opisop_shop schreef:buiten dat, is het stuk land uberhaubt wel groot genoeg om twee pony's in te zetten, als je al niet eens een afmeting van 20 x 40 kwijtkunt? Investeer in ieder geval in een goede wei, dus een stuk bestraten voor je schuilstal enz. zodat ze bij winterdag niet in de modder hoeven te lopen. Dat is belangrijker dan een 'bakafmeting' in je weiland. Daarnaast zorgen voor voldoende ruimte voor hooiopslag want met alleen het gras ga je het waarschijnlijk niet redden in een kleine wei.
Bekijk dus eerst goed al je mogelijkheden en kijk daarna hoe je daarin het beste alles kunt plaatsen zodat je zoveel mogelijk ruimte overhoudt.
we hebben een schuilstal en stuk stoep (foto is oud). daarnaast is dit de wei, dus buiten de wei hebben we stallen en grote hooiopslag enz. er is wel meer wei ter beschikking, alleen dit is vn mijn opa. en ik mag dit stuk al gebruiken. ernaast ligt nog zn 2x zo groot stuk! en daarnaast ook! dus eigenlijk 3 grote weien. en ik mag deze wei gebruiken/hebben. in die andere 2 weien lopen herten! ik heb eigenlijk nog nooit echt gevraagt of ik meer wei mag geruiken. want ik mag deze wei al gratis gebruiken en ik weet ook niet of het kan vanwege de herten..