Ik heb binnenkort een shoot met mijn paard. Hij is wat ouder en komt wat moeizaam door zijn verharing heen. Inmiddels is hij wel goed verhaart, maar glimt niet meer zoals in zijn jonge jaren . Voor de shoot zou ik hem graag extra willen laten glimmen. Weet iemand een tip?
ps: Paard is gezond, zijn vacht is niet dof
s6801881
Geplaatst: 13-07-12 19:31
Ultra glansspray. Op de AV shows spuiten we ze daar helemaal mee in en glimmen ze als pareltjes in de zon even met een schapenvachtje uitborstelen en je bent helemaal klaar. Overigens kan je zadel daardoor wel meer gaan glijden, net als met antiklit en cowboy magic.
Eerst goed wassen, dan glansspray over het hele lijf, beetje babyolie (of speciaal manen spul van cowboy magic) in de manen en staart en verder babyoliedoekjes mee voor een last-minute extra glans
Idd de glansspray van ultra! Gebruiken we bij de mini's ook voor op de shows. Je kan het bestellen bij bv www.moonlightfarm.nl de gewóne ruitersportzaak heeft het nl vaak niet.
aerdenhout1
Geplaatst: 13-07-12 19:44
Stro wis maken en dan in wrijven met paarden urine... klinkt heel smerig, maar is een oud middeltje dat niets kost, maar wel helpt. Of een vacht ongewassen schapen wol kopen, kost ook niets tot weinig en helpt ook prima om te laten glimmen!
Stuk ongewassen schapenwol...daar zit huidvet in en geeft een prachtige glans.De haren voeren er ook lekker zacht door en is niet chemisch.Dit doe je als laatste na de grote poetsbeurt....als finishing touch .
Als je niets anders hebt kun je trouwens ook gewoon een handdoek gebruiken hoor om de laatste restjes stof eraf te halen alleen een stuk wol geeft net dat beetje extra.
Ik doe het dubbelop. Gooi de baby olie op wol en dan wrijven.
Ibbel
Geplaatst: 14-07-12 10:12
Jaime_ schreef:
Urine zit vol bacterieen dat zou ik never nooit niet in de vacht smeren.
Urine vol bacteriën? Ik mag hopen van niet, dan zou je paard een pijnlijke blaasontsteking hebben. Urine is juist ontzettend schoon. Het is gewoon water met allerlei zouten er in opgelost, verder niets. Ik vraag me wel af wát in die urine dan voor glans zou zorgen. Het ureum? Dat is de basis van veel zalfjes.
Chocopasta
Geplaatst: 14-07-12 10:13
Jaime_ schreef:
Urine zit vol bacterieen dat zou ik never nooit niet in de vacht smeren.
Dan is er iets mis hoor.. als er iets steriel is, dan is het wel verse urine.
Verse urine wel ja maar urine wat al in de stal ligt niet.. De bacterieen zitten er niet al in IN het paard, dus ja, als je eronder gaat staan met een emmertje wachten tot hij plast dan heb je 'schone' urine. Maar urine gebruiken wat in de stal ligt zit wel degelijk vol bacterieen en amoniak.
Mathilde
Geplaatst: 14-07-12 12:12
Ultra is inderdaad een goed optie, en zo zijn er nog een aantal. Zelf gebruik ik altijd de Shapley's glansspray, deze is net even wat subtieler dan de Ultra glansspray. Misschien is dit een optie voor je http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=724
ik heb de cowboy magic body shine,die werkt super mooi bij mijn paard en heb pas bij de divoza glansdoekjes gekocht maar vind cowboy magic echt een topproduct
Baby olie zou ik niet over de hele vacht smeren, dat kan je beter alleen voor de manen en staart gebruiken, want het is erg moeilijk goed te verdelen... Wij gebruiken altijd een babydoekje voor de vacht.