Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
betadine schreef:@ loulou; nee geen stroom, maar er komt wel stroomdraad door of een generator of batterij. de weide is eigenlijk al omheind, maar de schrikdraad moet grotendeels terug aangespannen/vervangen worden.
loulou schreef:betadine schreef:@ loulou; nee geen stroom, maar er komt wel stroomdraad door of een generator of batterij. de weide is eigenlijk al omheind, maar de schrikdraad moet grotendeels terug aangespannen/vervangen worden.
bedenkt je wel vooraf hoe vaak je stroom nodig hebt?
ik gebruik het om:
- de waterpomp voor mijn elektrische waterbakken
- de waterpomp om te sproeien
- de waterpomp om je paard te wassen/benen af spuiten bij blessure
- schrikdraad
- boormachine/ander gereedschap als je iets moeten maken op stal
- bakverlichting/stalverlichting/buitenverlichting
- scheerapparaat als je je paard wilt scheren
- enz enz
misschien is het mogelijk om een verlengsnoer vanaf de buren te leggen ofzo? ik zou hier echt goed over nadenken, want ik zou echt niet zonder stroom op stallen willen.
wij zitten hier trouwens op zandgrond. op klei grond zal het inderdaad nog moelijker worden om in de wei te rijden.
betadine schreef:Zand storten is mischien wel een optie, daar kunnen ze denk ik toch wel weinig van zeggen.
GamblersCup schreef:Omheinen mag dan wel weer met prikpaaltjes en touw/stroomband/etc. Heb je voor jezelf toch meer het idee van een bak.
Ik begrijp waarom je niet meer op een pensionstal wilt staan TS, als dat je ervaring is. Heb ik ook jaren gezegd, vandaar een weide en stalling gepacht. Maar ik was het op den duur zat, ik had er geen lol meer aan. Hele winters niks doen met je dieren behalve het werk wat je aan stalling en weide had, na 5 keer een fikse stortbui op je kop te hebben gehad bedenk je je de 6e keer wel in de herfst (terwijl ik altijd als eerste weer buiten rij, kou en wat gewone buien maakt me niet uit) en bovendien werd het land glad en kreeg je bobbels en kuilen. Maar ik heb er nooit aan gedacht een stuk als rijplaats te maken, met zand of snippers (dat laatste wordt een enorme vieze zooi, dat gaat rotten en is spekglad in de herfst). Daarvoor waren die "maar" 1,5 ha me te kostbaar als wei, want het is niet veel. Ik weet niet hoeveel dieren je er op gaat laten lopen, maar ik had 1 paard, 1 veulen, 2 ponies lopen en ik had die 1,5 ha hard nodig.
Edit: ik geloof niet dat alle pensionstallen zo zijn als je verteld. Sommige mensen zijn ook gewoon netjes, houden van paarden en vinden het leuk om een pensionstal te runnen. Ik had er echt wat tegen, maar ik ben er inmiddels achter dat er ook gewoon goede en gezellige stallen zijn
HorseTopShop schreef:En waarom ik het toch vol hou? Omdat ik alles zelf kan bepalen en alles zelf onder controle heb. Maar leuk is het absoluut niet in de herfst/winter.
Zonder discipline zal je het niet vol gaan houden.