Richtprijs voor pensionstalling met volgende faciliteiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katia_L

Richtprijs voor pensionstalling met volgende faciliteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:01

Hoi hoi, ik weet helaas niet 100% zeker of het hier goed staat maar ik zit met een belangrijke vraag.

Dit jaar openen wij onze privé-pensionstalling en zijn nieuwsgierig naar wat jullie allemaal nog
belangrijk vinden voor jullie paarden en welke vereisten er zeker zouden moeten zijn op een
pensionstalling. Gelegen te zoutleeuw, Limburg. (België)

Alsook wat jullie een normale vraagprijs vinden voor onze pensionstalling met volgende faciliteiten?

Wij bieden aan:
-Dagelijks gebruik van een gedraineerde buitenpiste
-Longeerpiste
-Dagelijkse weidegang
-'s Avonds op stal (3x3.5m 3.5x3.5m, 1 loopstal voor oa jaarlingen (10x4m) welke kunnen opgedeeld
worden in 2 ruime werpstallen van elk 5x4m) (Buitenstallen op termijn)
-Dagelijks stallen uitgemest
-Dagelijks meerdere keren per dag gevoederd
-Mogelijkheid tot het wassen van je paard
-Mogelijkheid tot opslag van eigen spullen zoals een zadel ed.
-Camerabewaking
-Ook in de winter dagelijks mogelijkheid om in de buitenlucht te
vertoeven op weide en paddock
-Mogelijkheid om de velden in te trekken (endurance, recreatie..)
-Stro als stalstrooisel, tegen kleine meerprijs houtkrullen
-Mogelijkheid tot het consumeren van een drankje of kleine snack als een wafel ed
-Mogelijkheid om te blijven slapen wanneer je merrie moet werpen
-Op termijn stapmolen
-Incl ontworming (4x/jaar)
-Mogelijkheid om eigen instructeur te nemen of een die door ons wordt voorgesteld
-Mogelijkheid om trailer te stallen is te bespreken
-Huur trailer is mogelijk mits tijdig besproken aangezien wij zelf ook met wedstrijdpaarden zitten

Het is ook wel niet de bedoeling dat het een manege wordt vol rondhollende kinderen. Hier zal
ook streng op worden toegezien.

Ik kijk uit naar de reacties!
Groetjes!! :)
Laatst bijgewerkt door Katia_L op 31-05-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Re: Richtprijs voor pensionstalling met volgende faciliteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:03

De mogelijkheden als een zadelkast, gebruik wasplaats e.d., zijn dat extra kosten? Dit is mij niet geheel duidelijk..

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:07

nine1987 schreef:
De mogelijkheden als een zadelkast, gebruik wasplaats e.d., zijn dat extra kosten? Dit is mij niet geheel duidelijk..

Nee dit zijn geen extra kosten. :) Had ik misschien wat duidelijker moeten plaatsen. ;)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:09

Ik vind het moeilijk om een richtprijs te geven, want dat is heel erg regioafhankelijk.
Wat me wel heel erg tegen zou staan is dat het incl hoefsmid is. Ik kies graag mijn eigen hoefsmid en laat hem komen wanneer ik het nodig vind. Ik vind het niets als ik gebonden ben aan één smid en vast gesteld aantal weken wanneer hij komt.

Verder vroeg ik me af of de paarden ook daadwerkelijk door jullie op de wei worden gezet/ binnen gehaald of dat je dat zelf zou moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:09

Incl hoefsmid? Zit dit bij de prijs in of is dit optioneel? Ik zou liever mijn eigen smid laten komen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:12

Hoefsmid en dierenarts inclusief zou ik als pensionklant niet blij van worden, daar wil ik graag een vrije keus in hebben. Dingen die op termijn misschien gerealiseerd gaan worden blijven buiten beschouwing, immers je gaat niet betalen voor wat er nog niet is. Sowieso lastig een prijs te bepalen als je niet bij jullie in de regio bekend bent (zoals ik dus :)). Misschien handiger om eens wat prijzen op te vragen van pensionstallingen in de buurt en daar je prijs naar te bepalen.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:12

Lieke schreef:
Ik vind het moeilijk om een richtprijs te geven, want dat is heel erg regioafhankelijk.
Wat me wel heel erg tegen zou staan is dat het incl hoefsmid is. Ik kies graag mijn eigen hoefsmid en laat hem komen wanneer ik het nodig vind. Ik vind het niets als ik gebonden ben aan één smid en vast gesteld aantal weken wanneer hij komt.

Verder vroeg ik me af of de paarden ook daadwerkelijk door jullie op de wei worden gezet/ binnen gehaald of dat je dat zelf zou moeten doen.

Ok. Dan zouden we dat puntje gewoon laten vallen. :) Had gewoon gedacht dat het misschien handiger zou zijn. :) De
paarden staan op ons eigen domein achter het huis en er is altijd iemand aanwezig. Het zou geen probleem zijn als
wij ze op en af de weide halen maar geen probleem als de eigenaar dit liever niet heeft.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:12

incl hoefsmid? Ik zou dat zelf als een belemmering zien en niet als een voordeel :o Ik heb mijn eigen smid en ik wil zelf bepalen wanneer mijn paard naar de smid moet (en dat is in mijn geval niet om de 8 weken)

Hoe lang komen de paarden buiten (in de zomer en in de winter) en wat krijgen ze te eten en op welke tijden?

