Wat vind jij een reële prijs voor deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Teteltee

Wat vind jij een reële prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:32

Omdat ik wellicht 3 stallen in volpension ga verhuren, ben ik even benieuwd wat jullie hiervoor een reële prijs zouden vinden. Ik heb zelf wel iets in gedachten natuurlijk, ook om uit te komen met de kosten die ik zelf maak, maar omdat ik de paarden altijd aan huis heb gehad heb ik niet zoveel zicht op de volpension-prijzen. Hier even de kenmerken:

- stal bevindt zich centraal gelegen op de Veluwe, te midden van alle bossen en heide met eindeloze ruiterroutes
- 3 grote (4 x 3), open stallen, geen tralies, wel hoge tussenwanden voor de veiligheid maar de paarden kunnen aan de voorkant dus fysiek contact maken
- dagelijks weidegang van 10 tot 5, in overleg met de eigenaren de paarden bij elkaar of op aparte stukjes, in de zomer bij goed weer eventueel langer en/of mogelijkheid tot 24/7 buiten
- ook in de winter weidegang i.v.m. hooggelegen en dus droog land, indien nodig hooi bijvoeren op het land
- keuze uit vlas, zaagsel of stro
- 's ochtends een flinke pluk hooi en brok voordat de paarden naar buiten gaan, begin van de avond nog een keer hooi en brok, eind van de avond voldoende hooi in een slowfeeder zodat de paarden heel de nacht wat te knabbelen hebben
- verlichte buitenbak, niet super groot maar wel 365 dagen per jaar te rijden, wordt wekelijks gesleept
- afsluitbare zadelkamer
- poetsplaats binnen en buiten, buiten met stromend water voor wassen/afspuiten
- paarden worden netjes aan het halster buiten en binnen gezet
- mogelijkheid tot dekens wisselen en andere specifieke verzorging (denk aan supplementen/vliegensprays/graasmaskers, alles afgestemd op de wensen van de eigenaar)
- iedere dag wordt de mest en natte plekken uit de stallen gehaald, 2 keer in de week ruim opgestrooid
- 5 minuten stappen over een zandweggetje naar het bos en de heide, over de schitterende ruiterroutes op de Veluwe hoef ik verder niets toe te lichten denk ik ;)
- de verzorging wordt iedere dag door dezelfde persoon gedaan, dus veel persoonlijk toezicht op en aandacht voor de paarden
- in overleg is veel mogelijk, omdat het maar 3 stallen betreft kan met veel specifieke wensen van de eigenaar rekening worden gehouden. Denk hierbij aan meer of minder hooi, langer of juist korter op het land, bij warm weer een vliegendeken en bij slecht weer een regendeken op, etc.)

Graag jullie kritische mening en opmerkingen :D

Sim

Re: Wat vind jij een reële prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:36

Je verzorgt dus ook het ruwvoer en hardvoer zelf? Of moet de klant dat zelf aanschaffen? Neem aan dat niet iedereen hardvoer wil voeren en dan wellicht verschillende merken als men het wel voert.

Zit alles er bij in denk ik aan 200 euro per maand.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:37

Ik denk dat je voor deze service wel wat kunt vragen! Ik ga toch eerder naar 275-300€. Toch vergeleken met de prijzen die men hier in Belgie durft vragen:-).
Laatst bijgewerkt door Debola_89 op 06-06-12 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:38

inesje15 schreef:
Ik denk dat je voor deze service wel wat kunt vragen! Ik ga toch eerder naar 275-300€

Voor minder geld heb ik hetzelfde plus een binnenbak. Vind dat aan de behoorlijk hoge kant inesje.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:39

_Sim_ schreef:
inesje15 schreef:
Ik denk dat je voor deze service wel wat kunt vragen! Ik ga toch eerder naar 275-300€

Voor minder geld heb ik hetzelfde plus een binnenbak. Vind dat aan de behoorlijk hoge kant inesje.

Ze vraagt wat ik er voor zou willen betalen. Hier waar ik woon zijn de goedkoopste 200€ en daar doe ik nog héél veel zelf.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:41

235

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:43

inesje15 schreef:
Ze vraagt wat ik er voor zou willen betalen. Hier waar ik woon zijn de goedkoopste 200€ en daar doe ik nog héél veel zelf.

Daar heb je gelijk in, maar omdat je niet weet hoe het hier in de buurt is met de aangeboden stallingen en faciliteiten is het bedrag wat jij noemt (ook al heb jij het er voor over) niet reeel.

jiperdepip

ik denk aan 200/225

skyline

250 :) ( in almere zou dit al gauw 300 + kosten )

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:44

Als dat de prijs is en het was hier in de buurt veranderde ik van dag op dag ;-) .

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:45

Dit klinkt helemaal perfect.
Ik zou wel 225 euro willen betalen exl brok. Die schaf ik liever zelf aan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:45

wat is een niet grote bak? is hierin wel dressuurmatig te rijden? indien dat het geval is, dan minimaal 200 euro.
(heb alleen geen idee wat de prijzen in de buurt van de veluwe zijn)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:46

Oeps ik ging uit van 20x40. Ik vind dat ook minimaal.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:47

Klinkt erg goed en de service is inderdaad erg netjes. Minpunt vind ik het gemis van een binnenbak. Is de buitenbak met erg nat weer of stevige vorst ook goed berijdbaar? Als dat zo is dan zou ik € 225 - € 250 netjes vinden, de service maakt nl veel goed. Als je de halve winter (of verregende zomer) moeten uitwijken naar een (binnen)bak elders omdat de bak niet goed te rijden is dan zou ik eerder denken aan € 175 - € 200.

