Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimM1705

Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 00:13

(ik hoop dat ik 'm goed plaats)

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie je paardje combineren met werk en gezin!

Ik ben zelf 23 jaar en zit eraan te denken een Haflinger te kopen.
Ik wil dat heel bewust doen, en goed over nadenken.
Ik wil een maatje voor het leven en niet voor even...

Daarom deze vraag omdat ik nog jong ben en een grote kinderwens heb.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit combineren....
Het lijkt mij namelijk best een opgave!!!

Ik ben benieuwd _/-\o_

Batlow

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:17

Waar je over na moet denken is dat je áltijd vaste kosten per maand zal hebben en het zal moeten missen. Woon je al op jezelf? Dure leuke hobby... Maar die vaste kosten p maand, dat is iets wat zal blijven dus je moet op lange termijn denken. En tijd natuurlijk, als je kinderen gaan krijgen zal tijd voor je paard een heel stuk minder worden..

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 00:19

Ja ik woon op mezelf.

Ik wil een bewuste keuze maken ja. Goed over na denken en geen impulsieve keuzes maken...
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar ervaringen van andere!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:28

KimM1705 schreef:
Ja ik woon op mezelf.

Ik wil een bewuste keuze maken ja. Goed over na denken en geen impulsieve keuzes maken...
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar ervaringen van andere!

Ik ben zelf 18 en betaal mijn pony (grotendeels) zelf. Ik weet ook dat ik straks krap zal komen te zitten, maar ik werk erg graag voor en met school lukt het. Verder weet ik niet hoe het is met een gezin, maar ik heb mijn pony van iemand die zwanger was, en dus pony weg deed omdat er geen tijd meer was. Daar moet je echt op passen! Hoe ouder ze worden, hoe drukker het wordt zo ging het bij haar. (begon mijn pony te verzorgen toen ze zwanger was, na 4,5 jaar van mij en ken hem nu 6 jaar) in 4,5 jaar is het haar niet gelukt om meer te doen met hem. Tijd was er gewoon echt niet...

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 00:36

Dankje.

Qua financiën gaat het me lukken hoor..
Ik zit inderdaad meer met het idee als je straks 1 of 2 kleintjes hebt lopen.
Vooral omdat ik mij er weinig bij voor kan stellen hoeveel tijd alle sin beslag neemt en hoe/of dat te combineren is!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:39

KimM1705 schreef:
Dankje.

Qua financiën gaat het me lukken hoor..
Ik zit inderdaad meer met het idee als je straks 1 of 2 kleintjes hebt lopen.
Vooral omdat ik mij er weinig bij voor kan stellen hoeveel tijd alle sin beslag neemt en hoe/of dat te combineren is!

Ja is ontzettend lastig te combineren. Ze nam haar kind wel is mee, maar ze kan gewoon niet rijden omdat ze dat kind niet zomaar ergens kan laten staan en haar man werkte gewoon... Heel lastig dus en zelf moest ze dan ook nog het huishouden doen. Klinkt heel bot, maar als je een paard heb en je krijgt kinderen zullen die denk ik het (geheid) voor je verpesten.. Want tijd voor je paard is er bijna niet! Tenzij het aan huis staat, dat is dan weer een ander verhaal! :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:29

Toen mijn kinderen klein waren heb ik mijn paard verkocht. Het is echt heel lastig combineren. Je moet dan een bijrijder zoeken en dat valt niet mee, als er wat is moet je toch zelf er achteraan. Denk ook aan de hoefsmid en dierenarts, lastig om dan een klein kindje mee te nemen.
Toen de jongste naar school ging heb ik weer een paard gekocht. Financieel ook handiger :D toen was ik van de kosten van kinderopvang af.
Nu zijn ze groot en is het combineren niet moeilijk meer. Sterker nog..mijn dochter is ook aangestoken met het paardenvirus, dus die gaat meestal mee!

