Ik ben al een tijdje bezig met het idee van een eigen paard maar nou vroeg ik me af: kan mijn paardje dag en nacht, het hele jaar door op de wei staan?Weet iemand van jullie dit? Vast we;l
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben al een tijdje bezig met het idee van een eigen paard maar nou vroeg ik me af: kan mijn paardje dag en nacht, het hele jaar door op de wei staan?
Sjors schreef:Ja hoor, vinden ze heerlijk!
In de natuur staan ze ook nooit in een stal
Nikass schreef:Hoewel ik paarden ken die dag en nacht (in de zomer!) op het land staan en die -igg voor het oog- nergens last van hebben, vind ik persoonlijk het klimaat in Nederland ongeschikt voor dag en nacht buiten staan.
Paarden zijn geëvolueerd op de steppen, Nederland is inderdaad te nat voor ze. Daarom hoor je er als paardeneigenaar ook voor te zorgen dat je paard droog kan staan. Bijvoorbeeld door een deel van de wei of paddock te (laten) bestraten, of door voor een ruime schuilstal te zorgen.
Ik heb een paddock en een paadje naar de schuilstal en overal staan bomen. Als je paard ook genoeg eten krijgt (liefst de hele dag door) dan heeft je paard het niet snel koud en vooral ook samen zetten met een ander paard, want samen koud is niet zo koud als alleen koud.