De website voorkompaardenleed.nl is op zich best leuk bedacht....maar slaat natuurlijk totaal de plank mis qua adviezen voor mensen die de lat wat hoger hebben liggen dan deze zeer minimale punten.
Mensen die GOED voor hun paard willen zorgen moeten makkelijk een website kunnen vinden met een soortgelijke opzet...maar dan met het welzijn van het paard als belangrijkste factor, en niet het belang van "de sector".
Als niemand anders het doet, dan zal ik het voortouw wel nemen, maar ik heb daar wel hulp bij nodig. Er zijn altijd genoeg mensen hier op Bokt die de mond vol hebben over een hogere standaard van verzorging, huisvesting, 5 vrijheden, allerlei onderzoeken.... laten we dat nu eens kort en bondig, overzichtelijk bundelen voor de paardenliefhebber die nog niet beter weet dan dat een paard op stal normaal is, een wei alleen maar af en toe voor de leuk is maar niet iets dat echt nodig is, dat een paard leeft op brokken en hooi maar extra is...enz.
Iedereen die er altijd de mond van vol heeft: dit is jullie kans om er nu eens echt wat aan te proberen te DOEN om mensen te bereiken

(en anders moet je misschien maar stoppen met zeuren als je dit er al niet voor over hebt...

Nu staat er op allerlei websites wat, en is het een heel gezoek...daar hebben mensen die denken dat het allemaal wel okee is voor hun paard, natuurlijk helemaal geen zin in...die moeten hapklare lijstje voorgeschoteld krijgen

Dus laten we het nu eens proberen !!

Hoe zou zo’n website er uit moeten zien vinden jullie?

Mij lijkt het het beste om hem gewoon heel overzichtelijk, kort en krachtig te houden, een echte tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Dus echt puntenlijstjes, en deze dan goed onderbouwd a.d.h.v. wetenschappelijke onderzoeken e.d. want dat maakt meer indruk dan een stel "zwevers" die vanalles willen verbeteren

Dus een advies, de oorsprong van dat advies (wetenschappelijke of andere serieus te nemen onderbouwing) en dan eventueel
aanklikbaar meer informatie / diepgaandere informatie.
Ik denk zelf aan een home-page met een boodschap in de trant van:
Welkom op deze website (....)
We willen allemaal goed voor onze paarden zorgen. Maar goede verzorging...wat houdt dat nu eigenlijk in?
Paarden worden op hele uiteenlopende manieren gehouden. Iedere eigenaar kiest zelf hoe hij zijn paard
wil huisvesten, verzorgen en trainen. Maar...wat is er nu eigenlijk belangrijk voor het PAARD?
De “paardensector” heeft enkele richtlijnen opgesteld welke je hier (link) kunt vinden.
Deze richtlijnen geven echter maar zeer minimaal ruimte aan de behoeftes van het paard,
en zijn voornamelijk gunstig voor “de sector” (bedrijven die hun inkomsten uit paarden halen) zelf.
Dit is geheel begrijpelijk, er zal immers geld verdient moeten worden. Weiland neemt veel ruimte in,
op die plek kunnen ook stallen en bakken gebouwd worden en daar betalen veel paarden-eigenaren
liever voor dan voor een stuk weiland. Er worden te veel paarden op een te kleine oppervlakte gehouden
waardoor de dieren nauwelijks nog mogelijkheden voor vrije beweging hebben.
De behoeftes van “de sector” en de ruiters, verdringen de behoeftes van het paard en de richtlijnen
van “de sector” zijn opgesteld om dit goed te praten.
Er zijn echter ook onafhankelijke richtlijnen ontwikkeld *verhaal over de 5 vrijheden*
Kortom: zoiets maar dan wat beter uitgewerkt.
En dan verwijzend naar een menu op de website, met knoppen die aangeklikt kunnen worden naar de verschillende onderdelen,
zoals: huisvesting – voeding – training ...enz.
En wellicht dan ook een knop naar de verhalen van paardenhouders, waarin ik en jullie en iedereen zijn verhaal kan vertellen.
Hoe je in aanraking gekomen bent met paard, hoe je je visie ontwikkeld hebt (wat je allemaal fout hebt gedaan

je nu op dit moment je paarden houdt...hoe je paard daardoor veranderd is....en wat je daar aan nog wilt verbeteren.
Lijkt jullie dit wat?

Ik heb ècht erg weinig tijd om dit allemaal zelf uit te gaan werken en vind ook dat een dergelijke website zijn charme haalt uit
een samenwerking van gewone normale paardenliefhebbers die samen iets moois maken (i.p.v. 1 iemand die zijn mening door de strot probeert te duwen

Dus doe je bijdrage, schrijf een mooie welkomstboodschap, maak een mooie lijst voor een onderwerp zoals “huisvesting”,
maak een mooi hapklaar verhaal van de totstandkoming van de 5 vrijheden, een mooi overzicht van interessante links met een klein stukje tekst
waarmee je de link omschrijft.... kortom: lever teksten en dingen aan waarvan je vindt dat die er bij horen op een dergelijke website
en dan ga ik er mee aan de slag....maar wees a.u.b. zo lief om echt even de moeite te nemen om het netjes uit te werken zodat
ik niet alsnog dagen ermee bezig ben voordat het op de website kan, want ik kom al om in het werk