Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
friesiszwart schreef:Je kunt er zeker geen inkomen uit halen, mensen willen zo voordelig mogelijk staan dus reken uit het verbruik aan hooi, stro (of ander vloerbedekking). Maar je moet ook een bedrag rekenen aan afschrijving en onderhoud. Tel je alles bij elkaar op en deel dat door het aantal stallen die je hebt, doe daar een bedrag bij om op safe te spelen. Het bedrag wat hieruit komt vinden veel mensen al te veel en gan gaan zij naar de buren zeg maar. Je werk en je verplichtingen (over de hele dag heen) reken je al niet eens.
Ragdollcat schreef:friesiszwart schreef:Je kunt er zeker geen inkomen uit halen, mensen willen zo voordelig mogelijk staan dus reken uit het verbruik aan hooi, stro (of ander vloerbedekking). Maar je moet ook een bedrag rekenen aan afschrijving en onderhoud. Tel je alles bij elkaar op en deel dat door het aantal stallen die je hebt, doe daar een bedrag bij om op safe te spelen. Het bedrag wat hieruit komt vinden veel mensen al te veel en gan gaan zij naar de buren zeg maar. Je werk en je verplichtingen (over de hele dag heen) reken je al niet eens.
Ja klopt helemaal.
Als een boer toevallig een veebedrijf heeft en de paarden pensionstalling erbij doet, dan kan je daar wel aardig goed mee verdienen.
En lekker goedkoop voor de mensen die er hun paarden laten stallen.
Ragdollcat schreef:friesiszwart schreef:Je kunt er zeker geen inkomen uit halen, mensen willen zo voordelig mogelijk staan dus reken uit het verbruik aan hooi, stro (of ander vloerbedekking). Maar je moet ook een bedrag rekenen aan afschrijving en onderhoud. Tel je alles bij elkaar op en deel dat door het aantal stallen die je hebt, doe daar een bedrag bij om op safe te spelen. Het bedrag wat hieruit komt vinden veel mensen al te veel en gan gaan zij naar de buren zeg maar. Je werk en je verplichtingen (over de hele dag heen) reken je al niet eens.
Ja klopt helemaal.
Als een boer toevallig een veebedrijf heeft en de paarden pensionstalling erbij doet, dan kan je daar wel aardig goed mee verdienen.
En lekker goedkoop voor de mensen die er hun paarden laten stallen.
Saffier schreef:Hoeveel weide zit erbij? En hoe lang mogen de paarden op de wei?
Is er een zadelkamer met kasten, of kan je zelf een kast neer zetten?
Dat zijn voor mij wel belangrijke punten om een prijs op te baseren.
HolyPope schreef:Ik begrijp dat ze zelf 4 paardjes hebben, dan kunnen ze zelf wel een beetje uit rekenen wat de kosten per paard zullen zijn.
De hoogste kosten die ze kunnen hebben die hebben ze al gehad. Aanschaf van de binnen manege en de stallen.
Het meest verstandige is om er een beheerder in te zetten. Vaak zie je dat het een jaar of 5 wel gaat, als ze het zelf gaan doen, maar daarna gaat 't anders worden.. Je doet het namelijk nooit goed in ogen van je pension klanten.
Ragdollcat schreef:HolyPope schreef:Ik begrijp dat ze zelf 4 paardjes hebben, dan kunnen ze zelf wel een beetje uit rekenen wat de kosten per paard zullen zijn.
De hoogste kosten die ze kunnen hebben die hebben ze al gehad. Aanschaf van de binnen manege en de stallen.
Het meest verstandige is om er een beheerder in te zetten. Vaak zie je dat het een jaar of 5 wel gaat, als ze het zelf gaan doen, maar daarna gaat 't anders worden.. Je doet het namelijk nooit goed in ogen van je pension klanten.
Dat is het ook vervelende aan, dat je het nooit goed doet, daar moet je ook ertegen kunnen.Waar ik sta ben ik blij toe, als er wat is gewoon vragen naar het hoe en wat en dan is het oke.
Niks gezeik of wat dan ook, vroeger stond ik ook al jaren achter elkaar op zelfde stal waar het er ook zo aan toe ging zoals waar ik nu sta, heel fijn gewoon, echt waar.
Wel 2 x verhuisd (voordat ik mijn paard op zijn 8 jarige leeftijd verkocht) ivm dat ik te verweg van de stallen ging wonen en een andere keer dat de eigenaars gingen emigreren naar buitenland en dus ermee stopten.