvast maar neer en dan haal ik later m`n spullen wel op, ik wilde juist op een ontspannen manier weg gaan en morgen taart meenemen en ik had al een kaart geschreven...

als ik er nu aan terug denk wordt ik helemaal boos en ik had dit echt neit verwacht, ik denk dat ik er morgen nog wel op terug kom en ander pech maar ik ga gewoon naar m`n nieuwe stal!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:43

Nou dat is inderdaad geen leuke reactie. Wees blij dat je nu een leuke stal hebt gevonden, kan je met een schone lei beginnen en heb je nog meer faciliteiten ook ;)

wilma_b

Re: verhuizen naar nieuwe stal en de wind van voren krijgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:13

Ik zou toch gewoon morgen de taart meenemen en de kaart en erbij zeggen dat je je tijd daar op een
goede manier af wil sluiten. Misschien valt het wel allemaal mee en is het van de boerin ook niet de bedoeling geweest. Wellicht krijg je een betere reactie. Zo niet, zet de taart en de kaart neer en vertrek.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:19

Ik denk dat ze gewoon heel erg teleurgesteld zijn dat je weggaat, maar dat ze niet weten hoe ze zich een houding moeten geven. Houd de eer aan jezelf, geef ze die kaart en die taart en bedank ze voor alle goede zorgen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:21

Ik zou de taart en kaart ook meenemen wanneer je de spullen gaat op halen. Als je het wilt uitpraten/jouw kant van het verhaal vertellen dan zou ik dat zeker doen en het er verder bij proberen te laten.
Het is trouwens logisch dat je blokkeert, het komt zo onverwacht en heftig. Je hoeft je imo niet schuldig te voelen, de redenen die jij hebt om te verhuizen zijn meer dan logisch vind ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:23

ateo schreef:
Ik zou toch gewoon morgen de taart meenemen en de kaart en erbij zeggen dat je je tijd daar op een
goede manier af wil sluiten. Misschien valt het wel allemaal mee en is het van de boerin ook niet de bedoeling geweest. Wellicht krijg je een betere reactie. Zo niet, zet de taart en de kaart neer en vertrek.

Idd. een heel goed voorstel!
Zo zou je het moeten doen,je houd de eer mooi aan jezelf zo.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:28

Ik denk als ik je verhaal zo lees, dat de boerin het juist heel erg jammer vind dat je weggaat, maar dit een beetje verkeerd uit.
Ik zou morgen evengoed taart of een bloemetje voor ze meebrengen.
Waarschijnlijk weet ze zich geen houding en nu je echt spullen weg aan het halen bent dringt het pas goed door.
Probeer anders effe om tafel te gaan zitten en vertel haar dat je echt niet gaat uit onvrede maar uit praktische redenen.
Als ze dan nog boos blijft, kun je er echt niets aan doen en ga je waarschijnlijk met een bittere smaak weg.
Maar goed zo gaan die dingen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:33

Ik ga mee met degenen die zeggen dat je de taart gewoon mee moet nemen naar je oude stal, als je daar je spullen op gaat halen. Maar als ze er dan wéér stom over doen dat je weggaat, nam ik 'm zelf net zo hard weer mee en gebruikte 'm dan in plaats daarvan als gezellig binnenkomertje op de nieuwe stal. Verder ben ik het ook eens met C_arola: je hebt goede redenen om te verhuizen, deze (hoewel je ze op zich geen verantwoording schuldig bent) netjes uitgelegd aan je huidige stalbaas, dus je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen over je beslissing om je paard te verplaatsen. Veel plezier op je nieuwe stal!