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:43

Ik ben pas bevallen En moet zeggen dat ik hetballemaal wel mee vind vallen. Mijn vriend en ik hebben allebei onregelmatige diensten en dat is goed te combineren. Wel vond ik het lastig in de periode dat ik op het eind liep en net bevallen was. Een vriendin deed wel alles oor me met me paard maar toch....ik er toen wel bewust voor gekozen om een wat ouder paard te kopen en ook 1 die je makkelijk een tijdje kan stil zetten als het zou moeten, maar dat je daarna wel enigszins weer normaal ermeemweg kan rijden.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:10

Ik werk 4 dagen, heb twee kids (3,5 jaar en 8 maanden), een hond, een eigen huis en een vent die niks met paarden heeft :D Als je graag ALTIJD bezig bent is het goed te doen :P Ik hoef zelf maar 4 dagen naar mijn paard en heb twee hele fijne en betrouwbare bijrijdsters en een man die het (niet altijd zonder mopperen) geen probleem vindt om 's avonds bij de kinderen te zijn. Mijn leven is heel erg gepland, vanaf het moment dat ik opsta, tot het moment dat ik naar bed ga, anders red ik het niet om alles te kunnen doen wat ik wil.

Waar je op dat moment rekening mee moet houden:
- een stal waar ze veel buiten komen en het dus niet erg is als je een keer niet kunt.
- een stal dicht bij huis.
- een fijne bijrijder.
- realiseer je dat het wat lastiger zal zijn op hoog niveau te rijden omdat je het paard niet alleen rijdt.
- je zult je paard los moeten willen laten, er zijn immers anderen mee bezig als je er niet bij bent.
- zonder de steun van je partner red je het niet: niet perse omdat hij moet helpen, maar wel omdat hij thuis moet zijn bij de kids als jij naar je paard wilt.
- financieel kan het moeilijk zijn, kids kosten toch best wat geld :P En een paard niet minder 8-) .
- je gezin gaat voor, het uren met je paard bezig zijn zoals het 'vroeguh' was, dat is er niet meer bij.
- je kids willen mee als jij even lekker wilt rijden: dilemma.
- het leven van je gezin is gepland om het paard, als ik les heb met mijn paard, de paarden op de wei moet zetten, als de hoefsmid komt: het staat niet alleen in mijn agenda, maar ook in die van mijn vriend.
- en dan vergeet ik vast nog wel iets :D

Maar mijn oudste gaat nu alweer graag mee naar stal, rijden vindt hij niet zo leuk, maar wel om lekker te helpen en te rommelen :) En dat is dan weer dubbel genieten <3

En zo fijn kan het zijn met je gezin,
Afbeelding

en bijrijdsters tijdens een weekendje weg met z'n allen (inclusief hun en mijn partners),
Afbeelding

Het is echt niet onmogelijk, soms wel moeilijk, maar meestal erg genieten :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:19

Plannen en je huis niet op ieder moment van de dag pico bello. Daarbij kun je je paard indien je een drukke periode hebt (of zelf niet kunt rijden) op een stalling zetten waarbij je paard toch de noodzakelijke dagelijkse verzorging krijgt. Eventueel een bijrijder voor de beweging.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:35

Ik heb het ook geprobeerd maar helaas is het hier niet gelukt. Toen de kleine geboren was kon ik het na een poosje niet meer opbrengen, zowel tijd als financieel niet. Theoretisch ging het wel,maar de praktijk wees later toch anders uit en we hadden ook een tegenvaller kwa de job (dus inkomsten) en een kleine die regelmatig niet lekker was dus ik niet naar stal kon.
Ik heb hem dus moeten verkopen.

