Prijs shetlander en stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Prijs shetlander en stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 15:43

Hallo,

Hierbij 2 vraagjes van mijn kant. Ik krijg de kans om een shetlander over te kopen van een boer die ik ken, en wil haar daar gaan stallen. Maar wat zijn nu reële prijzen?

Voor de shetlander?
- Merrie.
- 10 jaar oud.
- Heeft papieren, maar weet op dit moment niet haar ouders.
- 80 cm.
- Vos bont.
- Fokmerrie geweest.
- Kent hoefjes geven (met een beetje protest) en meelopen aan het halster.
- Beetje schichtig.
- Kan goed met andere paarden en pony's, is onderdanig.
- Geen gebreken, al heeft ze zich nu wel opengeschuurd door jeuk van haar dikke vacht.
( ken haar al langer en weet daardoor dat het geen exzeem is)

Voor de stalling?
- 24/7 op weide met kleine schuilstal ( 2x3?). Er staat al een weidemaatje. Voor de stal is een bestraat stuk. ( ong 4,5 bij 2 meter???)
De wei is ongeveer 3000 m2 groot, een schrale weide (waar ik ook wil voor de shet).
- 2x per dag hooi word gevoerd. Afgestemd op het paard, kan dus nog niet in kilo's praten. Niet onbeperkt, wat ook niet zou gaan bij deze shetlander.
- Af en toe word de stal uitgemest, maar dit zijn geen vast dagen. Ik schat het op zo'n 2x per week (oppot stal, dus hij haalt alleen de mest eruit en wat schoon stro eroverheen) , als het heel nat weer is en de stal heel snel vies is misschien wat vaker.
- Krachtvoer, enten, hoefsmid, wormenkuur zijn niet inbegrepen.

Hoop op reactie's!
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 14-04-12 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt

DeSa

Re: Prijs shetlander en stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:46

Voor de wei zou ik 50,- per maand redelijk vinden.
Voor de pony, heeft ze papieren? Hoe groot is ze?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 15:47

DeSa schreef:
Voor de wei zou ik 50,- per maand redelijk vinden.
Voor de pony, heeft ze papieren? Hoe groot is ze?

Dankjewel, oeps dat ben ik vergeten erbij te zetten, heb het even aangepast. Ze heeft papieren, maar weet op dit moment niet haar afstamming. Dit is voor mij ook niet echt van belang, zou niet meer met haar willen gaan fokken.
Ze is ongeveer 80 centimeter!
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 14-04-12 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:48

Heeft de merrie papieren, zo ja welke afstamming en is ze wel eens op de keuring geweest, zoja, heeft ze premies behaald. En weet je meer over haar veulens?
Hoe groot is ze?

Waar is de stalling?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 15:50

Lieke schreef:
Heeft de merrie papieren, zo ja welke afstamming en is ze wel eens op de keuring geweest, zoja, heeft ze premies behaald. En weet je meer over haar veulens?
Hoe groot is ze?

Waar is de stalling?

Poeh goede vragen, dat zou ik helaas allemaal niet weten, ga ik even navragen aan de boer! De boer heeft niet met haar gefokt dus hoop dat hij er iets vanaf weet!
Ze is 80 centimeter :).

Stalling is in limburg.

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:53

Met alle respect, shetlanders kosten momenteel niets. Het aanbod is te groot. Ik kan in de buurt legio shetlanders opnoemen die gratis af te halen zijn. Niet dat ik dat goed keur, want het gevolg is vast dat iedere jandoedel een shetlander in de tuin kan zetten.
Als de shetlander niet beleerd is en/of geen premies behaald heeft zou ik er max 50 euro voor geven. Weiland lijkt mij 50 euro per maand ook voldoende. Hoop dat je hier wat aan hebt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:00

pony max 100/150euro omdat het een merrie is en papier heeft.ze kent niks dus zou niet meer er voor over hebben.
de wei max 60,- omdat hij hooi voert.want je hebt stallingen bv in geleen daar betaal je 100,- voor shet inc en in lemiers geloof 110/115 inc voor een shet/of kleine pony,dus zou niet meer betalen voor dat weitje,want je hebt ook geen accomedatie

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 16:20

Dankjewel voor de reactie's! De stalling ga ik inderdaad proberen te krijgen voor 50/60 euro, maar ben de huidige hooi en stro prijzen ben ik benieuwd of dit gaat lukken!

