Maar vaak is het luxe voor de ruiter, en schiet de luxe voor het paard bij in. Daar is dan geen ruimte meer voor.
Meerdere grote en goede binnen- en buitenbakken, solarium, springwei, afspuitplaats, grote kast ect ect. Het paard mag het doen met een stalletje, tegen 'exta' betaling krijgt hij de 'luxe' van een paar uur in de wei of in een paddock.
Nou is het niet mijn bedoeling om hier de discussie te starten of een paard in een stal zou moeten of niet, ondanks dat dat er wel heel dicht tegen aan ligt (en waarschijnlijk onvermijdelijk is) maar wanneer een stal luxe is voor beide paard en ruiter, of alleen voor 1 van de 2 (kan dus ook alleen luxe voor het paard zijn, dat is eigen interperatie. Dat is alles met dit onderwerp denk ik zo) Dus is het luxe voor een paard om op de wei/paddock te mogen, en hoeveel uur, en wat voor stallen achten jullie luxe?
Naar mijn idee sta ik nu met mijn paard op een hele luxe stal voor ons beide, ik heb 2 buitenbakken die binnen een dag na de hele dag regen weer goed zijn. Afspuitplekje, plek om je paard in de open lucht en bedekt te poetsen, een nette kast en omdat mijn paard in groepsstalling staat, hoef ik niet te mesten en te voeren. Ik heb de 'luxe' om alleen met mijn paard bezig te zijn, en me geen zorgen meer te maken om de verzorging.
Mijn paard staat in groepsstalling en heeft bijna 24/7 hooi beschikking, smorgens er even tussenuit zodat ze kunnen schoonmaken. Verders zomers op de wei, swinters 24/7 in de paddock met een reuze schuilstal en achter nog plek om lekker te dollen en spelen.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie als luxe stal achten, en waarom. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling een oorlog te beginnen, maar ik vind het gewoon erg typerend dat iedereen vaak een andere interpertatie heeft van wat een luxe stal is. En ik ben erg benieuwd naar jullie mening.