Ik denk als de kleine weer naar school gaat, dat ik dan een bijrijdpaard ga zoeken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:01

Ik zat met hetzelfde, heb bewust wel een jaar geleden een paard gekocht, maar geen piepjonkie (hij was 8 jaar). Ik heb nu alle tijd om een ritme in te bouwen qua tijd en qua financien, ik sta op een volpension dus hoef mijn paard alleen te trainen (enten, smid, ontwormen, tandarts word allemaal gedaan) als ik wil.
Wanneer wij kinder mogen krijgen zal er weer een nieuw ritme moeten worden gezocht, doordat wij beide regelmatig werken, kan ik prima 's avonds even weg. Uiteraard zal ik dan niet meer zo fanatiek als nu kunnen trainen (6 dagen in de week).
WIj hebben er bewust voor gekozen om nu een volwassen paard te kopen, omdat we nu alle vrijheid nog hebben. Daarnaast leef je van dag tot dag, wie zegt dat je kinderen kán krijgen? Voor hetzelfde geldt gebeurd je wat waardoor je ziek wordt o.i.d. en is de mogelijkheid er helemaal niet meer, ik had dit dan absoluut niet willen missen.
Ik ben van mening dat je niet weet hoe het in de toekomst gaat, probeer er nu alvast zo goed mogelijk op in te spelen, maar geniet ook van de vrijheid en mogelijkheden die er nu nog zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:19

Met kleine kinderen is het toch wat lastiger te combineren, zeker als je daarbij ook nog werkt.
Ondertussen zitten mijn beide kinderen op school en werkte ik onder schooltijden. Maar het was zo'n gevlieg iedere dag. Kinderen naar school brengen, werken, weer uit school halen, naar sport brengen, eten maken, naar eigen paardje. De ene keer gingen ze mee en de andere keer bleven ze thuis. M'n lijf kon dit slecht aan, mede doordat ik ook een rug probleem heb.
Sinds een jaar werk ik voor m'n eigen en kan ik me eigen tijden indelen.
En dit is voor mij de oplossing. M'n paadje doe ik als de kinderen op school zitten, en dan meestal 'smorgens. De rest van de dag werk ik dan vanuit huis.
Het nadeel is wel dat je ook vaak 'savonds nog aan het werk ben als de kinderen op bed liggen.

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:57

Bedankt voor de waardevolle reacties!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:20

Vooral veel plannen, en een paard nemen die het geen probleem vind om eens een dagje, of een paar daagjes niet te werken :D

ikzelf heb twee paarden, elk op een andere locatie.
ik woon een 15 km van mijn werk af, en gelukkig staan mijn paarden tussen mijn huis en mijn werk (kleine ommetoer) en wonen mijn ouders ook tussenin :D
oudste paard staat op een stal waar alles voor mij gedaan wordt, jongste paard staat op een stal waar ik alles zelf moet doen (voeren,mesten, water brengen, etc)

over het algemeen ziet mijn weekschema er als volgt uit
Maandag:
-wat langer slapen
-oudste paard gaan rijden
-jongste paard gaan verzorgen en ev eens wandelen/longeren oid
-naar mijn ouders de honden gaan uitlaten en gaan eten
-werken van 13-19
-thuiskomen en huishouden doen
Dinsdag: vrije dag
-uitslapen
-oudste paard gaan rijden
-jongste paard groot onderhoud (stallen grondig, spelen met paard, eens grondig poetsen)
-gaan wandelen met de honden van men ouders
-boodschappen doen
-huishouden doen

Woensdag,donderdag en vrijdag:
-opstaan om 8 u
-jongste paard gaan doen
-werken van 9.30-19
-in de zomer soms naar oudste paard
-huishouden
Zaterdag
de ene week:
-opstaan om 8 u
-jongste paard gaan doen
-werken van 9.30-19
-weggaan/afspreken met vrienden
de andere week vrij
-uitslapen
-jongste paard gaan doen,
-oudste paard rijden
-sociale verplichtingen/huishouden/weg met vriend
Zondag:
-uitslapen
-jongste paard gaan doen,
-oudste paard rijden
-sociale verplichtingen/huishouden/weg met vriend

Dit enkel als er niks tussenkomt van officiele dingen/extra dagen werken/hoefsmeden/etc