Over de shetlander ik ben bang dat ik haar niet ga krijgen voor het bedrag tussen de 50 en de 150 wat hier genoemd word!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:33

dan zou ik verder kijken want er worden genoeg mooie en goede shetties aangeboden voor deze bodem prijzen.dat hij eerst maar eens kijkt of een andere hem voor zoveel wilt kopen,en dat denk ik niet.je kunt toch een bod doen,is dan zijn ding om te kijken wat hij er mee doet,ze kan niks dus vrij weinig waard ook is ze erg klein wat wil je er mee gaan doen?
ANOUKIEE schreef:
Dankjewel voor de reactie's! De stalling ga ik inderdaad proberen te krijgen voor 50/60 euro, maar ben de huidige hooi en stro prijzen ben ik benieuwd of dit gaat lukken!

Over de shetlander ik ben bang dat ik haar niet ga krijgen voor het bedrag tussen de 50 en de 150 wat hier genoemd word!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:37

Bij ons vraagt de boer net zoveel voor een groot paard als voor een shet qua stalling.Hij zegt die plek ben ik kwijt wat er ook staat.Dat een groot paard meer eet aan hooi maakt hem niet uit ,hij heeft hooi en stro van eigen bodem.Ik betaal er 150 voor ex.eten.

voor een shet zou ik niet meer als 150 betalen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:48

nou dat is dan wel belagelijk duur
beatje schreef:
Bij ons vraagt de boer net zoveel voor een groot paard als voor een shet qua stalling.Hij zegt die plek ben ik kwijt wat er ook staat.Dat een groot paard meer eet aan hooi maakt hem niet uit ,hij heeft hooi en stro van eigen bodem.Ik betaal er 150 voor ex.eten.

voor een shet zou ik niet meer als 150 betalen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:50

als je op marktplaats kijkt worden er shetjes aangeboden tussen gratis en wel €600 maar voor die 600 zit er wel menkar en tuig bij,
er staat toenvallig een vergelijkbaar shetje aangeboden vraagprijs €250 http://link.marktplaats.nl/550693086
maar als je op marktplaats op shetlander merrie zoekt en dan naar de prijzen kijkt zijn veel biedingen erg laag, dus ik denk als de boer er meer voor wil hebben als €250 zou ik er niet eens over willen praten, het ligt er ook wel aan of de pony hele goede afstammelingen heeft of niet maar ik denk dus dat je met een prijs rond de €150 moet gaan zitten en echt niet meer moet willen betalen, want dan zijn er genoeg leuke shetjes voor een leukere prijs te koop.

en over de stalling zo rons de €50 a €75 en niet duurder, ik betaal €135 voor groot paard incl hooi, rijbak aanwezig en een stal voor de nacht.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:13

hier in de omgeving wordt 60 euro gevraagd incl hooi en bodembedekking, schuilstal met uitloop en zomers op een stukje gras.
Mesten wordt verwacht dat dit gedaan wordt voeren wordt gedaan.

JJ_Team

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:26

70 euro

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:43

tegenwoordig vragen ze niet voor de shet zelf. wij hebben er ook naar gekeken voor de kleinste van ons. MAar de stallingen zijn buiten verhouding de stalling waar ze zou komen was 160 euro terwijl ik een fjord heb en daar 200 voor kwijt ben terwijl daar een buiten binnenbak all in en weet ik hoeveel weide bij zit.
dus hebben we gezegt we wachten wel tot ze wat groter zijn, en dan een groter paard ( de fjord kunnen bereiden) maar nu zitten ze al steeds op de fjord. Dus dat gaat al goed. Beetje jammer dat de stalling zo duur moet zijn voor die kleintjes. zo raken mensen ze bijna niet kwijt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:48

ik vind hier in zuid limburg de stallingen op maneges of pension stallen het best mee valt natuurlijk niet allemaal maar bv ten eisde geleen geloof voor shet 100/115 euro en in lemiers ligt een manege daar kost dus een halve box 115,-(pony stal)en hengsten zijn ook welkom.en dan heb je dus ook acomedatie
Froukjeloves schreef:
tegenwoordig vragen ze niet voor de shet zelf. wij hebben er ook naar gekeken voor de kleinste van ons. MAar de stallingen zijn buiten verhouding de stalling waar ze zou komen was 160 euro terwijl ik een fjord heb en daar 200 voor kwijt ben terwijl daar een buiten binnenbak all in en weet ik hoeveel weide bij zit.
dus hebben we gezegt we wachten wel tot ze wat groter zijn, en dan een groter paard ( de fjord kunnen bereiden) maar nu zitten ze al steeds op de fjord. Dus dat gaat al goed. Beetje jammer dat de stalling zo duur moet zijn voor die kleintjes. zo raken mensen ze bijna niet kwijt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:13

