Sorry als dit fout staat ofzo, maar ik ben net nieuw op bokt.nl en ik vind het al knap van mezelf dat ik wist hoe ik een nieuw onderwerp moest plaatsen.
Ik heb dus een vraag, mijn zusje en ik willen namelijk heel graag een pony kopen.
Ik weet heel goed dat een pony veel tijd kost (en geld, maar dat is niet het probleem),
maar wat ik nu dus wil weten, zijn er mensen die een pony/paard gekocht hebben en er achteraf veel meer tijd in moeten steken als verwacht? of dat het juist beter uitkomt dan gedacht?
qua rij-ervaring gaat het zeker wel lukken, we rijden allebei 5 jaar en zitten ong. op hetzelfde niveau.
we zouden de pony vlakbij ons huis kunnen stallen, dus we zijn daar zo. we zijn elke dag om 4 uur thuis uit school, dat veranderd sowieso niet, dus op zich is school ook geen probleem, met huiswerk ook niet.
ook hebben we al een hele planning bedacht wie wanneer verzorgt en rijdt, zegmaar om de dag.
we rijden allebei maar 1x per week op de manege, allebei op een andere dag, dus er zou elke dag tijd moeten zijn voor de pony.
wedstrijden hoeft van ons allebei niet, misschien kleine wedstrijdjes maar heus niet op concours enzo.
wat ik nou gewoon wil weten is of mensen ons aan zouden raden een pony te kopen, of dat het écht veel meer tijd en werk is dan ik verwacht?
want ik wil gewoon zeker voorkomen dat we er achteraf achter komen dat het te veel tijd en werk kost.
Groetjes mij