Feit is, mijn jongste paard MOET ELKE DAG, ongeacht wat ik doe, of wanneer
in de zomer als ze op het grasland staan kan ik eens een dag overslaan, maar er is eigenlijk amper toezicht, dus meestal ga ik iedere dag om de waterbak oa te controleren
als het financieel haalbaar is zet ik volgend jaar die kleine bij mijn oudste op dezelfde stal, die helaas een stuk duurder is, maar mij wel meer tijd zal geven om aandacht te geven aan mijn paarden ipv aandacht aan de stal ...

edit: thuis heb ik dan nog een kat + hamster + een kitten op komst + een vriend die veel aandacht wil.
dus de dagen zijn behoorlijk gevuld

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:24

Ik heb zelf 3 kinderen, ze zijn 3-4-8 wij hebben een fjordje en tinker veulen de veulen staat in friesland komen we niet zo heel vaak 1x per maand maar ja zo kan de veulen lekker veulen zijn:-)
de kinderen gaan altijd mee naar de fjord vinden ze helemaal geweldig. paps vind het ook leuk dus die gaat ook mee. Die let dan op de kids als ik op de fjord zit. en voor de rest helpen ze mooi mee:-) wat ze leuk vinden. Ik vind ook dat het altijd wel te "combineren is" als je man/ vriend het niet erg vind een paar uurtjes per dag voor de kids te zorgen.De mijne vind dat helemaal niet erg gelukkig, ik zorg overdag voor de kids als ze uit school komen etc. dan zorg ik dat de kinderen tegen 5 uur gegeten hebben mijn man komt om 5 uur thuis( ik geen rijbewijs) hij kleed zich om wij springen in de auto gaan naar het paard. en zijn daar 2/3 uurtjes dan naar huis kids in de douche( owja je moet wel van zwartzand kindjes houden :+ ) En dan gaan ze op bed, nemen we ze een dag niet mee omdat ze bij een tante zijn ofzo zijn ze gepikeerd! Maar voor ons werkt dit perfect gelukkig:-) geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze te verkopen omdat we geen tijd hebben, dan maken we tijd:P

Groetjes Froukje
Edit: thuis heb ik 3 konijnen 2 valkparkieten 3 katten 1 puppy
Die ook aandacht willen he:-)
Laatst bijgewerkt door OnlyFroukje op 29-05-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:27

Oef hoe doen we dat, regelen regelen en nog eens regelen :-)

Ik werk full time, ben alleenstaande moeder en heb een eigen paard.

Dus het is werken, kind ophalen bij oppas of opvang, door naar huis, eten koken, spelen met mn kindje, kind in bad en in bed. En daarna door naar stal. Mijn zusje past op! Ik heb bewust gekozen alles zelf te doen en wil mn zoontje ook zelf in bed leggen. Met als gevolgt dat ik tegen 18.30 naar stal ga en altijd laat ( 22.00 uur ) thuis kom.

En in t weekend vind mn zoontje het leuk om mee te gaan, hij gaat lekker voetballen of op het erf spelen en ik kan het paard doen.

Het is loodzwaar soms, maar ook erg leuK!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:33

Duhelo schreef:
edit: thuis heb ik dan nog een kat + hamster + een kitten op komst + een vriend die veel aandacht wil.
dus de dagen zijn behoorlijk gevuld

Ik mis de kinderen :+

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:33

Ik heb een dochter van bijna 4 en sinds een maand of 2 een eigen paard. Mijn man heeft niks met paarden, maar ook niks tegen paarden ;)

Het paard staat volpension en ben er om de dag ongeveer te vinden ( staat 20 minuten van ons huis af met de auto)

Soms gaat mijn dochtertje mee, maar meestal niet.
Ik werk 32 uur per week en plan het zo dat ik 2 dagen direct na mijn werk ga, dan heb ik les en is mijn dochtertje eten bij 1 van de omas en haalt mijn man haar op op brengen ze haar thuis. en 1 dag direct na mijn werk om buiten te rijden, dan kan ik daarna mijn dochtertje ophalen op het kdv buiten dat ga ik in het weekend nog 1 a 2 x. Gaat prima hoor. Mijn huis is evengoed op orde en ik heb genoeg tijd over voor andere dingen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:37

Ik kan niet meepraten over het hebben van een gezin, maar wel over het hebben van een paard + een veranderende levenssituatie.

