Een flink aantal jaren heb ik altijd in een weiland gereden, maar aangezien de hoefslag er steeds dieper in werd gereden heb ik vorig jaar gekeken wat ik kon doen. Een dure bodem erin zag ik niet zo zitten, omdat het voor mij puur echt hobbymatig is. Een loonwerker raadde me aan, om met een kraan het zwarte zand eraf te halen. Totdat het gele zand zichbaar was en dit gedeelte eraf halen, dan het zwarte zand er weer terug op en dan het gele zand.
Ik wist wel, dat het in het begin erg zwaar zou zijn. Maar we hebben het al een keer helemaal onder water laten lopen, zodat het goed zou gaan zakken. Ook hebben we het met een trilplaat helemaal aangetrild. Als ik dan weer heb gereden, zitten er weer hele diepe sporen in. Dit heeft als resultaat, dat mijn pony een gruwelijke hekel eraan heeft om er doorheen te lopen. En ik zit nu eigenlijk met een bak, waar ik nog niet in kan rijden.
Nu raadde mijn dierenarts aan, om hierop houtsnippers te storten. Dit zou wel na een aantal jaren gaan verrotten, maar dat vind ik niet het ergste. Maar nu was mijn vraag, hebben meer mensen dit op deze manier gedaan??? En is het erg prijzig? Ik wil graag iets aan dit probleem doen, maar ben bang dat ik dalijk weer van alles heb gedaan en het nog niet goed is

Wie o wie heeft er advies? Of misschien ervaring, dat het een goede oplossing is