Graag jullie mening!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Edebussy

Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 18:59

Ik heb zelf een 19 jarige arabier met zomereczeem, dit heeft hij altijd al gehad en naast zijn eczeemdeken (waar ik bij zweer) heb ik vele middelen geprobeerd om hem helemaal jeukvrij te krijgen. (van dieet tot smeersels en supplementen)

Nu ben ik best creatief en heb ik een eigen natuurlijk middeltje gemaakt wat me veruit de beste resultaten geeft, zelfs een stalgenoot met schurft is compleet genezen hierdoor.
Er komt niets chemisch aan te pas (houd niet zo van al die chemische middeltjes) en werkt op diverse gebieden:
- Kalmerend voor de huid
- Vliegwerend
- Mijt werend
- Anti-bacterieel
- Ontsmettend
- Schimmelwerend
- Voedend voor huid en haar

Nu leek het me leuk dit middel op de markt te brengen voor een kleine prijs van 10 euro per 300ml. (dit kost het me ongeveer om het te maken)
Verbruik ligt bij zeer ernstige gevallen op ongeveer 2 weken per 300ml. (dit word uiteraard minder naarmate de klachten milder worden.)

Het is naast (zomer) eczeem tevens goed te gebruiken op alle plaatsen waar de huid extra verzorging nodig heeft, mits het paard niet met de behandelde plek in de volle zon staat (het is een olie-achtig goedje wat zonnebrand kan veroorzaken op gevoelige huid).
Tot dusver geen contra-indicaties als allergische reacties.

Ik wil graag van jullie (paardenliefhebbers, verzorgers, eigenaren) weten of hier interesse voor is en wat jullie mening hierover is.

Alvast bedankt!

aslo

Re: Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:07

Ik zou mss interesse hebben als ik weet wat er in zit. En anders wordt er niet gesmeerd ;)

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:08

haha dat begrijp ik, basis is amandelolie (wat veel in babyolie word gebruikt) met verschillende etherische olien erin (o.a. tea tree)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:11

Ik zou eerst nog even kijken of je het op andere paarden kan 'testen' behalve jou eigen en die van je stalgenoot. Op die manier verspreid je ook een goede naam als het werkt. en iets boven de productieprijs gaan zitten, dan is het voor jou ook de moeite waard :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:15

Misschien een idee om te beginnen met testertjes te maken en die uit te delen of bij een paardenwinkel vragen of je ze daar mag neerleggen. En dan bv een klein bedrag voor vragen?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:18

Edebussy schreef:
haha dat begrijp ik, basis is amandelolie (wat veel in babyolie word gebruikt) met verschillende etherische olien erin (o.a. tea tree)

En waarom verbaasd me dit nou helemaal niet. 2 ingrediënten die ik sowieso regelmatig gebruik, mn de teatree ;)

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:22

Bedankt voor de goede tips!
- Op dit moment ben ik met een schetlander en fries bezig die het heel erg hebben, staart en manen totaal weg tot bloedens toe (en dit zonder weidegang). We zijn vanaf zaterdag begonnen met smeren en nu al goed verschil merkbaar, de huid word zachter en minder warm en opgezollen.
- De prijs wilde ik juist laaghouden omdat ik mensen met dit probleem wil helpen een gezonder en vrolijker paard te hebben in plaats van geld te verdienen aan hun probleem (sorry als ik me ongelukkig uitdruk maar zo denk ik erover ;)) Positieve berichten zijn mijn doel en uitgangspunt.
- Testers ben ik mee bezig voor de Eper paarden-4daagse, ruitershop is ook een goed idee!

@Aslo: ik ben ook fan van Tea tree zowel de shampoo als de olie, zo ben ik ook aan het denken en brouwen geslagen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:25

Als je nog testers nodig hebt wil ik het graag proberen, natuurlijk tegen betaling.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:26

Hou er rekening mee dat als het straks echt werkt bij vele verschillende paarden, dat het dan wat meer zal lopen... Dat jij straks niet de verliezen gaat draaien omdat je er meer tijd en geld in steekt dan dat je eruit haalt. Dat je tenminste de echte productie kosten eruit haalt.

Als het straks echt werkt zou het denk ik een hele verlossing voor vele paarden zijn :D Heb er zoveel voorbij zien komen dat ik maar blij voor mijn paard ben dat hij het niet heeft...

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:34

Ok, ik begrijp je!
Maar bij stormloop kan de prijs altijd nog wat omhoog en bij massa-inkoop de productieprijs naar beneden.

Dankje voor het mee denken!
En heb er idd heel veel gezien die vreselijk last hadden (mijn eigen paar onder meer) en een deken helpt dan al heel wat, maar bij mijn paard wisten de muggen zelfs zijn buik en binnenkant achterbenen aan te tasten wat me aan het denken heeft gezet.
En als het voor mij helpt, waarom dan niet voor anderen?

Ik zal eens kijken wat ik met de prijs kan doen, maar het moet wel leuk blijven voor iedereen natuurlijk ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:56

Bedenk je wel, dat wanneer je het commercieel op de markt wilt gaan brengen, het product waarschijnlijk getest zal moeten worden om aan bepaalde eisen te voldoen. Dat gaat behoorlijk wat centen kosten.