Toen ik m'n pony kocht studeerde ik nog, woonde ik samen in een goedkoop huurhuis en had ik tijd en geld over. Door relatiebreuk moest ik ineens m'n huisje in m'n eentje betalen en werd m'n levensonderhoud een stuk duurder. Omdat toen ook dreigde dat stufi voor mij zou stoppen (langstudeerder) heb ik gekozen om fulltime te gaan werken en m'n studie te laten voor wat het was (ik was sowieso niet heel gemotiveerd en vond het niet zo leuk).

2jr later ben ik met een nieuwe partner weer gaan samenwonen en daardoor naar A'dam verhuisd, op de rand van het centrum/westerpark/jordaan. Geen parkeervergunning en 10km naar de dichstbijzijnde stal. Dat werd elke dag stuntelen met auto buiten de ring parkeren, daar naartoe fietsen, plannen en puzzelen etc. Inmiddels heb ik een fijne oplossing en staat m'n pony in een hit-actief waardoor ik niet elke dag de verplichting heb om te gaan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het altijd kan, afhankelijk van welke keuze's je maakt. Ik had in de eerste situatie natuurlijk kunnen denken, das pech, pony weg, studie belangrijker, en in de tweede situatie, wat een gedoe, dan maar die pony weg, dan ben ik van het gemuts af, maar ik heb zoveel plezier van m'n pony, heb er zo verschrikkelijk veel van geleerd, en dan niet alleen letterlijk met rijden zelf maar ook alles er om heen, verantwoordelijkheden etc. Ik zou het voor geen goud willen missen.

Daarbij heeft mijn moeder altijd de droom gehad om een eigen paard te hebben. Ze heeft het door 'verstandige' keuzes altijd uitgesteld (eerst studie, dan goede baan, dan kinderen), nu is ze 56 en artrose in d'r handen en knieen waardoor ze niet meer kan paardrijden. Ze heeft spijt dat ze destijds geen andere keuzes heeft gemaakt, zeker nu ze ziet hoeveel plezier ik heb.

Er is altijd wel een reden te bedenken waarom het niet zou kunnen (werk, geld, kinderen, relatie etc etc etc) maar als je het echt heel graag wil en je elke dag realiseert hoeveel geluk je eruit haalt dan kan het altijd. :)

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:37

Hier ook een Mama met paarden, Ik heb 2 kinderen één van nu bijna 3 en één van 10 jaar. Kinderen en paarden zijn een lastige combi, maar niet een onmogelijke :P Wat je kunt doen met je paard hangt geheel van de situatie op stal af. Ik sta op een pensionstalling waar enkel gevoerd wordt, de rest moet je zelf doen denk aan buiten zetten, binnen halen, uitmesten, enz. Wij hebben een hecht clubje op stal en meerdere van de paardeigenaren hebben kinderen bij ons op stal. Mijn kleintje is de jongste bij ons op stal met hem erbij kan ik niet of enkel eventjes rijden. Maar longeren of grondwerken kan ik wel prima met hem erbij. Ik zet mijn kleintje dan eventjes in de kinderwagen met een pakje drinken en wat lekkers zodat hij mee kan kijken en ik paardje even aan het werk kan zetten. Rijden doe ik meestal in de avond als kinderen op bed liggen of als er iemand op stal is die ik mijn kleintje kan toevertrouwen. Voor de rest rommeld mijn kleintje lekker mee met mama en hobbelt wat rond op de shet ( met mama er naast uiteraad) *Het belangrijkste is dat het paard kindvriendelijk is. *Alles dat je doet duurt twee keer zolang. *Intensief omdat je ten alletijden je kinderen in de gaten moet houden. Maar onmogelijk is het niet ! En bovendien mijn kleintje gaat na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal heb ik een paar uurtjes mijn handen vrij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:13