Ik sta op een locatie in de buurt van de veluwe, volpension en binnen- en buitenbak maar wel minder service (geen dekens wisselen en geen extra aandacht bij medicatie/zalfjes etc) en ik betaal € 220.

De locatie en service die je biedt klinken in ieder geval super. Succes met je beslissing! :)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:48

Ik zou zeggen 275-300.. Maar dat is omdat ik in de stad woon (Rotterdam). Hier betaal je al gauw 200 euro voor alleen een buitenbak en paddock, geen weidegang, paarden worden niet buiten gezet en onderling voeren. En dan niet over kleine stallen met binnenbak en weidegang te spreken, richting 350 zit je dan al.

Vind het dus vrij lastig te zeggen, ik zou een beetje rondkijken wat er over het algemeen in de buurt wordt gevraagd en dan vergelijken met de facaliteiten.

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:49

250,- want je doet veel.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:50

@Femke_Harley, dat is bij ons hier ook zo, alleen is het op het platteland in Belgie ...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:55

inesje15 schreef:
@Femke_Harley, dat is bij ons hier ook zo, alleen is het op het platteland in Belgie ...

Ja, de verschillen zijn zo groot. Ik kijk weleens op marktplaats, dan zie ik idd stallen staan, 200euro en als je dan ziet wat voor faciliteiten, erg bizar! Haha, maar dat is nou eenmaal zo.. Kunnen er helaas niets aan veranderen, haha.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:57

Ik betaal 300 voor mijn paard voor zelfde service met binnen bak, 5 min. stappen naar de hei. Buiten bak is Z formaat en altijd berijdbaar. Regio Noord-Holland.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:04

Bodembedekking en ruwvoer zorg ik voor en zit dus bij de prijs in, is van zeer goede kwaliteit. Brok kan ik ook voor zorgen maar ik kan me voorstellen dat mensen daar liever zelf voor zorgen, dat zou ik in zo'n geval namelijk ook doen! Ik bedoelde in het overzichtje eigenlijk alleen dat de brok/muesli/wat dan ook door mij gevoerd wordt, maar goed om er even op geattendeerd te worden, dit moet natuurlijk wel duidelijk zijn in de advertentie!

Wat de service betreft: Mijn eigen paard staat er ook, dus als ik haar dekens wissel is het een kleine moeite om die van de 3 pensionpaarden ook even te doen. Daarnaast heb ik zelf op meerdere pensionstallen gewerkt en ik stoorde me altijd aan die paarden die bijvoorbeeld op een warme voorjaarsdag stonden te zweten onder een veel te warme deken. Nu zijn de meeste pensionstallen natuurlijk gewoon te groot om van zoveel paarden dekens te wisselen, maar als ik die mogelijkheid wel heb dan doe ik dat graag. Bovendien heb ik een eigen bedrijfje waarbij ik ook paarden bij mensen aan huis verzorg, dus als ik het daar ook doe, waarom dan niet bij mijn eigen stal :)

De bak zou ik even moeten meten, ik kan er in ieder geval prima in rijden. Hij is wel echt altijd te rijden, ook bij veel regen of vorst, omdat hij dus ook netjes bijgehouden (gesleept en bij droog weer gesproeid) wordt.

In ieder geval bedankt voor de vele reacties, ik heb stof tot nadenken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:06

Als de bodembedekking en ruwvoer er bij in zitten denk ik aan een bedrag van 235-250.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:17

Ik denk dat als je net begint je rustig moet beginnen qua prijs. Wat voor publiek wil je trekken? Mensen zijn misschien voorzichtig, omdat ze je nog niet kennen. Je laat toch je paard ergens achter en het gaat zelfs bij bekendere stallen verkeerd.
Een simpele stal begint hier met 175. Hoe meer je bied en oe beter het gaat, hoe meer je kunt vragen. Als je recreatieruiters zoekt, zou ik laag blijven. Mensen die wedstrijden rijden hebben ook de keus om voor 225 en meer ergens te gaan staan met binnenbak.
Het blijft moeilijk. Maak een rekensommetje en kijk wat er op af komt. Als je nu al begint met 225/250 en er komt niemand is het raar dat je darana zakt. Dan vragen mensen zich ook af hoe en waarom.

Bij een stal die veel adverteerd heb ik ook vraagtekens, maar als je nieuw begint is het logisch.

Wat ik ook belangrijk vind, woon je erbij? Of is het een apart stukje ergens? Als de paarden veel alleen zijn vind ik dat een stuk minder fijn.

Zet goede foto's neer van de stal, de bak en het pad naar het bos.

Zorg voor een beteje een richtlijn wat, wanneer en hoe je voert. Als mensen komen kijken willen ze dat weten vaak en als het steeds verandert of het gaat anders lopen mensen daar tegenaan. Dus wat op paier zetten voor jezelf en evt meegaand zijn als iemand het net even anders wil, zolang dat kan. Dat is weer lixe en willen mensen wel were voor betalen.

dekens wisselen zou ook veel meer moeten en is echt een goed idee van je!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:23

inesje15 schreef:
Ik denk dat je voor deze service wel wat kunt vragen! Ik ga toch eerder naar 275-300€. Toch vergeleken met de prijzen die men hier in Belgie durft vragen:-).

Er is wel geen binnenpiste......vind 200 ruim voldoende.....en ben ook Belg hoor !

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:23

Heb hier ook geen binnenpiste hoor, én de buitenbak ligt te zwaar in de zomer en nat de rest van het jaar ;-).

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:35

inesje15 schreef:
Heb hier ook geen binnenpiste hoor, én de buitenbak ligt te zwaar in de zomer en nat de rest van het jaar ;-).

wow...kom dan maar gauw naar de Kempen wonen....