Ja dat valt dan nog wel mee inderdaad. Hier(drenthe) heb ik andere prijzen gehoort. Dus ik pas wel even al zijn ze wel heel schattig en eigen zinnig haha.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:27

Mijn shetlanders staan aan huis, hooi heb ik aan het begin van he jaar ingekocht a 4 per baaltje. Het is afhankelijk van de grote maar gemiddeld gaan er 1,5 baaltjes per pony door in de week. Per maand komt dat neer op ongeveer 50 euro. daarnaast ben ik nog 3 pakken vlas kwijt a 6,5. Als jij het voor 50 euro incl redt is het een mooie deal, maar zou ik me persoonlijk de kwaliteit afvragen. Kuilvoer kost de wereld niet, maar is wel eiwitrijk.Mijn pony's staan bewust op een sober weitje en krijgen hooi van de 2e snede.....

Pony is afhankelijk van de papieren

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:53

Hoi
Mijn eerste shet van 13 jaar, ruin, stamboekpony, kreeg ik gratis....
Zeker niet meer dan 100 euro betalen voor een shet die helemaal niet beleerd is en al 10 jaar.
Ik betaal voor mijn plekkie op de pensionstal hier, 24/7, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar op het land, met grote schuilstal en nog 5 shetlanders, 60 euro. We moeten zelf eventueel bijvoeren, zelf waterbakken vullen, zelf wei mesten etc. Ik sta in de randstad. Ik zou in Limburg bij een boer zeker niet meer dan 50 euro betalen.

anoukxxkevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:04

voor de wei zou ik denken ongeveer 80 euro

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:31

In principe is een simpele Shet tegenwoordig "niets" waard, veel mensen zijn blij als ze van de kosten af zijn en geven ze gratis weg. Als hij er 150 euro voor kan krijgen dan doet 'ie het goed :)

MAAR...het is maar net wat de gek er voor geeft. Er zullen heus wel vergelijkbare Shetten voor 500 euro verkocht worden, gewoon omdat iemand erg gek is op DIE Shet en DAT beestje erg graag wil hebben.

Zo geldt het ook voor de wei: de ene Shet zal in een dergelijke wei voor 50 euro per maand staan, de ander 100 euro (of meer) omdat er toch een stalletje, hooi en verzorging bij zit. EN een maatje....dus die hoef je dan niet zelf te kopen en onderhouden, scheelt ook weer geld :)

Ook hier geldt dus weer: het is maar net wat je er voor over hebt, en wat de boer er voor wil hebben.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:34

mijn 2 shetlander staan hier op een pensionstal voor € 40 per maand.
Wij mogen onbeperktp hooi en stro pakken en ze lopen in de winter van 11 tot 17 op het land en in de zomer 24/7. Mesten mogen wij doen wanneer wij het nodig vinden en ze staan met zijn 4e op stal.
en dus ook met zijn 4e op het land.

manuelamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:41

Ik denk dat de boer al blij mag zijn dat er dan stalling voor de pony betaald wordt..... En het klopt dat shetten haast niets "waard" zijn. Als je de pony al zo lang kent zou je kunnen voorstellen dat je de shet voor 50 euro overneemt..... dan heeft de boer er verder geen kosten meer aan...Hou er rekening mee dat die boer weet dat jij gek bent op het dier, en er dus nu veel geld voor kan vragen.... voor de stalling zou ik 50 euro per maand voorstellen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:30

Mijn verzorgpony (Welhs x Hackney, ong. 1.10 hoog) sttat voor 25 euro gehele jaar, dag en nacht op wei.

shetlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:03

hier op bokt worden ook gratis shetjes aangeboden een shetlander is nu niet meer zoveel waard en papieren zijn (waarschijnlijk?) voor jou niet zo belangrijk.;)