Dat is wel belangrijk om te weten voordat je een prijs kan noemen, daarnaast heb ik geen idee wat normale prijzen in belgie zijn.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:14

hmm bij ons ligt die prijs als ik zonder hoefsmid en ontwormen reken voor die faciliteiten rond de 250 euro hier in de buurt maar het verschilt heel erg per provincie in en rond enschede zit je dan al rond de 300- 350

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:21

PercyLeen schreef:
incl hoefsmid? Ik zou dat zelf als een belemmering zien en niet als een voordeel :o Ik heb mijn eigen smid en ik wil zelf bepalen wanneer mijn paard naar de smid moet (en dat is in mijn geval niet om de 8 weken)

Hoe lang komen de paarden buiten (in de zomer en in de winter) en wat krijgen ze te eten en op welke tijden?

Dat is wel belangrijk om te weten voordat je een prijs kan noemen, daarnaast heb ik geen idee wat normale prijzen in belgie zijn.

Ik zal even dat van incl hoefsmid verwijderen. Dat gaan we dus al sowieso laten vallen! ;)
In de zomer staan ze van ongeveer 09 uur tot 20 uur op de weide. In de winter minstens
6 uur en indien het weer het toelaat langer.

De voederhoeveelheden, wat en om wat uur is in overleg met de eigenaar. Standaard doen wij hier
's morgens voor het uitzetten wat krachtvoer en hooi. Op de weide/paddock iets na de middag hooi, na binnenkomen
hooi en voor wij in ons bed kruipen (rond 23uur) nog hooi. Krachtvoer hangt af van het paard en deze zijn prestaties,
het spreekt voor zich dat een sportpaard meer voer zal nodig hebben dan een paard dat 1x per week op wandel gaat.
Maar het voer gaat vooral dus in overleg met de eigenaar want ikzelf ben er ook erg pietje precies in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:23

ik vind 250 veel hoor, zonder binnenbakken.

Ik zou zeggen 180-200!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:27

Wat betreft hoefsmid sluit ik me aan bij de andere reacties - maar dat heb je al opgepikt. Wel vraag ik me af wat je bedoeld met "mogelijkheid om voor DA een vast jaarlijks bedrag in te stellen"? Mijn dierenartsrekening vorig jaar was 2000 euro - ik kan me niet voorstellen dat stalgenoten bereid zouden zijn daaraan mee te betalen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:31

Je kan het beste alle stallen in de buurt afbellen en de pensionprijs vragen.
( net doen of je stalling zoekt)
Maak een lijstje met wat je wil weten net als je hebt gedaan in je o.p.
Dan heb je een idee wat je moet vragen om niet onder of boven de prijs te zitten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:31

Als de stapmolen er is, komt er dan een stapmolenkaart (dus zelf betalen)? Moet je je paard er zelf in zetten of wordt dat gedaan? Zit dat bij de prijs?

Ik denk dat de prijs die je kan vragen rond de 200-250 zit.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 31-05-12 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:32

hier zal je voor'een stal met deze faceliteiten rond de €220 a €250 betalen, al ser een binnenbak zou zijn betaal je hier rond de €300 a €330

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:33

Als je buitenpiste zo goed als altijd berijdbaar is en deze is verlicht, dan denk ik dat je wel gemakkelijk €200 per maand kan vragen, 't is deels ook wel afhankelijk van hoeveel andere pensionstallen er nog in je buurt zitten en wat deze aanbieden? Ik zou zeker eerst even in je regio rondkijken en aan de hand daarvan je prijs bepalen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:40

Hoelang blijven ze buiten? van 9 tot 16 of van 7 tot 22?(bijvoorbeeld) dat maakt nogal een verschil?
Verder ligt het aan de regio natuurlijk maar in mijn regio zou daar wel 250,- per maand voor gevraagd kunnen worden(tussen de 225,- en 250,-)
Hoeveel stallen komen er precies?

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:48

voor je aanbod mag je wel rond de €280,- rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:51

:oo

Dan sta ik errug goedkoop geloof ik :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:52

in mijn omgeving is 280-350 euro geen rariteit voor een volpension, maar dan wel meestal met binnenpiste, hoewel ook niet allemaal, maar wel een goed gedraineerde en verlichte buitenpiste.

ontworming zou ik ook uit de stalprijs schrappen, tenslotte ontworm je niet maandelijks en niet elk paard kan tegen elke actieve stof, je kan beter aanbieden, om collectief aan te kopen. Ikzelf sla namelijk graag een ontworming over om de lever van mijn paard te sparen, maar dit gebeurt is samenspraak met de DA na bloed of mestonderzoek.

qua krachtvoer: ik vind het persoonlijk "eerlijker" dat de handeling van het voeren in de prijs zit, maar wat de paarden juist krijgen niet. De eigenaar is zelf verantwoordelijk om dit tijdig aan te vullen. Want zoals je zelf zegt, het ene paard is het andere niet er zijn er die met 1kg/dag goedkope onderhoudsbrok toekomen en er zijn er die 3-4 kilo dure sportmuesli verorberen.

Dus zonder krachtvoer en binnenbak, mag je denk ik wel 250-275 euro vragen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:56

200-240€ , zonder hoefsmid en VA bijgerekend.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:58

uhm ja, hoefsmid en VA inclusief vind ik ook geen goed plan. Ik heb bv een merrie die elke 5 weken naar de smid moet

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:00

Ik betaal voor ongeveer dezelfde faciliteiten 230 e per maand. Maar heb wel binnen en buitenbak.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:07

Maar een hoefsmid is wel handig, bijv. dat die 1 x per week komt en dat de eigenaren zelf op t bord zet als je paard gedaan moet worden, dan moet het wel een goede hoefsmid zijn.

Je bepaald dus zelf hoe vaak en of hoe weinig je paard door een hoefsmid gedaan wordt.

Bij moeilijke gevallen of hoefziekten, natuurlijk een hoefsmid naar eigen keuze.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:09

Bij ons komt de hoefsmid inderdaad ook 1x per week en kan je zelf doorgeven wanneer je je paard wil laten doen en hoe. Dat is erg handig.