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:41

Mee eens, taart en kaart meenemen en de eer aan jezelf houden. Succes op je nieuwe stalletje!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:56

zoals iedereen al aangeeft, gewoon de taart meenemen en het nogmaals rustig uitleggen.

als ik het zo lees, was je misschien wel een ideale stallingsklant.. en die zijn er niet zoveel haha.
de redenen die jij aan geeft voor verhuizing vind ik meer dan logisch, dus ga je daar niet onzeker over voelen (als je paardje genoeg weidegang krijgt op de nieuwe stal).

misschien is het voor hun ook lastig weer een nieuwe klant te vinden, dus extra jammer voor hun

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:52

naar dat ze zo tegen je uitviel zeg.. ik denk persoonlijk dat ze het erg jammer vind dat je weg gaat, en dat ze geen toon wist neer te zetten.. vervelende reactie, sluit netjes af meer kan je er niet aan doen :)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:50

Vervelend hoe de boerin zo deed zeg :(:) ! Hoe lastig het ook is, morgen gewoon even langsgaan, jij hebt immers netjes je verhaal gedaan waarom je weggaat (en een logische reden vind ik!), en hen vriendelijk bedanken voor de leuke tijd. Wellicht wist ze zich geen houding te geven en valt het allemaal wel mee :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:07

Vervelend hoor,ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt bij mijn vorige stal waar ik stond met 3 paarden..Ik had het netjes verteld(ging verhuizen)en dacht dat ze het begrepen,maar een paar dagen later bleek toch dat ze er niet blij mee waren wat zich uitte in oude koeien uit de sloot halen..Toen ik wegging kwam ze net thuis en ze bleef voor de deur staan niets zeggend en ze keek erg kwaad..Ik durfde toen niet meer,maar als ik jou was zou ik toch proberen het goed af te sluiten..Geeft een beter gevoel..

yazz142

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:01

dat is echt wel rottig maar je kan het ook maar dan eerlijk tegen haar zeggen en interdaat rustig en ontspennen vertrekken voor je paard wel fijn.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 01:00

ik ben blij dat iedereen aan mijn kant staat.

vandaag heb ik m`n stoute schoenen aangedaan en ben m`n paard gaan verzorgen en poetsen ed. ondertussen wat spullen en kratten klaar aan het zetten. het was mooi weer en de boer en boerin zaten met een van hun dochters en schoonzoon aan de koffie en ik hoorde het woord "boodschappen" doen voorbij komen. ik dacht mooi zo! dan ga ik inpakken en weg wezen! ik paard opgezadeld, vriendin opgebeld die me ff kwam helpen inladen. fiets en paard gepakt en hup naar de nieuwe stal!
even later kwam m`n moeder ff kijken hoe het allemaal ging op de nieuwe stal en zo.
ik had lekkere koeken gehaald en m`n moeder zei zullen we anders even samen langs gaan (bij de oude stal). dat vond ik eigenlijk wel fijn (ben je 28....)
gedag gezegd, nogmaals proberen uit te leggen wat precies de reden was, de boer luisterde naar me en vond het erg jammer maar leek me te begrijpen en de boerin: die bleef net als gisteravond gewoon door tetteren en ondertussen was ze gewoon de post aan het open maken!! nou ik heb m`n zegje gedaan, ik vond het prima, heb ze bedankt en de koeken in m`n tas gelaten en thuis een kop thee gedronken met een heeeerlijke koek erbij!!
paard staat heerlijk, is rustig en voel zichzelf op haar gemak. Morgen ochtend lekker in de bak rijden! dat heb ik al een hele poos niet meer gedaan!

bedankt voor alle tips!! x

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:20

Ach trek het je niet aan... Mijn pony stond op een manege, in het begin was de eigenaar heel aardig, hielp met de pony voor de sulky doen etc. Tot mijn pony 24/7 in een verotte schuur werd gezet en ik liet merken dat ik dat opzoek was naar een andere stal, toen opeens begon de eigenaar van de manege te zeiken en ons zwart te maken, over dingen die hij eerder NOOIT gezegd had. Hij was zelfs zo triest om brieven op de stal te hangen met dat we zelf moesten uitmesten,want dat deden zij ook, hij beweerde zelfs dat de manegekinderen onze stal deden. M'n reet! Wij deden de stal van onze pony om de dag en de manegepony's stonden op enkel stront.