Ik ben nu vooral thuis en de paarden staan ook aan huis dus is het veel makkelijker te regelen allemaal.
Toen ik nog werkte en paard(en) op pension had ging ik in de avonduren als papa op kon passen tenzij ik vrij had, kind voeden en in de maxi cosy in de kantine laten slapen terwijl ik ging poetsen en rijden en gelijk erna was het weer tijd voor de volgende voeding. Met een baby is dat nog vrij makkelijk, eens ze gaan lopen ben je afhankelijk van slaapjes dus dan zou je al een reisbedje mee moeten nemen en moeten hopen op een makkelijk slapend kind. Eerlijk is eerlijk, het is ook echt lang niet altijd tof om gelijk na het avondeten en moe van je werk naar stal te gaan en je familiemomenten zijn dus beperkt tot het weekend (en dan ging ik ook nog veel op wedstrijd :D ) Als ik het vanaf 0 zou moeten doen weet ik eigenlijk niet of ik een paard zou kopen net voor er kinderen kwamen, ze zijn maar zo ontzettend kort echt klein! :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:33

Ik heb nog geen gezin maar mijn paard met werk combineren is soms al lastig.. (ben 22)
Ik werk elke dag van half 9 tot 6, en daarna dus eten omkleden en naar
de manege. Best pittig 5 doordeweekse dagen en in het weekeind natuurlijk
ook nog heen. Daarbij doe ik nu een 2-jarige cursus extra erbij. Plus vriendinnen,
uitgaan enzo werd het me allemaal best veel.

Dus ik heb nu een ontzettend lief meisje die 2 doordeweekse dagen heen gaat
en rijdt/verzorgd. Scheelt me echt veel :j

Moet trouwens niet aan denken hoe ik dat ga doen als ik wel ooit een relatie krijg,
ga samenwonen en/of kinderen krijgen (is nu echt toekomst muziek hoor,
ben heel erg happy single :D )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:16

Ik werk ook 40 uur, van half 8 tot 16 uur met 2 katten en een groot huis schoon te houden, ik ga ook 6 dagen in de week gelijk vanuit werk naar stal.
Ik denk dat Nelleke het 't beste voor mij omschrijft. Kijken naar wat je nu hebt, je kan immers niet in de toekomst kijken en willen dat je het anders had gedaan.
Zelf zou ik niet voor een bijrijder kiezen, het is mijn keuze geweest om een paard te nemen, ik vind het mijn verantwoordelijkheid om hem te trainen. Daarnaast wil ik ook niemand anders op mn paard :)
Het enige dat ik zwaar vind is om soms even de motivatie te vinden als ik moe ben, maar eenmaal op stal is het voor mij echt ontspanning. Ook midden in een verhuizing was 't heerlijk om op stal te komen en ff samen te gaan wandelen, even ademen door alle drukte heen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:37

Ik heb ook een paard, 2 kinderen van 4 en 1,5. Ben zelf ook nog jong 24 en ik ga nog naar school.
Het is wel te doen, maar vraagt veel energie. Ik wou dus daarom ook mij paard verkopen, want elke dag naar je paard je huishouden je kinderen en je man tevreden houden is best intensief.
Uiteindelijk kon ik mijn paardje toch echt niet verkopen, dus ben ik gaan zoeken naar een andere stal.
Daar word alles voor je gedaan, buiten binnen gezet, stal word gemest word gevoerd. Dus als ik een paar dagen niet kan is het geen ramp. En dan heb ik er ook een bijrijdster bij, die haar zo nu en dan ook lekker gaat rijden.
Het is te doen, maar dan wel met een fijne stal die begrip heeft voor je situatie en je moet inderdaad heel veel plannen.
En ik ben blij dat ik haar toch niet heb verkocht, ze is ook mijn kindje en als ik daar b is het een heerlijke ontspanning voor me!