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:59

goede reden om dus niet commercieel te willen zijn ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:04

Inderdaad! Maar kijk dan wel uit dat je niet in de problemen komt als een paard een allergische reactie krijgt. Ik zou even uitzoeken of je jezelf op de een of andere manier kan indekken. Of hoe zie je dat voor je?

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 20:19

Op de zelfde manier als heel veel wel commerciele producten (o.a. voor mensen) dat doen.
Duidelijk vermelden dat er allergische reacties op het product kunnen ontstaan bij overgevoelligheid voor 1 van de ingredienten. (Ik zal dus ook zorgen dat alle ingredienten van de olie vermeld staan in de product omschrijving.) Het beste het product op een kleine plaats te testen op overgevoeligheid.

Gelukkig is er van alle ingredienten (die opzichzelf allang getest zijn) bekend dat er heel sporadisch een allergische reactie voorkomt, en ze zijn door samenvoegen niet agressiever.

Om even aan te haken bij het allergie verhaal: Ik heb me goed laten adviseren door natuurgeneeskundigen over de concentraties van etherische olie. Dit is nog een reden waarom ik denk dat het makkelijk is voor lotgenoten om via mij een kant en klaar busje te kopen in plaats van zelf wat door elkaar te gooien waarbij eventueel veel te hoge concentraties kunnen ontstaan (het gebruik van pure etherische olie is zelden aan te raden door de krachtige werking)

Maar diegene die het koopt voldoende op de hoogte brengen van de eventueel mogelijke bijwerkingen schijnt je al in te dekken voor dit soort situaties.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:22

Je hebt er duidelijk goed over nagedacht! Ik wens je veel succes, ik denk dat er wel interesse zal zijn in dit product, zeker als je monsters kunt verstrekken en mond tot mond reclame doet het ook altijd goed.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:25

ik vind t wel intressant! idd wel dat erop staat wat erin zit enzo...

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:26

Ik wil het best wel voor je testen!
Als je na 2 dagen reeds verbetering ziet, kom maar op met dat spul! :9

Moet je erop letten als je paard in de zon staat?
hoe vaak moet je smeren?
Wacht ik doe je een pb = makkelijker.

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 20:31

Dankje!
Ik zie mijn eigen paard nu gelukkig met slechts 1 tot max. 2 keer smeren per week. (dan vooral de open stukjes buik waar de eczeemdeken niet komt en zijn achterbenen aan de binnenkant) en hoop dat het voor anderen net zo goed kan helpen.
Maar heb inderdaad wel gekeken naar de nadelen of gevaren voor als je dat wilt gaan doen, moet niet zo zijn dat je iemand probeert te helpen en daardoor zelf gruwelijk in de penarie komt ;)
Maar al jullie ideeën geven mij een beter beeld van de mogelijkheden en natuurlijk hoe de "menigte" over het idee denkt waar ik echt laaiend enthousiast over ben!
Dus ik ben echt blij met jullie reacties!

Galydjieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:08

Wow dit klinkt als muziek in mijn oren! :D
Mijn pony heeft heel erg last van zomereczeem en schuurt zich helemaal kapot. Heb net een deken aangeschaft, maar dat zal niet volledig helpen. Dus als jouw middeltje echt zo snel al resultaat geeft zou het helemaal top zijn!
Moet je het gewoon insmeren op de jeukplekken?
Mij lijkt het wel wat :)

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 21:29

Ja overal waar ze jeuk heeft goed insmeren zodat het goed op de huid komt, het kan zelfs op opengeschuurde plekken.
Voor mij werkt het samen met de eczeemdeken echt geweldig, geen kale staartwortel meer of happen uit zijn manen.

Ik heb 300ml flacons waar je tussen de 2 en 4 weken mee doet (afhankelijk van de heftigheid van de symptomen en de grootte van het aangetaste gebied)

Galydjieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:56

Ik vind €10 idd een erg aantrekkelijke prijs, daarvoor zou ik zo'n goed werkend goedje wel kopen!
Als ik het zou willen, wordt het dan opgestuurd? Of moet ik het ophalen? En hoe moet het dan met betalen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:59

Hier nog wel iemand die wel eens wil testen ;)

Ik ben tot hier toe héél tevreden van Derfen, maar je kan nooit genoeg middeltjes achter de hand hebben :')

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:55

Diegenen die geinteresseerd zijn of willen bestellen graag even een PB-tje dat houd het overzichtelijk!
Dankjullie!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:24

Mijn complimenten, je hebt er goed overnagedacht.
Ik ben heel erg benieuwd naar de testers en hun resultaten :D

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:41

Bedankt! en zodra ik foto's en toestemming heb om het online te zetten laat ik ze hier natuurlijk metteen zien. Vandaag weer een meisje met een shetje die verschrikkelijk schuurt, deze ga ik vanaf het weekend onder mijn hoede nemen en hier mogen zowieso foto's van online verschijnen!
Erg leuk, ben benieuwd hoe het bij deze pony verloopt!