Mijn pony staat nu 24/7 op de wei, heerlijk met onze nieuwe pony van 3 jaar. De eigenaar van de wei is een geweldige man, die wél normaal doet. En de manegehouder ook kent... Op dezelfde manier als ons, niet positief dus ;)

Geniet van je nieuwe stal! :)

Oh en het mooiste was nog.. Mijn pony werd zonder overleg in de stal van een manegepony gezet (Zonder die stal eerst uit te mesten) en een manegepony werd in de schone stal van mijn pony gezet. Toen de stal van mijn pony, waar nou dus die manegepony in stond, vies was, werd mijn pony daar weer in gezet en de manegepony weer in de stal waar hij eerder in stond.

En toen kregen WIJ te horen dat de stal waar mijn pony in stond zo vies was en die manegepony dus in een vieze stal stond dankzij ons.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:36

Ik zou het niet kunnen verkroppen en teruggaan.
In de eerste instantie aardig gewoon om goed af te sluiten. Begint ze weer zo debiel te schreeuwen om werkelijk niks....
Maar ik had in de eerste instantie waarschijnlijk al de wind van voren gelijk terug gegeven.
Ik ben dan wel weer een beetje te opvliegend, maar ik kan dit soort dingen nooit zomaar laten gaan, ookal is dat misschien wel het beste. :)

edit; sorry het is laat, zie nu pas je post. Dat is fijn opgelost.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 02:06

Ik zou me er niet zo druk om maken,sommige mensen zijn gewoon zo en weten niet beter,vind dat jezelf goed en netjes gehandeld hebt en laat ze verder maar doen of denken wat ze willen,die zien hun eigen fout toch niet in en ligt het altijd aan een ander!

Geniet van je nieuwe stal!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:13

Jammer dat het toch een beetje rot afgesloten is, maar goed je kunt niet iedereen altijd te vriend houden.
Heel veel succes op je nieuwe stal.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:31

Zo heb je het toch prima gedaan TS! Heel veel plezier op je nieuwe stal :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:11

Ik vind dat je dat prima hebt opgelost. Als je niet meer gegaan was had ik dat erg sneu gevonden voor de boer. Kan hij niets aan doen dat zijn vrouwtje zo reageert.
Als zij niet wil luisteren is dat haar probleem, jij bent hen nog komen bedanken, dat toont toch van respect voor mensen.
Veel plezier op je nieuwe stal :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:22

Jammer dat het zo moest gaan. Ik ben ook met een wat nare bijsmaak weggegaan bij mijn oude stal... wel nog teruggegaan echt afscheid te nemen wat beter ging gelukkig, maar toch. Super jammer dat het zo moest gaan bij jou, maar je hebt nu een fijn nieuw stalletje en hopelijk krijgen jullie het daar goed naar jullie zin!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:27

Helaas gebeurd dit heel vaak.
Ik denk dat het een vorm van trots is die je krenkt door ergens heen te gaan waar het 'beter' is.
Veel staleigenaren (ook instructeurs trouwens) lijken niet te begrijpen dat het niet persoonlijk is.
Vooral eer aan jezelf houden en alsnog de taart meenemen.

Edit, zie dat je het prima opgelost hebt.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:42

Best rot ja... Ik zou gewoon lekker die taart en die kaart meenemen zodat je zelf laat zien dat je echt geen slechte bedoelingen hebt en dan snapt de boerin hopelijk zelf ook dat ze echt over de schreef ging. Veel succes op je nieuwe stal trouwens!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:14

Ts is al teruggeweest met haar moeder en heeft de koeken heerlijk thuis opgegeten en ze heeft gelijk ook,aan dit soort mensen is niks besteed,laat ze het uitzoeken en lekker verder met je eigen ding!!